قزاقستان رییس شورای امنیت سازمان ملل می‌شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۴    ۱۳۹۶/۸/۱۷ کد خبر: 141218 منبع: پرینت

«قاسم ژامرت تاکایف» رییس پارلمان قزاقستان با اشاره به چرخش ماهانه وظایف در شورای امنیت سازمان ملل گفت: در ژانویه سال آینده میلادی ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد بر عهده قزاقستان گذاشته می‌شود.

تاکایف این سخنان را در دیدار با «ناتالیا گرمن» نماینده ویژه دبیر کل و رییس مرکز منطقه‌ای سازمان ملل در امور دیپلماسی پیشگیرانه در آسیای مرکزی اعلام کرد.

رییس پارلمان قزاقستان گفت: در جهت جستجوی راه‌حل برای مشکلات افغانستان در چارچوب ریاست آتی قزاقستان در شورای امنیت سازمان ملل مذاکرات سطح بالایی پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مراسم واگذاری ریاست شورای امنیت سازمان ملل به قزاقستان با حضور «نورسلطان نظربایف» رییس جمهور این کشور برگزار می‌شود.

تاکایف همچنین اظهار داشت: قزاقستان از دستور کار مرکز منطقه‌ای سازمان ملل متحد و تلاش‌ها در زمینه فعالیت این مرکز در امور دیپلماسی پیشگیرانه در آسیای مرکزی برای سال‌های ۲۰۱۸ -۲۰۲۰ حمایت می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأمین امنیت منطقه‌ای، ثبات و توسعه تعاملات اقتصادی در آسیای مرکزی را از اولویت‌های فعالیت قزاقستان به عنوان رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد عنوان کرد.

طرفین طی این ملاقات دورنمای فعالیت‌های مشترک در زمینه حل و فصل مسایل مهم برای منطقه آسیای مرکزی به ویژه در عرصه آبی و کمک به افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قزاقستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است