عبدالله: جنگ افغانستان قومی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۳۹۶/۸/۲۰ کد خبر: 141327 منبع: پرینت

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی به اظهارات رهبر حزب اسلامی واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در همایشی در ولایت پنجشیر در واکنش به اظهارات رهبر حزب اسلامی درباره قومی بودن جنگ در افغانستان گفته است که جنگ افغانستان قومی نیست بلکه در یکسو گروه جهل و تاریکی قرار دارد و در سوی دیگر گروه استقامت و روشنایی است.

عبدالله گفته است که اگر سیاسیون درک روشنی از جنگ موجود در کشور نداشته باشند در آینده راه حلی برای آن نخواهند داشت.

گفتنی است که رهبر حزب اسلامی در نشست دو روزه (17 و 18 عقرب 96) شورای مرکزی این حزب گفته بود که جنگ بخش بخش افغانستان قومی است و جنگ دولت و مخالفان نیست اما در نشست پایانی این شورا مدعی شد که رسانه ها سخنان وی را تحریف کرده اند.

این برداشت رهبر حزب اسلامی از جنگ افغانستان درحالی بود که بارها از جنگ بیش از 20 گروه هراس افکن در کشور سخن گفته شده بود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارغندیوال
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   قومی نبود بلکه شما آنراقومی ساختید

>>>   جناب صالح اگر جنگ قومی نیست، چرا قدرت بین اقوام تقسیم شده است، و جناب شما اگر ملی هستید و ملی فکر می کنید، چند نفر از اعضای روند شما از اقوام دیگرند، آیا شما توانستید در بین اقوام دیگر در ولایات مختلف طرف دار داشته باشید، آیا جناب نور غیر از دامن زدن به اختلاف قومی کدام وظیفه دیگر دارند،

ای کاش این دوستی و دشمنی شما که خود را بزرگان اقوام میدانید به خاطر رضای خداوند می بود.

ثبت نام ملیت در تذکره از طرف استاد اعطا محمد بخاطر رضایت خداوند است و یا تکیه زدن به قدرت به وسیله قومی، چرا جناب نور بر اسلامی بودن کشور تاکید ندارند آن قدر که بر ثبت نام اقوام برای بقای اختلاف و به قدرت ماندن خود دارند.
یک مسلمان و شهروند افغان

>>>   عبدالله،
سلول سلول وجود شما .... از دروع و ریاکاری ساخته شده همه مردم رگ ... تانرا میشناسد. دیشب در یکی از تلویزونها سه چهار نفر کابلی در مورد جنگهای جنایتکارانه قومی جهادیها در کابل صحبت داشتند از انجمله یک نفر که سر بام کبوتر پرواز میداد با دست محلی را نشان داد که شورای نظار با فیر انواع سلاحها مردم را میکشت و خانه های شانرا ویران میساخت نشان میداد و محلاتی را نشان میداد که جنبش دوستم و جنایتکاران حزب اسلامی مشغول جنایت و آدمکشی بودند. این جنگ که شما عبدالله مستقیما "فرماندهی" آنرا بدوش داشتید بین دزدان پنجشیر، دزدان ازبیک و دزدان و جنایتکاران پشتون بود!! جنگ قومی مگر شاخ و دم دارد!!
لازم دیست در باره جنگهای هزاره ها و پنجشیریها و سایر ...که در هر کوچه بوقوع می پیوست گپ زده شود!!!
همین اکنون گروپهای "مسلح غیر مسئول"
جمعیت که بیش از دوهزار گروپ خورد و بزرگ اند در شمال افغانستان عودت کنندگان پشتون را که سالهای سال در مناطق مختلف شمال کشور مقیم بوده اند
خانه های پشتونها را تخریب میکنند (صحنه های آنرا شاید در تلویزونها دیده باشید)
با این همه اشرف غنی این چهره نفرت انگیز تاریخ با آن دندان و دهن گندی ده اش صرف تماشاگر است و خوشحال است که گویا رئیس جمهور است!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است