بی‌ خانمانی در کالیفرنیا هشدار آمیز شده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۱    ۱۳۹۶/۸/۱۸ کد خبر: 141272 منبع: پرینت

صد‌ها نفر با وجود استقرار ده‌ها شرکت عظیم و ثروتمند مانند گوگل و فیسبوک در ­منطقه «سیلیکون ولی» کالیفرنیا در چادر و در فضای باز خیابان یا در خودرو زندگی می‌کنند.

شرایط زندگی برای بسیاری از افرادی که چنین وضعی دارند مساعد نیست و مشاهده صحنه زندگی افراد در خودرو و چادر در خیابان‌ها به امری عادی تبدیل شده است.

بسیاری از افرادی که توان پرداخت هزینه‌های سنگین اجاره خانه در منطقه «سیلیکون ولی» را ندارند در کنار مجتمع‌های لوکس و گران قیمت آپارتمانی در خودرو‌های خود زندگی می‌کنند.

حامیان بی خانمان‌ها و مقامات شهری «سیلیکون ولی» معتقدند، در شرایطی که بسیاری از میلیونر‌های جوان و ثروتمند به راحتی خودور‌ها و خانه‌های گران قیمت این منطقه را می‌خرند، اینکه هزاران خانواده حتی از عهده هزینه‌های روزمره زندگی خود برنمی آیند قابل قبول نیست.

بسیاری از کسانی که در خودرو و چادر زندگی می‌کنند مشاغل دایمی دارند و در همان رستوران‌هایی کار می‌کنند که ثروتمندان برای صرف غذا آنجا می‌روند؛ ثروتمندانی که با توان مالی بالای خود باعث افزایش شدید هزینه‌های زندگی در منطقه سیلیکون، ولی شده اند.

افزایش تعداد افراد بی خانمان و کسانی که در موترهای خود زندگی می‌کنند مشکلی است که بسیاری از شهر‌های ساحل غربی آمریکا در سال‌های اخیر با آن روبرو بوده اند.

آمار‌ها نشان می‌دهد امسال بیش از ۱۶۸ هزار نفر در کالیفرنیا، اورگون و واشنگتن بی خانمان هستند که در مقایسه با دو سال پیش بیست هزار نفر افزایش نشان می‌دهد.

رشد اقتصادی ناشی از بخش فناوری در کنار سال‌ها عدم سرمایه گذاری در بخش‌های زیرساختی مانند مسکن باعث گرانی و کمبود شدید مسکن مناسب و ارزان شده است.

افزایش شدید بی خانمان‌ها باعث شده است دست کم ده شهر در ساحل غربی آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کنند و شهر‌هایی مانند سیاتل و سن دیگو هم به دنبال راه حل‌هایی میان مدت و بلندمدت برای مشکل بی خانمانی گسترده هستند.

شکاف درآمدی و دارایی در منطقه سیلیکون، ولی به سطحی بی سابقه و هشدارآمیز رسیده است.

حداقل اجاره ماهیانه درسن خوزه، کالیفرنیا سه هزار و پانصد دالر است که عملا با حداقل دستمزد ۱۲ دالر در ساعت در رستوران‌ها و نوزده دالر در بیمارستان ها، حقوق ماهانه بسیاری از افراد حتی کفاف اجاره خانه را نیز نمی‌دهد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کالیفرنیا
بی خانمانی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است