گالوپ: برای آمریکاییان هر سال دریغ از پارسال است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۶/۸/۲۱ کد خبر: 141374 منبع: پرینت

نظرسنجی تازه یک موسسه معتبر در امریکا حاکی است که کیفیت زندگی مردم این کشور در سال 2017 پایین تر از سال گذشته بوده و آمریکاییان بر این باورند که هر سال دریغ از پارسال است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن، هر چند سال گذشته (2016) با توجه به شمار زیاد درگذشتگان در میان افراد مشهور و انتخاب دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پس از مبارزات انتخاباتی پرآشوب و تنش آلود، بدترین سال برای مردم این کشور بوده، اما نظرسنجی تازه موسسه گالوپ نشان می دهد که رفاه و آسایش مردم آمریکا در سال 2017 به میزان زیادی کاهش یافته است.

گالوپ ادامه دادکه کاهش رفاه یکی از علل نارضایتی مردم آمریکا است. همچنین به نظر مردم ترامپ یکی از دلایل نارضایتی شهروندان از دولت آمریکا است.

بر اساس این نظرسنجی، این موضوع برای چند گروه مانند بانوان، طرفداران دمکرات ها، اقلیت ها و مردم کم درآمد آمریکا، واقعا صدق می کند.

گالوپ نتیجه گیری این نظرسنجی را بر اساس بیش از 135 هزار مصاحبه از 2 ژانویه تا 30 سپتامبر (12 جدی سال گذشته تا هشتم میزان ماه) در 50 ایالت آمریکا تهیه کرده است.

این شرکت نظرسنجی، رفاه را در پنج حوزه معرفی می کند: سلامت مالی، سلامت جسمانی، رضایت از مکان زندگی، لذت بردن از کار و ماهیت روابط اجتماعی با افراد خانواده و دوستان.

میزان رفاه مردم آمریکا در سال 2017 میلادی 61.5 از 100 و در سال 2016 میلادی 6201 بوده است که براساس آمار گالوپ بیشترین کاهش سالانه را از سال 2008 به این سو نشان می دهد. میزان رفاه مردم آمریکا در سال 2014 میلادی 61.6 بوده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
گالوپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است