مجلس آبروریزی را تا کجا می خواهد ادامه دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۷    ۱۳۹۶/۸/۲۱ کد خبر: 141425 منبع: پرینت

اگر بخواهیم فیصله مجلس شکسته شود رای دو ثلث مجلس لازم است نه امضای 70 نفر!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد عارف رحمانی، عضو مجلس نمایندگان در گفتگو با "همگام" درخصوص تصمیم مجلس به عدم معرفی رییس دبیرخانه این مجلس به دادستانی گفت: وقتی کارمند دولت یا حکومت مورد سوال عدلی یا قضایی قرار بگیرد، دادستانی کل به عنوان مدعی عموم بدون اینکه کسی کارمند را به دادستانی معرفی کند باید ورود کند و اینکار اجازه رییس جمهور یا رای مجلس را نمی خواهد.

رحمانی می گوید: در نشست روز شنبه (20 عقرب 96) این مجلس غایب بودم و وقتی خبر را شنیدم بسیار تعجب کردم. اگر بخواهد رای و فیصله مجلس شکسته شود رای دو ثلث مجلس لازم است نه امضای 70 نفر! از اینرو فیصله های دیروز مجلس بر خلاف اصول وظایف داخلی بود و مساله ای بود که اصلا قابل رای گیری نبوده است.

این عضو مجلس تصریح کرد: قانون اساسی، اصول وظایف داخلی و وظایف دادستانی مشخص است و رای گیری مجدد جز یک آبروریزی حقوقی و سیاسی برای رییس و 70 نفر چیز دیگری نبود.

وی افزود: این اقدام مجلس، به لحاظ قانونی، نقض قانون و به لحاظ سیاسی یک فضاحت برای مجلس بود و تعجب می کنم از همکاران و رییس که می خواهند دامنه آبروریزی را تا کجا ادامه دهند. چرا نصرت بیچاره را اذیت می کنند یکبار وی به دادستانی معرفی شده بود، وی در مظان اتهام است و باید به دادستانی برود تا قضاوت شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
قانون شکنی
نظرات بینندگان:

>>>   اینقدر ابرو ریزی درکشور ما است که حتی ماشین حساب تحملش ندارد از ریسجمهور گرفته الی. کابینه پارلمان دفاتر دولتی وهرجاییکه شما بخواهید موجود است
. ابروریزی که از ریسجمهور از کابینه از پارلمان اصلاح نشود واصلاح هم نمیشود
ملت ما به یک دولت دکتاتور نیاز دارد
دیکتاتور مثل کرزی وغنی ربانی ملا عمرصبغت الله نه
. مثل ریسجمهورهای پیش از اینها وریسجمهور کوریای شمالی.

>>>   تاجائیکه اتحادیه اروپا هم کمک های شانرا قطع کنند این کمیشن کاران مفسد هستند

>>>   _گر در موجودیت امریکا به کابل بیایم، از امت رسول الله نباشم. _ گلبدین

>>>   هموطنان عزیز:
شورای ملی افغانستان را بهتراست شورای فساد نام بگذارند، من ازکسانی که درلجنزار فسادشورای ملی زندگی میکنند منحیث یک افغان بیچاره میخواهم که دیگراصطلاح خانه ملت را بالای لجنزار فساد اطلاق نکنندو نگویندخانه ملت،ملت افغانستان غیرت دارد، غروردارد، عزت دارد وناموس دارد ،آیامجلس دزدان راخانه ملت گفتن ،مجلس آدمکشان راخانه ملت گفتن، مجلس غاصبین راخانه ملت گفتن، مجلس چپاولگران راخانه ملت گفتن، مجلس ظالمان وغارتگران راخانه ملت گفتن ومجلس قانون شکنان راخانه ملت گفتن سزاوارملت بزرگ افغانستان میدانید ؟نه بخداقسم ملت افغانستان ملت بزرگی است که هزگزسربه بارذلت نگذاشته اندوباغرورزندگی کرده اند.
شماقضاوت کنید، رئیس مجلس میگویدمن چور وچپاولی که کرده ام به جایش باز میگردانم،و خاینین دیگری که تشت رسوایی شان تا کرانه های دنیاافشاشدو دزدان فیصله میکندکه به خارنوالی نرود.
بقیه راشما قضاوت کنید دیگردستم توان نوشتن این تراژیدی ننگ وشرم راندارد
خداوند داد مظلومان راازین ظالمان بگیرد.
هموطن شماازکابل

>>>   آبرو اصلا وجود نداردکه ریختانده شود.در پارلمانیکه رئیس ولسی جرگه بههمکاری رئیس دارالانشاء به دزدی از بیت المال دست بزند نه آبرویی وجود دارد ونه آبی! دزدان بیت المال با چنان گردنهای افراشته در کرسیهای خود می نشینند که توگویی هیچچیزی صورت نگرفته است!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است