نمی توانید خودسرانه شناسنامه ها را توزیع کند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۱    ۱۳۹۶/۸/۱۶ کد خبر: 141215 منبع: پرینت

پس از رد فرمان تقنینی رییس جمهور در پیوند به تعدیل و حذف ماده های چهارم و ششم ثبت احوال نفوس از سوی مجلس نمایندگان اداره ثبت و احوال نفوس کشور تاکید می کند که این اداره به زودی توزیع شناسنامه های الکترونیکی را براساس فرمان رییس جمهور با ذکر کلمه افغان آغاز خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،غلامحسین ناصری عضو مجلس نمایندگان در برنامه «خط کابل» گفت: در بحث حقوقی این فرمان اگر دقت کنیم، زمان و شرایط و تمام قیودی که مستلزم فرمان می شود این است که مطابق با ماده 72 قانون اساسی حکومت در زمان تعطیلی شورای ملی در صورت ضرورت عاجل به استثنای موارد امور بودجه و ملی می تواند فرامین تقنینی را صادر کند. ضرورت های عاجل هم این است که شورای ملی تعطیل است. حکومت افغانستان هم دچار مشکل است و می خواهد قرضه بگیرد. در این زمان بهتر است رییس جمهور افغانستان فرمان تقنینی را ترتیب بدهد و بعد آن را توشیح کند. بنابراین یکی از چیزهایی که با کمال تاسف از لحاظ حقوقی به غفلت مانده است فقط و فقط جایگاه صدور فرمان و ترتیب فرمان در خلع قانونی است.

وی، در خصوص گفته اداره توزیع شناسنامه های الکترونیکی بیان داشت: قانون هم عبارت است از مصوبه هر دو مجلس شورای ملی که به توشیح رییس جمهور رسیده باشد. بنابراین اداره توززیع شناسنامه های الکترونیکی نمی تواند بر سر این قضیه تصمیم بگیرد و خودسرانه عمل کند. پس گفته این اداره مردود است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شناسنامه ها
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   به .....های ....باید ګفت که شما خود مردود هستید و نماینده ګی از چند ...مانند خود میکنید میتوانید که این انتقاد های خود را برای باداران تان نماید که از شما ...ساخته و مانند ....استفاده تان میکند. هر کسی که در خاک افغانستان زنده ګی میکند افغان و مسلمان است از هر ملیت که باشد هزاره پشتون تاجک ازبک وغیره و اګر نیست مهربانی کنند به ممالک خود بروند و مردم افغانستان را رها نمایند تا در همین مملکت ویران خود زنده ګی نماید و دولت نباید به این جاسوسان خود فروخته از زیاتر وقت بدهد و هر چه زودتر دروازه این ...را مسدود نماید.

>>>   شرم كنيد اب در اسياب دشمنان ازي سر زمين ازين بيشتر نياندازيد كم يبخود بيايد همديگر پزير باشيد اگر شما اين كليمه را بخود ننگ ميدانيد خدايناخواسته اينقدر كه تحمول كرديد بخاطر وحدت ملي و ارامي ازين ممليكت بيچاره چند صباي ديگري هم تحمول كنيد انشاالله كه وطن ارام شد خوب شد ايكار ها و مشكلات جزعي بعدا هم مانند همين مشكل حل شدني هست همگي ميدانيد كه سر منشاي فساد و تقلب همين نداشتن تذكره هست بخود بيايد نگذاريد كه ازين بيشتر ما را استعمال كنند
لالا هراتي

>>>   آقای محترم ! ای پارلمان نیست خانه دزدان ومفسدین بی شرم است ـ یګذارید مردم صاحب شناسنامه شوند

>>>   آيا رييس جمبور جدول زمانى تعطيلات شورای ملی را دارد?
پس چقدر خوب!
در موقع همين رخصتى ها تمام فرمان ها را صادر نمايد. عاجل ?پس از شاهنزده سال خواب غفلت! ملکه انگلستان و شاهان کشورهاى بنولوکس وکانلسر آلمان اين قدر قدرت ندارد.
وتوی مصوبات کنگره ایالات متحده آمریکا یکی از اختیارات رییس جمهور آمریکا است.
قانون اساسی ایالات متحده آمریکا به رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اختیار داده مصوبات کنگره ایالات متحده آمریکا را وتو نماید. روسای جمهور نیز بارها از این حق قانونی خود علیه کنگره استفاده کرده‌اند. اما این حق نیز محدود است . هر گاه رئیس جمهوری یک مصوبه کنگره را وتو نماید، نمایندگان مجلس و مجلس سنای ایالات متحده آمریکا می‌توانند در یک رای گیری مجدد با دو سوم آرا، وتوی رئیس جمهور را باطل اعلام کند .
اما شیوه دیگری برای مخالفت با لوایح قانونی کنگره وجود دارد. بر اساس قانون، رئیس جمهور تنها ۱۰ روز برای تائید یا مخالفت با مصوبات کنگره وقت دارد و اگر در این مدت اعلام نظر نکند، لایحه به صورت خود کار جنبه قانونی بخود می‌گیرد.
از بادار خود غنى و دارودسته اش نه آموخت.
نیز ناموزد ز هیچ آموزگار

>>>   تذکره که توزیع شد خود و بى خود سرانه
عاقبت مى شود پارچه پارچه درطياره
پاشان مى شود افغان تذکره
از بد رفت هواپيماهاى بسوى خارجه
خيس آب مى شود در درياى مديترانه
براى درخواست افغان پناهنده
ماندن با صلابت در ملک بيگانه
نياز نيست به تذکره ولايت وبلديه
حاکمان افغان در جهان رسوا شدى بيچاره
با شکم پرى گوز پندان با برگه
هر داد و ناله و فغان و افغانت بى نتيجه مانند هميشه در گذشته و آينده

>>>   حذف کلمه افغان اسیا را .... خواهد کرد! من پشتون هستم وتنها به انسانیت عقیده دارم وبس! مګر در صورت حذف این نام روح مان با همه فامیلم تا سرحد انتهار بر این نامردان کمر خواهم بست!!!!!!!!!!!!!!!!!این من نیستم این صدای ملتی است که قلب اسیا است!!!!!!!!!!!!!!!!! من بن پشتونستیزان و افغانستیزان میګویم که در نتیجه بدون از دست دادن ناموستان چیزی بدست نخواهید اورد!!!!!!!!!! این مردم همان اند که تاجک به روس تبدیل شد اما زبانش بریده شود اګر به روس بد هم ګفته باشد!!!!!!!!!!!!!!!!
مردم با تاریخ شاهانه و مردم با ریخ شاعرانه قابل مقایسه نیستند!!!!!!!!!!!! من بن فرهنګیان تان میګویم که خودرا در اوج فرهنګ می بیند!!!!!!!!!! اما لعنت به این کتابهایتان که بعد از سلسله تصادفی سامانیا مردم خودرا به ازدی وانداشت تا شمشیر بګیرد!!!!!!! ایا این هم شعر و حماسه و قصیده و دهن پر کردن دهان با فلزات رنګه یعنی طلا -عنصری جارچی توصیف!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ای پشتونستیزان والله اګر هیچ ګویی هم باشید و یا چیزی از دستان شود!!!!!!!!!!!!!! ګزشته را فراموش نکنید! امیر بخارا بخارش برامده ورس شده!
تاریخدان

>>>   نام افغان منحیث نام شهروندان کشور با جعل، ریا، و تهدید در لویه جرگه سال ۱۹۶۳ از طرف باند قومپرستان پشتون آن وقت و به همکاری ظاهر و کاکا هایش بالا مردم تحمیل شد۰ پشتون ساختن کامل کشور یکی از پلان های شوم آنها بود که تا به حال ادامه دارد۰ افغان، اوغان، پتان، همه نام های مترادف برای قوم پشتون هستند، و با هویت دیگر قوم های ساکن اصلی این دیار هیچ ارتباط ندارند۰   تحمیل نام و هویت  یک قوم بالای قوم های دیگر خیانت ملی است، و خاموشی علیه آن هم بُزدلی و خیانت ملی میباشد۰
خلاصه اینکه واژه افغان هویت تنها یک قوم است و نباید به هیچ بهانه و هیچ حیله بالای هویت دیگر قوم های کشور تحمیل شود۰ آنهائیکه روی تطبیق این موضوع پافشاری میکنند یا از تاریخ این مرز و بوم آگاهی ندارند ویا فاشیست هائی بیش نیستند۰
افغان اوغان اپگان یعنی پشتون، پتان پختون و ما اگر پشتون نیستم افغان نیستیم۰
واقعیت همین است۰

>>>   باز افغان بازور فرمان می شود

>>>   باز هویت می شود بازور قدرت افغان
با امر یک نفر پشتون فرا قانون می شود بیان
1. مدت آرای اش تمام براموه تقلب ا ز شکمپرشده گوسپندان
به هر کس جعل و فریب اش شده نمایان
نمی شوند همه شهروندان افغان به فرمان
بدون دل و جان و راستی و صداقت و پرسان
با این نام هویت و فرهنگ شهروند نمی شود شان و نشان

>>>   من میشاشم به اون شناسنامه ای که بخواهد با نام کثیف افغان یا همان اوغان یا به قول انگلیسها سگ شکاری برای من صادر شود هویت من خراسانی است و این از شرافت و انسانیت من است که پشتون آواره از کوه های سلیمان در کشورم راه داده ام در نمک به حرامی پشتون همین بس که در خانه صاحب خانه خود را ارباب صاحب خانه میداند
آهای غنی روزی تو و هم کیشانت را همچو موش داخل سوراخ موش جای خواهم داد تا دیگر زبانت همچو.....دراز نشود

>>>   پشتونها به مساوات برابری و احترام ارزش های متقابل دیگر اقوام باور ندارند. بهترین کاری که آنها میکنند اینست که بزور ویا به رضا یکسان سازی میکنند و اسمش را هم گذاشته اند وحدت ملی. هویت دیگران را هذف میکنند و همه را به جبر افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی تلقی میکنند.

>>>   ازخدا بترسید و به مردم هردم شهید افغانستان نگاه کنید ویک نگاه به بدبختی و بیچارگی مردم بیندازید

>>>   هیچکدوم از مردم غیر پشتون نباید از هویت خود عقب نشینی کند و این حرف زور و ننگ رو قبول کند ما مردم خراسان زمین با همین افغانستانش هم مشکل داریم کلمه .... به تنهایی که جای خود دارد هموطن حواست را جمع کن قبول کردن تذکره با ذکر کلمه اوغان به این معنی است که سرزمین ما متعلق به پشتونهای آواره و تروریست است و ما که بومیان این سرزمین هستیم در اینجا مهاجر هستیم حواستان را جمع کنید و به هیچ قیمتی این تذکرهارا قبول نکنید و در صورت لجاجت ارگ حکومت را سقوط دهیم و یک بار برای همیشه این خفتستان را تجزیه کنیم و کشور خراسان را شکل دهیم اوغان آدم شدنی نیست تنها راه حل مشکلات تجزیه است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است