امارات قرارداد خرید هواپیما با شرکت بویینگ امضا کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۶/۸/۲۳ کد خبر: 141517 منبع: پرینت

رییس هیات مدیره شرکت هواپیمایی امارات روز یکشنبه اعلام کرد که این شرکت در نمایشگاه هوایی دبی قرارداد خرید 40 فروند هواپیما به ارزش 15.1 میلیارد دالر با بویینگ امضا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، احمد بن سعید آل مکتوم رییس هیات مدیره شرکت هواپیمایی امارات افزود: این هواپیماها از نوع بویینگ مدل 787 دریم لاینر سری 10 است که سال 2022 تحویل این هواپیماها آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد که هواپیماهای بویینگ 787 می تواند گزینه مناسبی برای تکمیل ناوگان هواپیمایی امارات در کنار هواپیماهای A – 380 شرکت ایرباس و بویینگ 777 این شرکت باشد.

شرکت هواپیمایی امارات بزرگترین مشتری شرکت ایرباس است به طوری که یک صد فروند هواپیمای A-380 این شرکت هم اکنون در ناوگان هوایی امارات در حال فعالیت است.

در همین حال خبرگزاری رویترز شنبه شب به نقل یک منبع آگاه گزارش کرد: شرکت هواپیمایی امارات در نمایشگاه هوایی امسال دبی، احتمالا قراردادی به مبلغ 16 میلیارد دالر با شرکت فرانسوی ایرباس امضا می کند.

امارات بزرگ ترین مشتری هواپیماهای مسافربری در جهان است.
شرکت هواپیمایی امارات که فعالیت خود را در سال 1985 با 2 فروند هواپیمای استیجاری شروع کرده است با برخورداری از 232 فروند هواپیمای روزآمد و عمدتا پهن پیکر (218 فروند مسافری و 14 فروند باری) و برقراری بیش از 3000 پرواز در هفته از طریق دبی به بیش از 168 مقصد در کشورهای مختلف دنیا توانسته است در سال گذشته میلادی بیش از 50 میلیون مسافر و بیش از 2 میلیون تن بار جابجا کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بویینگ
هواپیما
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است