نهادهای امنیتی تسهیل کننده زمینه فساد در کشور
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۹    ۱۳۹۶/۸/۱۷ کد خبر: 141269 منبع: پرینت

در نشست هماهنگی کشورهای کمک کننده به افغانستان بار دیگر از گستردگی فساد در دستگاه دولت افغانستان انتقاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سید اکرام افضلی رییس دیدبان شفافیت افغانستان در برنامه «فراخبر» درمورد فسادی که در نهادهای امنیتی کشور وجود دارد گفت: در این هیچ شکی نیست که فساد در نیروهای امنیتی باعث ضعف نهادها شده است و این نهادها نتوانسته است که وظیفه ای خود که تامین امنیت مردم است و کنترل اراضی دولت است آن را در دست داشته باشند. نه تنها این نهادها در انجام وظیفه خود ناکام مانده اند بلکه این نهادها مبدل به مراکز تسهیل جرایم و تقویت هراس افکنان شده اند.

وی افزود: افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر است. نزدیک به هفتاد تا نود میلیارد دالر سالانه تجارتی است که در بخش مواد مخدر می شود. بدون هماهنگی و بدون همکاری نهادهای امنیتی این امکان ندارد که انجام شود. ما و شما از طریق نیویورک تایمز و دیگر رسانه ها دیدیم که چگونه در ولایت های مختلف، مخصوصا هلمند ولسوال ها در مواد مخدر دست دارند و در فرماندهان پولیس زمینه سازی می کنند. این تبانی بین نهادهای دولتی و افرادی که در نهادهای دولتی وجود دارد و کسانی که قاچاق مواد مخدر را می کنند وجود دارد.

افضلی گفت: تا افرادی در نهادهای دولتی به شکل بسیار سیستماتیک به آنها کمک نکند، امکان پذیر نمی باشد و امکان ندارد که این فساد در آنجا واقع شود و این فساد و این رشوه از پایین به بالا نیاید و تامرکز هم نرسد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نهادهای امنیتی
مواد مخدر
نظرات بینندگان:

>>>   پلیس ها مواد مخدر را پرچون توزیع میکند و حتی توسط شبکه های شان در بازار جنس دزدی شده توسط معتادین بزرگ را به عوض پول مواد توزیع کرده خویش پذیرفته و نقد میکنند و دیگر دزدها و یاغی ها را هم زورمندان پلیس استخدام کرده و از آنها بحیث ابزار انواع جنایت برای خود و افراد متمول استفاده میکنند

>>>   راس مافیا در ارگ است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است