پیام معاون رییس جمهور در پیوند به جایگاه آزادی بیان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۳۹۶/۸/۲۲ کد خبر: 141443 منبع: پرینت

پیام استاد سرور دانش معاون ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در پیوند به جایگاه تازه بدست آمده افغانستان در زمینه حمایت از آزادی بیان

بسیار خرسندم که افغانستان در زمینه حمایت از آزادی بیان، در تازه ترین رده بندی که ازسوی سازمان عملی، فرهنگی و آموزشی یونسکو صورت گرفته است، در سطح بین المللی به جایگاه معتبرتری دست یافته است.

براساس تازه ترین رده بندی که از سوی یونسکو، این ساز مان معتبر بین المللی صورت گرفته، افغانستان در پیوند به حمایت از آزادی بیان از وضعیت مربوط به منطقه سرخ بیرون آورده شده و در منطقه سبز که بیانگر بهبود وضعیت آزادی بیان می باشد، قرار داده شده است.

این اقدام ساز مان بین المللی یونسکو در تازه ترین اجلاس این سازمان صورت گرفته است که اخیرا در پاریس فرانسه برگزار شد و در آن نشست بر بنیاد رده بندی که در مورد وضعیت حمایت از آزادی بیان در کشور ها صورت گرفت، افغانستان به جایگاه بهتری در زمینه حمایت از آزادی بیان دست یافت.

اینجانب، ضمن آنکه از سازمان بین المللی یو نسکو در خصوص بیرون آوردن افغانستان از وضعیت سرخ در حمایت از آزادی بیان و قراردادن آن در منطقه سبز اظهار قدر دانی و سپاس می نمایم، این دستاورد بزرگ را برای حکومت افغانستان، فعالان علمی و فرهنگی، حامیان آزادی بیان و به خصوص جامعه رسانه ای کشور تبریک می گویم.

با اطمینان کامل گفته می توانم که این دستاورد و جایگاه تازه به دست آمده افغانستان در حمایت از آزادی بیان، بیانگر آن است که حکومت افغانستان نه تنها به تعهدات خود در حمایت از آزادی بیان و رسانه ها پا بند بوده است؛ بلکه همواره تلاش صورت گرفته تا آزادی بیان به عنوان یکی از ارزش های اساسی و معتبر در جوامع آزاد و دموکراتیک، از تعرض مصوون بماند.

حکومت وحدت ملی با تاسیس کمیته مشترک حکومت و رسانه ها که توسط معاون دوم ریاست جمهوری اداره می شود، ضمن آنکه مقررات و قواعد خاص از سوی این کمیته در باب مصوونیت و حمایت از رسانه ها و به تبع آن آزادی بیان وضع شده است، در این کمیته همواره تلاش صورت گرفته تا آزادی بیان و حمایت از جامعه رسانه ایی کشور در وضعیت بهتری قرار گرفته و جلو تعرض به آزادی بیان گرفته شود.

جا دارد که به این مناسبت از ژورنالیستان و فعالان رسانه ای کشور که برای حمایت از آزادی بیان و اطلاع رسانی به شهروندان، بسیار قربانی داده و دربدست آرودن این جایگاه نقش برازنده داشته اند نیز، سپاس گزاری نمایم.

سرور دانش
معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرور دانش
آزادی بیان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است