تکامل چهل ساله حکمتیار:
از راکت پرانی تا اصلاح انتخابات
هرجا فساد و قوم گرایی بیداد کند نام گلبدین و غنی پرآوازه است و آیا بدنام تر از حکمتیار نبود که به عنوان سخنگوی ریاست جمهوری در قامت اصلاح کننده انتخابات، مدافع کمیسیون سلیقه ای ارگ باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۴    ۱۳۹۶/۸/۱۵ کد خبر: 141158 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،عطا محمد نور برای جلب حمایت رهبران جهادی که در روزگار مخالفت با حکومت به سر می برند از ترکیه گرفته تا هرات به سفر می رود و هرچند پس از تشکیل ایتلاف نجات بارها بر اصلاحات تاکید کرد نه سرنگونی نظام اما همراه با اسماعیل خان هشدار داد که اگر اصلاحات رخ ندهد، سقوط حکومت وحدت ملی اجتناب ناپذیر است.

حکومت نیز که با مخالفی به قدرتمندی اتحاد جنرال دوستم، عطا محمد نور و خلیلی مواجه شده و تمامی تلاش ها برای رخنه در ایتلاف نجات به شکست انجامید تنها امید را در حکمتیار می بیند که هم دشمن دیرنه این رهبران است و هم افراط گری که همچنان پایبند به تک روی و قوم گرایی.

پس از انتقادهای تند والی بلخ و ابراز آمادگی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، گلبدین حکمتیار نشستی مشترک با مدیران ارشد کمیسیون انتخابات داشت که با استقبال ارگ مواجه شد و نکته قابل تامل تر، اریه طرح مکتوب اصلاحی از سوی رهبر حزب اسلامی است.

حکومت وحدت ملی که از پیوستن حکمتیار به صلح به عنوان بزرگترین دستاورد یاد می کند و با وجهه قانونی و اجتماعی که به وی عطا کرده هم بر اخلاف های درون حکومتی افزود و هم ناقض حقوق بشر را همچون قهرمانی از دل جنگ ها معرفی می کند در حالی که حافظه تاریخ از جنایت های دهه هفتاد کابل و راکت پرانی های کور می گوید.

در همین راستا، وی که از ابتدای ورود به افغانستان با سخنانی تحریک آمیز قوم گرایانه بر اختلاف ها افزود و از هر وسیله ای برای ایجاد هرج و مرج سود برد به عنوان حامی حکومت اشرف غنی همچنان که مقام ریاست اجرایی را قابل قبول نمی داند از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری می گوید و برنامه تصاحت صندلی های پارلمان.

زمانیکه حکمتیار در کنار مدیران ارشد کمیسیون انتخابات دم از حمایت از روند انتخابات می زند این نکته پررنگ می شود که هرجا غرق سلطه و قوم گرایی باشد، حمایت ارگ و پشتیبانی های رهبر حزب اسلامی بی داد می کند.
اگر ترکیب کمیسیون انتخابات بر اساس شفافیت و روند قانونی بود و صلاحیت جای خود را به واسطه گری می داد به طور حتم همچنان که از گزند توطیه های اشرف غنی در امان نبود مورد هجوم حکمیتار نیز قرار می گرفت.
جناح مخالف حکومت که در نبود جنرال دوستم به دست عطا محمد نور رهبری می شود با صراحت از اصلاحات و تغییر اعضای کمیسیون انتخابات می گویند که با توجه به روند گزینش اعضای آن توسط رییس جمهور، قابل درک و برای انتخابات بدون تقلب حیاتی می باشد.

نکته ای که هضم آن سخت می باشد، بی تفاوتی ارگ نسبت به عمق اختلاف ها و گسترش ناامنی ها می باشد که تمامی توجه و هزینه های مادی و معنوی قدرت را صرف به حاشیه راندن مخالفان کرده و از سلاح زور و قبیله گرایی در برابر خواست جامعه و رهبران مخالف استفاده می کند.

آیا بدنام تر از حکمتیار در افغانستان وجود نداشت که به عنوان بلندگو و مدافع حکومت سدی در برابر مخالفان باشد، اگر اشرف غنی به جای قوم گرایی و فشار و انزوا بر رهبران جهادی و مقام های جز قوم پشتون به دنبال رفع تنش ها برای تحقق ثبات کشور بود، اکنون شاهد قدرت نمایی طالبان و کشتارهای داعش نبوده و چنین اسلام آباد گستاخانه به حمایت از تروریسم نمی پرداخت.

هرچند رهبران جهادی آلوده به جنگ های داخلی، کشتار و آوارگی مردم طی سال های گذشته هستند اما تنها جبهه مخالف طالبان می باشند که می توانند در موضع قدرت به نبرد با گروه های تروریستی بپردازند تا دیگر رهبری با لقب جانی کابل در حد و اندازه یک رییس جمهور آشکارا از سیاست افراط گری و طالب پرستی دم نزند.

و سوال مهم، حکمیتار که به لطف دوران هرج و مرج و سیاست پشتونیزمی اشرف غنی فرصت صلح را کسب کرد و از دل گمنامی بیست ساله بار دیگر کابل و قدرت را تجربه کرد از کدام مرجع قانونی و مشروعیت سیاسی و اجتماعی همچون یک رییس جمهور طرح اصلاحات ارایه می دهد و برای مردم و رهبران قانون وضع می کند؟

مگر جز این است که وی، رهبر حزبی می باشد که نه تنها کشتار مردم را دروغ می داند بلکه جنگ تا یک سال پیش را جهاد معرفی می کند؟ و حال در قامت یک مرشد برای اشرف غنی، باقی را یا خاین می پندارد و یا دشمن! رهبری که هر چه کرد خلاصه در قوم گرایی و بقای افراط گری داشت.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   گلبیدین حکمتیار این جاسوس ای اس ای از سال های سال است که در زیر چتر ای اس ای در حرکت بوده و به اثر کمک های بیدریغ ای اس ای به حکمتیار وتبلیغات گسترده جاسوسان پاکستان گلبیدین نسبت بدیگر رهبران کلان جلو داده شد و از پر کاه ساخته اند اینرا هم از یاد نباید برد که گلبیدین در تمام دوره مبارزات اش بخاطر کسب قدرت موفق نشده و و در ایتلافات اش با گروپ های راستی و چپی شکست خورده و با هر حزب و جناحی که ایتلاف کرده و پیوست شده باعث هم پاشی و ناکامی وبدنامی ان گردیده است که میتوان از ایتلافات اش با جنرال دوستم بنام شورای هماهنگی وایتلاف اش با شهنواز تنی وزیر دفاع زمان حکومت داکتر نجیب الله بناکامی انجامید و پیوستن اش پس از چند سال جنگ با حکومت استاد ربانی که سبب سبب از دست دادن قسمت اعظم ساحه تسلط دولت استاد ربانی بدست ملیشای پاکستانی زیر نام امارت اسلامی طالبان قرار گرفت پس ازان حکمتیار به ایران مقیم گردید و از انجا دوباره پس از انجام ماموریت اش بنزد بادر اصلی اش ای اس ای رفت که تا کنون در انجا بسر میبرد و حبیب الرحمن پسر اش بدیدن اش به پاکستان رفت که توسط نظامیان پاکستان امنیت پسر اش را گرفته بودند و در یک جلسه از طرفداران حزب پدراش در داخل پاکستان تدویر یافته بود شرکت ورزیده کهتصویری ان در فیسبوک موجود است به این اساس حکمتیار هنوز هم زیر نظر ای اس ای در پاکستان است .

>>>   قبل از همه این تعبیر که اقای حکمتیار در قلب مردم افغا نستان است دلالت برعدم زنده بودن جناب امیر این حزب میباشد یک روزگاری وقتی قهرمان ملی به شهادت رسیدند خبرنگار از مرحوم استادربانی سوال نمود که مسعود چه حال دارد ؟فرمود حی یرزق زنده است رزق میخورد چون به تعبیر قران شهدا زنده اند ونزد پروردگار روزی میخورند اینجانب به مجردی که این تعبیر رهبر جمعیت را شنیدم از زنده بودن مرحوم مسعود نا امید گردیدم همچنین اگر نماینده های حزب اسلامی این عبارت رابیان داشته باشند من از زنده بودن جناب حکمتیار نیز مایوس گردیدم اما درصورت حیاتشان نیز چرا درقلب ملت جا نداشته باشند!
حدود یک ملیون افغان را از زحمت و تکالیف دنیا خلاص نموده وانها را روانه ای جنت کردند وکشور را ازغضب حکومت اسلامی ربانی نجات دادند وپای۴۶ کشور را در ویرانسرای ما کشیدند تمام زیربنا های صنعتی واقتصادی مارا به خاک یکسان نمودند وبلاخره در رکاب خارجی هاوبا حکومت دست نشانده ای انها حاضر به خدمت گذاری ودوام وتاید اشغال حاضر میگردند ازینرو این ادعا بجا ودر مورد تعبیر انها صحی بوده وباید در انتظار تشریف اوری شان بود تا این محبت قلبی رابه عمل پیاده نمایند چنانچه نماینده ای مفضل ومرسل شان {قطب الدین هلال }نتوانست بیش از دو درصد رای ملت را باهزار تقلب ونیرنگ کمای نماید وهم این مرد میدان را نمیشود به هیچ صورت به جنرال دوستم مقایسه نمودزیرا او حدود تقریبا ده در صد ارای ملت را در اختیار دارد
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   ممکنه ، حدس و گمان های زیادی وجود دارد ، ممکن تخته شطرنج تغییر اندک بکند ، تخته اهمان ها، اما بازی کنان ممکن تغیر اندک بکند، ممکن شاه جای سر باز ، مهره رو به نفع خودش جابجا کند ، اینجا است که فیل باید دنبال شاه برود و بازی را به باره به روال خودش ادامه خواهد داد همان آش همان کاسه، این باز کاسه های داغ تر از آش .

>>>   دوسال مرده ملا عمر را مخفی کرده بودند،حالا دوسال دیگر مرده گلبدین را مخفی میکنند.

>>>   برادر نوسینده شما در تحلیل تان اشتبا کردید مردم افغانستان حکمتیار را خوب میشناسند اګر انتخابات بر محوریت حکمتیار می چرخید در انتخابات سال ۱۳۹۳ دو نفر از حزب اسلامی کاندید انتخابات ریاست جمهوری بودند یک انجنیر احمد خان بصفت معاون اول داکتر عبدالله و یکی هم قطب الدین حلال که خود کاندید ریاست جمهوری بود که حکمتیار رسمآ پشتیبان اش را از قطب الدین حلال اعلان نمود و از هواداران اش خواست به قطب الدین حلال رهی بدهند که در نتجه آقای حلال از مجموعه آرا ۲ فیصد را هم پوره نکرد.
محفوظ الله از بدخشان

>>>   زنده باد رهبر بر حق مردم افغانستان جناب مجاهد امیر صاحب گلبدین حکمتیار

>>>   مردم پشت سر یک شخص ترسو ایستاده نمی شوند. ماها می گزرد که گلو از ترس به کابل آمده نمی تواند، این حزب در طول 14 سال در حمکاری با خوارج یا طالبان دست داشته و روی خود در بین مردم دیده نمی تواند و ظاهراً کسی همرای خود ندارد. افراد سابقه حزب مانند ارغندی وال، محمدخان از خود رهبر اند.
یاقوتشاه

>>>   حفظه الله. اقای حکمتیار واقعاً یگانه کسی است که در آینده باید سوی وی عطف توجه نمود. یگانه کسی که شاید افغانستان را ازین گودال بدبختی نجات دهد. اگر نتوانست بهترش کند به هیچ وجه نمیگذارد ازین بدتر شود.

>>>   حکمتیار یا حکومت یار دیګه انرژی حکومت کردن ندارد مطمین باشید که او ازطرف ملت منفور است جای پای در خاک افغانستان ندارد و این چند دزد و جاهل که از طرفداری اش سخن میګوید میدانند که ګل بیدین دیګر نه توان کار دارد نه از تخریبکاری از پیش شان زود دور میشوند چون ګل بیدین در سابق پرچمی بود لذا مجاهدین هم اوراخوش ندارد.
پروانی

>>>   بلی در زمانیکه همرای فامیلش گلبیدین حکمتیار در قندوز بود در حزب پرچم بود و زمانیکه بکابل در مکتب حربی شامل شد و مرد اذیت وازار قرار گرفت بیچاره حزب پرچم را رها کرد و در نهصت جوانان اسلامی افغانستان رفت که و بعد اش بحیث عضو جمعیت اسلامی افغانستان کسب عضویت کرد وقتیکه به پاکستان فرار کرد و با امدن قوای شوروی سابق به افغانستان و سیل مهاجرین به پاکستان به همکاری و رهنمای ای اس ای حزب اسلامی را ایجاد کرد که نوع حرکت ان چپی و در مناطق پشتون نشین نفوذ پیدا کرد وتفرقه قومی وزبانی از همانجا با ایجاد حزب اسلامی گلبیدین دامن زده شد انهم به خواست ای اس ای پاکستان بود که پس از حکومت مجاهدین و خود خواهی های حکمتیار حزبش چندین پارچه شده واکنون انطوریکه بعضی ها فکر میکنند نه توان سیاسی را دارا است و نه توان نظامی مانند گذشته اش برخوردار است فعلا مرگ و زندگی ان معلوم نیست اگر زنده است یا مرده در پاکستان است .

>>>   مردم نان ميخورند نه كاه، محور حكمتيار راكت خورده و غار است، فعلاً در داخل حلقات حزب شگاف هاي كلان است، و بزودي رؤساي شاخه هاي مختلف حزب بأهم درگير خواهند شد، منتظر بهار و آمدن حكمتيار باشيد.

>>>   و اگر کا ندید شو د بسیار طر فد ار دارد

>>>   به مانند سایر جنگسالاران حکمتیار هم متواند خویش را کاندید نماید اما ببینیم نتیجه جه خواهد شد همه وهمه یی تلاش باید برای استقراری صلح باشد

>>>   به نظر بنده در رعس حکومت افغانستان امریکا و انگلیس است قسمیکه آنها بخواهد همان طوری میشود بناً افغانهای عزیز فقط متحد شوید و بیدون اینکه به قوم پرسیتی لسان و نژاد پرستی دامن بزنید کوشش کنید که خود را از شرع آمریکا و انگلیس نجات بدهید تا از این جنگهای تحمیل شده نجات یابید
وسلام
زمیری طوفان

>>>   خدا مبارك كند، الله مبارك كند، خوب است بيچاره چهل و پنج سال بيشتر در مهاجرت سپري نموده، يك دفعه قبل از مرگ مزه ارگ را هم ببينند ، نوبتش است، باشد چيز هاي را كه كتاب خوانده، در عمل تطبيق نمايد.

>>>   حق هر شهروند است چه رسد به حکمتیار. وقت با پروسه صلح می پیوندد حق هم دارد تا در انتخابات سهیم شود.
قوماندان خطری

>>>   تبریک باشد رییس جمهور نو تان از همین حال. بادارانش برای همین به کابل می آورند جناب شانرا

>>>   حکمتیار می آید!!
جناب مهندس گلب الدین حکمتیا ربه عنوان کهنه کارترین آدم در تاریخ معاصر افغانستان ، درسه مورد دست بالاتر از دیگران را، داشته است
طراحی و انجام کوداتا ها ،علیه حکومت های افغانستان و مخالفین خودش
اراء و طرح های سیاسی در موارد مختلف برای حل مشکلات کشور
ا یجاد اتحاد و ائتلاف های مقطعی وکوتاه مدت ، برای تصاحب قدرت ، شمار کودتای های ناموفقی که ایشان که در طول حیات مبارک خود انجام داده اند به بیش از پنجاه کوداتا و طرح ها ی اراءشده ایشان به بیش از پنجصد طرح سیاسی میرسد ،که اگر نویسنده همت کند و تحت عنوان کوداتاهای نا موفق برادر حکمتیار کتابی بنویسد ، این مجموعه کتابی میشود بس زیبا و خواندنی در تاریخ افغانستان ...
و لی از بخت وا قبال نه چندان خوبش ، تا کنون هیچ از یک، ازین مهارت ها، بدردش نخورده است بیچاره برادرحکمتیار ، بیشتر از عمر خودش را درعالم هجرت و عالم حسر ت و فراق ازمسند قدرت و رهبری سپری نموده است ، درد حسرت ، درد فراق ، درد هجران از یار و دیار و معشوق را،شعراو ادبا،هر یک به زعم و گمان خودشا ن به خوبی به تصویر کشیده اند و لی در دحسرت جاه ومقام وریاست وزعامت و قدرت را کمتر مورد بحث قرارداده اند، چون آن بندگان خدا ، به این دردها گرفتار نبودند و لی این دردرا، که غیرازان دردهاست ، در و جود دردمند و سو خته در آتش عشق جاه و قدرت ، برادر حکمتیار بخوبی میتوان مشاهده واحساس کرد، که زبان از بیانش عاجز و قلم از تحریرش ، قاصر می ماند..
به هرصررت براد ر حکمتیار، بار دیگر در سلسله طرح های حکیمانه خودش ، بازهم طرحی را اراء کرده است که به گمان ایشان بدرد ملت بیجاره وبدبخت ما، بعد ازخروج نیروهای خارجی از افغانستان میخورد ،و اجتناب از جنگ داخلی وجلوگیری از تجزیه کشور....
و لی این بار درمحتوای این طرح بازهم سخن از جنگ است و آنهم یک جنگ روانی و خطرناک علیه مردم و قدرت دفاعی کشور .بیان وشرح جنگی روانی ، که آی اس آی درآن تجربه طولانی و ید بالا دارد ، جنگی که حکومت کمونستی راباهمه توان و امکانات نظامیش از پادرآورد ، جنگی که بعد ارسیدن طالبان به دروازه های کابل مسعود،خود کلید شهر کابل را دو دسته برای طالبان تقدیم کرد ، شاید این موضو ع برا تعدادی از علاقه مندا ن مسعود شهید خو ش نیاید ولی و اقعیت امر این بود که مسعود از ناتوانی کابل را تخلیه نکرد،ا اگراو فریب تبلیغات را نمی خورد برای بیست سال دیگرهم ، توان جنگیدن درکابل را داشت ولی آی اس آی سازمان جهنمی پاکستان بعد ازاینکه ملیشاهای طالبی خودش را به پشت دروازه های کابل رسانید، به شدت تبلیغ کرد، که بعد از سقوط حکومت مجاهدین درکابل اعلحضرت محمد ظاهر شاه ( همین بابای ملت ) تشریف می آورند و حکومت ملی فراگیر را تشکیل میدهند و ایشان چون سایه خدا است !! به برکت رحمت الهی صلح وآرمش در مملکت فراگیر میشود و طالبان کرام، برای اکمال واتمام درس های نا تمام وناخوانده خودشان ، به مدارس دینی ، بر میگردند وبه اصلاح مردم ، ملک ما میشود گل و گل زار ، جالبیت این داستان در اینجاست که اعلحضرت محمد ظاهرشاه بابای ملت، که خود ازاین طرح و برنامه برگشت به تخت و تاج ورهبر ی خبردار نبود و در عالم حیرت، مبهوت که خدایا این چه او ضاع است که لشکر بی شمار،و به تعبیر آی اس آی ، فرشتگان خداازز مین وآسمان جمع شدند ، برا ی پس گیری ، تاج و تخت ازدست رفته من حقیر ،بدون اجر وپاداش ، برای خدا ،می جنگند و لی من اصلا از جریان خبری ندارم ،ایکاش یک تلفنی از این ها میبود که ازایشان حد اقل ، تشکر و اظهار سپاس میکردم ، بیچاره با خودش میگفت اینکه میگویند وقتی رحمت الهی شامل حال بنده ای بشود ، یک شبه سیر به افلاک میکند و راه صدساله را در یک لحظه می پیماید و بکمال میرسد شاید هیمن لحضات باشد که من در آن قرار دارم .دوستان بخاطر دارند که بابای ملت در آن شب وروز چنان غرق در حیرت بود که از هر گونه اظهار نظری اجتناب می ورزید و هیچ نه گفت که نگفت ،این افسون ونقشه آی اس آی ،تا جائی کار گر افتاد که احمد شاه مسعود، دشمن قسم خورده آی اس آ ی هم به گمان تشریف آ وری اعلحضرت بابای ملت ، و امید به قطع جنگ وپایان مصیبت ، دستور عقب نشینی ازکابل را صادر کرد وخودراهی زادگاهش همان دره پنجشیر گردید..
بعد از ورود طالبان کرام و حضور افسران نظامی پاکستا ن درکابل معلوم شد که کار دگرکونه است برخلاف تصور ،وخوش باوری های کاذب ، از بابای ملت و صلح وآشتی خبر ی نیست ودرواقع این ای اس ای است که بصورت بسیار زرنگانه و ماهرانه با تبلیغات زیر نام بابای ملت کابل رااشغال نموداست اوضاع آنچنان تغیر کرد که هم وطنان ما در جریان هستند... این بار بازهم تاریخ تکرار میشود ، منتها به شکل دیگر و آن اینکه آی اس آی اززبان برادر حکمتیارسخن میگوید که آی ملت افغانستان ،غرب، اروپا کارش تمام است آمریکا هم در حال سقوط آ اقتصاد آمریکا واروپا در حال ازهم پاشی است به تعبیر برادرحکمتیار ، وعده خداوند تحقق می یابد بندگان مخلص ومومنان راستین، سرانجام پیروز میشوند،وآمدن من حقیر به صحنه سیاسی افغانستان امریست، حتمی وا جتناب ناپذیرکه بر اساس سنت الهی واقع میشود!! ... که حق پیروز شدنی است ..ولی شما مردم خود میدانید که در موالات ودوستی وهمیاری وهمکاری با کفارومشرکین وهمراهی آنها در تشکیل حکومت ، بر اساس شرع مبین ،مباح الدم هستید یعنی ریختن خون شما امروز مباح است ، شما که با غربی ها و باکفار و مشرکین کنار آمدید و حکومت ساختید ،با غلبه مجاهدین اسلام ، امروز، خون شما مباح است وزنان ودختران تان برمجاهدین ما حلال و مال وثروت تان غنیمت ، و لی من از رآفت اسلامی کارمیگرم و عفورا بهتر از انتقام تشخیص میدهم حالا من بنا بر دستورات عالی و انسانی اسلام ، به شمامردم رحم میکنم، شمارا می بخشم شمارا عفو میکنم البته به شرطیکه شما قبل از ورد وغلبه کامل مجاهدین ،به کابل تو به کنید از طریق نما یندگان من درکابل بیعت خودرا ارسال نما ئید ( مسئله تو به دربخش ازاین پیام به زبان پشتو درج است ، برای معلومات بیشتر به اصل کامل طرح برادر حکمتبار مراجعه شود) حالا من حاضرم شورا درست کنم و کسانی را که مصلحت می بینم به عنوان اعضای شورا به جای حکومت کابل تعین کنم ولی قدرت اصلی ور هبری را خداوند به صاحبش تفویض کرده است که جائی برای بجث ندارد و بسیار جالب وزیبا که برادر بادرایت و بینش حکیمانه که دارند ، از صاحب نظران کشور نظرخواهی نموده است که طرح ایشان را مورد بحث و گفتگو قرار بدهند ،من وقتی به کلمه نظر خواهی رسیدم ، صبرم لبریزشد و با فریادگفتم ای کاش برادرحکمتیار آن لحظ که فرمان شلیک و فیر شش هزارموشک را به جانب شهرکابل صادرنمودند ، یک هفته قبل ازموشک باران کابل ، از مردم بیچاره و صاحب نظران کشور هم نظرخواهی میکردند ،که آ ی مردم ساکنین درشهرکابل من برای دفاع ازاسلام واعتراض به تداوم حضور ملیشاهای ازبک به رهبری دوستم کافر کمونست خدانشناس ، میخواهم کابل را مو شک باران کنم ، آ یا شما مردم با چنین تصمیمی موافق هستید و یاخیر ،اگر بجای یک ملیون انسان باشنده شهرکابل ،چند صد هزار گاو وگوسفند دران شهر زندگی میکرد ،بازهم برادر حکمتیار حق نداشتند که آن شهر حیوانات را آ ن چنان بی رحمانه موشک باران کند و کشتن آن جمع حیوانات امروز مورد بازپرس قرار میگرفت ، عا لم مورچگان وقتی خبردارشدند که لشکریان سلیمان میخواند به جانب فلان شهر عزیمت کنند که لابد ازشهر مورچه ها میگذرند ، آن مورچه ها برا ی دفاع ازخود شان ، هیاآتی را خدمت حضرت سلیمان گسیل داشتند و از سلیمان پیامبر خواستد تابرای لشکریان خودش گوش زد کند که هنگام عبور از شهر مورچه ها آ سیبی به آنان نرسانند و جانب احتیاط را درنظر گیرند، حضرت سلیمان هم بدون هیچ قید وشرطی، در خواست مورچگان را قبول کرد و آنگاه مورچگان به عنوان سپاس از حضرت سلیمان خواستند که هنگام سفر در دیار ایشان درنگ کند و برای صرف غذا مهمان مورچه هاباشد،ولی براد حکمتیار یک ملیون انسان شهر کابل را نه انسان به حساب آوردونه هم حیوان و هرچه توان داشت بر سر آن مردم بیچاره موشک ریخت ، ویرانه های شهر کابل ، به عنوان شاهد ، سند زنده وگویائی است که هر بینند ه را وادارمیکند که ،به عاملین آن نفرین بفرستد .
تا جائیکه من بخاطر دارم در آن گیرودارواضاع دردناک آن روزگار ، جمعی از باشندگان چهاردهی کابل درمرکز خلافت اسلامی(چهار آسیاب کابل )نزد برادر حکمتیار رفتند و عاجزانه ازوی خواسته بودند که به خاطرجلوگیری از کشتار مردم بی دفاع وبیچاره در تصمیم خودش تجدید نظرکند و جنگ را علیه حکومت کابل که حکومت مجاهدین است آغاز نکند ، برادر حکمتیاردر جواب نمایندگان مردم گفته بود، تشویش نکنند، حکومت پو شالی کابل توان مقابله را ندارد ملیشاهای دوستمی رو حیه خودرا ازدست داده اند و کابل به سرعت کامل بدست مجاهدین راه اسلام، می افتد اگر احیانا تلفاتی هم در مناطق شما واردشود ، بعد از پایان جنگ برادران عرب می آیند و بجای خانه گلی، خانه ها ی مدرن و پخته برای شما درست میکنند ، براد ر حکمتیار هنوز بیانات عالمانه و حکمیانه خودش را تمام نکر ده بودکه یکی از نمایندگان همان مردم فریاد زد وگفت جناب حکمتیار صاحب، ما خانه مدرن نمی خواهیم تشویش ما از تخریب خانه ها نیست ، تشویش ما از مردم است که مردم ما یعنی انسان ها ی بیچاره وبیگناه در این جنگ کشته میشوند زنها بی سرپرست میشوند اطفال یتیم میشوند ، و هزاران هزار مصیبت دیگر ...برادر حکمتیار با تبسم سخنان معترض راقطع کرد و گفت آنها که کشته میشوند ،چون در جانب ما هستند ، در پییشگاه خدا شهید محسوب میشوند خداوند برای شان جنت میدهد و باز ماندگان شان هم افتخار خانواده شهدا را بدست می آورند و این خودنعمت بزرگی است که خداوند برای بندگان صالح ونیکش نصیب میگرداند . آری، برادر حکمتیار ، در ان جنگ سرنوشت ساز ، از هیچ کس نظر خواهی نکرد وحتی کسانی را هم که برایش مشوره خلاف جنگ دادند ، مانند شهید مولوی نصرالله منصور ، بعد از چند دقیقه ترورش کردند ، مگر مولوی نصرالله منصور چه گناهی داشت ،وی از دوستان نزدیک براد حکمتیار بود، جز آنکه به دیداربرادر به چارآسیاب رفت وگفت ای براد،ر ، از جنگ دست بردا،رکه به مصلحت اسلام و مسلمین نیست ، همینکه از ملاقات بابرادر، فارغ شد ، در راه برگشت به کابل در همان منطقه چهار آسیاب، منطقه تحت کنترول صد در صد برادر حکمتیار، موترش انفجار کرد و به شهادت رسید ، همه مردم ما بخوبی میدانند که آن جنگ (جنک چارآسیاب) آبروی ملت مارا،آبروی جهاد ومجاهدین را ،آبروی ، دین ، اسلام ،قرآن آبروی پیامبر ، و د رنهایت آبروی خدا را هم برد، وگرنه، آزادی افغانستان از چنگال کمونیسم وآنهم سقوط امپراطوری کشورشوراها(اتحاد جماهیر شوروی سوسیالستی ) بدست فرزندان سلحشور،این ملت، افتخار کوچکی نبود، که خداوند نصیب مردم ما گردانید، اگر برادر حکمبتار، بعد از پیرزوی مجاهدین جنگ را آغاز نمیکرد امروز ملت ما با سرافرازی و غرور ، برداشته خودش، که آزادی و استقلال بود می بالید ،امروز این ملت درمانده و ذلیل، به عنوان ملت نمونه و با افتخار، مایه عزت بقیه مسلمانان میبود ، مسلمانان جهان بروجودما افتخار میکردند ،کارنامه های مجاهدین ، صبر استقامت مردم ما ،سرمشق زندگی برای دیگران میشد و این افتخار به عنوان سرمایه بس گران وبا ارزش در حافظ تاریخ می ماند ولی همه چیز بر عکس شد، امروز هرکافر ومسلمان از نام افغانستان نفرت دارد ، امروز این مردم در سراسر دینا باچشم تو هین وحقارت دیده میشوند، اگر آورگان و پناه جویان این ملت طعمه نهنگ های بحر ی ، در آبهای آسترالیا میشوند ویاکودکان واطفال شان در کانتینر های سربسته دراه رسیدن به اروپا جان ها ی خودرا ازد دست میدهند واگر ناموس این ملت در بازارهای سکس هندی ، عربی واروپائی به حراج و لیلام می افتد ،واگر شکم گرسنگانی درگوشه وکنار مملکت آه وناله میکشند و هزاران هزار مصیبت ناگفته دیگر ، ریشه در همان جنگ پر از نکبت وسیاه، چهار اسیاب دارد ،که برادر حکمتیار آن را برمردم ما تحمیل کرد ، مگر کجای این دین خراب میشد و عرش خدا، به لرزه می افتاد ، که برهان الدین ربانی و مسعود برای مدتی طولانی درکابل میماندند، آیا ربانی و مسعود بد تر از شهنوازتنی،خلقی و دوستم بود ،که برادرتوانست به بسیار راحتی باآنان ائتلاف و اتحاد تشکیل دهد ولی با ربانی و مسعود نتوانست یکجا شود و در تشکیل دولت و تامین امنیت ،همکاری کند!!،برادرحکمتیاربا همکاری ومذاکرده با دولت منسوب به ،مجاهدین،ویا بافشار های سیاسی ، و تبلیغات ، میتوانست ملیشاهای دوستم را مجبور به ترک کابل کند ،و لی بر خلاف ، دیده شد که درد اصلی او،حضورملیشاهای دوستمی د رکابل نبود زیرا برادر، باهزار طرفند ومکر وحیله و فریب ، به پاهای دوستم افتاد وبا دوستم علیه مجاهدین، شورای هم آهنگی درست کرد و بر طبل جنگ کوبید، و ملت مارا، مردم مارا بی عزت بی وقارنمود ،اگر اندکی منصفانه نظرکنیم ، همه بدبختی های وارده، بعداز پیروزی مجاهدین ، تا به امروز ، ریشه در همان جنگ پر ازنکبت چار آسیاب دارد ،گرچه دیگران هم بودند، که درآن آتش افروزی، نقش بازی کردند ، و لی برادرحکمتیار به عنوان عامل اصلی این مصیت ، در تاریخ افغانستان، برای خودش جاباز کرده است . که هیچ عاقلی نمیتواند از این واقعیت چشم پوشی کند. و این بار بازهم برادر،با چهره معصومانه ودایه مهربان تراز مادر، خودش را به عنوان منجی ملت مطرح میکند و از مردم برای طرح های خودش نظرخواهی میکند، ،وشوق رهبری وریاست جمهوری بعد ازکرزی را بر سرمی پروراند ، اسفا از این همه بی شرمی و بی حیائی، که باکدام چشم به دیوار های مخروبه و راکت خورده شهر کابل نگاه میکند،اسفا ازاین همه خباثت و خیانت و فریب، که بنام دین بنام اسلام وبنام خدا ، انجام میشود ......وخدای رحمان برای ظالمان مهلت میدهدکه می فرماید ،ما طاغیان را مهلت میدهیم تا موعودشان فرارسد ......... و سیعلم الذین ظلمو ای منقلب ینقلبون
مولوی حقگو

>>>   همه جناح های سیاسی در افغانستان باید دور یک شخص جمع شوند ، هیچ حزب و هیچ تنظیم نمیتواند به تنهایی در انتحابات پیروز شود ، حکمتیار هم نمیتواند که حزبش به تنهایی بدون کدام ائتلاف با احزاب دیګر پیروز شود ، جمعیت اسلامی نیز نمیتواند برنده واحد باشد، لهذ ا بهتر است تا همه جناح ها این حقیقت را پی برند که برای یک دایلوک بین الافغانی امادګی بګیرند و اینده افغانستان را تعین نمایند. اتفاق ، اتحاد و تنازل برای یک دیګر لازم و حتمی میباشد. و همچنان نقطه مهم دیګر اینست که هیچ تنظیم و هیچ افغانان اجازه نه دهد تا خارجی ها در امور شان مداخله نماید اګر مداخلات خارجی دوام نماید افغانها صاحب یک حکومت مستقل و متکی به خود نخواهند داشت.
احمد خان اسمعیل خیل از جلال اباد

>>>   بلی پاکستان باید خویش باشد این کلبدین مگر نبود که بدستور باداران پاکستانی خون صدها بی گناه را ریختاندن و تمام هست وبود وطن را به انها سپرد
م ح چ

>>>   با سلام تلاشهای صورت می گیرد که قاتلین و جنایت کار قرن و علت نا امنی افغانستان را وارد کشور کند و کدام افرادی بی وجدان خواهد بود که به حزب اسلامی و یا طرفدارانش رای خواهند داد نفرین بر این آدم کشان .
مجاهد مخلص کابل

>>>   ...چرا شرم ندارد۰ تاچه وقت....؟ ای... پاکستان ای...آی اس آی باز چه تصمیم گرفتی که خون بیگناهان را بریزی و امتیاز دیگری از باداران خود دریافت کنی مردم افغانستان از تو بیزارند۰ اینکه دولت کرزی موفق نمیشود و اعتماد مردم را کسب نمیکند یک دلیلش موجودیت افراد وابسته به حزب...حکمتیار چون۰۰۰ میباشند...به زمینی که پا گذاشته در آنجا علف سبز نشده... دامن آی اس آی بهترین جا به توست۰
مجاهد

>>>   ...کسی که خود را حقگو نامیده ای....توهین کردی.

>>>   به حکومت یار میګویم که کسی شما را انتخاب نمیکند بهتر است در همان...آی ایس آی مخفی باشی. آیا مردم فراموش کردند که شما راکت ها را به شهر کابل پرتاب میکردید، آیا مردم فراموش کرده که کسی که دارای رسوخ دربین مردم بود شما اورا به قتل میرسانیدید، به کدام اوصاف اخلاقی و وطنپرستی شما جراات میکنید که خود را در انتخابات دخیل نمایید.
امام الدین از لغمان

>>>   یک بام ودو هوا! آیا ... بدون هدایت پاکستان کاری کرده میتواند؟ ...اگر ضد دولت کرزی است افراد بلند پایه اش چرا در ترکیب رهبری دولت قرار دارند؟ پس معلوم میشود که یا کرزی...است و مردم رافریب میدهد یا ... یا هردو۰ این چهرهٔ...با کدام سیستم سیاسی کشور جور آمده و از راکت پرانی و تخریب کشور دست کشیده است؟ هدف نهائی این اجیر فروخته شده حاکمیت عام و تام پاکستان و ادارهٔ کشور بدست آی اس آی است...چون بچگی تیر کرده گاهی قهر میکند و گاهی ناز!!! به این انسان ...آی اس آی زیبنده است و خیر. اگر...رئیس جمهور افغانستان هم شود بازهم دفترش در پاکستان قرار خواهد داشت قسمیکه در وقت صدارتش ما شاهد این ادعا بودیم۰ خدا کند که...
فرید خان لوگری از چهار آسیاب

>>>   حکمتیار صاحب یک رهبر و یک مجاهد و یک دانشمند است که این را نمیتوان نادیده گرفت، در جنگ های داخلی اگر ...خود را به چوکی قدرت نمی چسپاند چرا جنگ داخلی شروع میشد. و کسانیکه مردم را...هستند یا یک لقب دیگر دارند. اگر درست مطالعه شود معلوم میشود که باعث جنگ داخل کی بوده است و هنوز هم است. ...جنگ را شروع کرد و اختلاف بین تاجیک و پشتون را ایشان رهبری میکرد و صد ها هراتی را.....

>>>   ایا زمانیکه در چاراسیاب بود جنرال حمید ګل در بهلویش قومانده
نمیداد ؟ ایا حمیدګل که طالبان به کابل امدند و حکمتیارفرار کرد فامیلش را از چاراسیاب به باکستان انتقال نداد ؟ این است ماهیت این مجاهد و دانشمند غلام ای اس ای .
دوراندیش

>>>   دوراندیش صاحب همان های که امروز در افغانستان حکومت میکنند غلام نیستند؟ قسمت شان از ایران، پاکستان، روسیه، چین، تاجکستان، ازبکستان، آمریکا، انگلیس، ... این ها ارباب های کی ها هستند که در افغانستان هستند. کی سینه های زنان را می برید، کی انسان ها را در داخل کانتینر بندی میکرد و کانتینر را با راکت میزد. کی به سر انسان ها میخ می کوبید، کی ..... همه کسانیکه امروز به حیث معاون رئیس جمهور، وزیر و غیره هستند همان ها هستند. و به در و دروازه شهر هم عکس های شان کلان نصب شده است. و با زور باداران خود بر ما حکومت میکنند.

>>>   من حرفهای مجاهد مخلص را ۱۰۰٪ تائید میکنم
کریم ازخیرخانه

>>>   دور انديش ! اگر حکمتيار نمی‌ بود سالهاي ۹۲ و ۹۳ افغانستان به افغانستان شمالي و افغانستان شرقي تجزيه می‌ شد و اينکه شما می‌ گويد فاميل حکمتيار را حميد گل از کايل انتقال داد به گفته ايراني ها غلط کرده زيراکه فاميل و پسر دومی‌ حکمتيار صاحب با مجاهدين داکتر ولي در محمد اغه لوگر بودند
صابر تخاري

>>>   ...خداوند هیچوقت سرنوشت وطن ما را بدست این...و عضو معلوم الحال آی اس آی نیندازد۰ این بداخلاق و شرارت پیشهٔ قرن ۲۰ و ۲۱ ... پاکستان و....
تخاری

>>>   بدون حزب اسلامی افغانستان افغانستان ازاد مستقل امن و ارام خواب است خیال جنون هست محال
ع ج هرات

>>>   تو ای حکمتیار...هستی و به هیچ وجه در انتخابات آینده شرکت کرده نمیتوانی

>>>   من واقعا نمیدانم در کله این آدم چه میگذرد. بعد از این همه آدمکشی و یتیم کردن هزاران کودک، چطور رویش میشود نامی از خود ببرد چی رسد به دعوای ریاست جمهوری. در اینجا باید گفت: روی که نیست بلکه سنگپاست.
کبیر اچکزی

>>>   سلام دوستان و هموطنان عزيز:
به هيج صورت اين شخص بي فرهنكً، مزدور اي إس اي، وطنفروش، قاتل هزاران بي كًناه و قومبرست و همقطاران بي شرفش اجازه داده نشود كه دوباره در حقه دولت دست يابد و كًرنه به يافتن كوجكترين فرصت باز به قتل عام مردم بيكًناه خواهد شتافت. مردم هوشيار باشند كه اين...دوباره مردم را فريب ندهند. مردم افغانستان زيادتاًً ساده لوح اند و كور كورانه يكعده دينفروشان را تعقيب ميكنند فكر ميكنند راهي راست را تعقيب ميكنند. ازموده را ازمودن خطا است......
نسيم بيدار از ملبورن.

>>>   بیا بخیر بیایی تویی که تمام لذت های دنیایی را ترک کرده و به کوه پناه برده ای!!! بیا که وقتت رسیده !!!

>>>   جناب بینام که در بالا نظر داده ای. از کجا میدانی که وی در کوه ها است؟ آیا میتوانی اینرا ثابت بسازی؟ از کجا معلوم که وی در یکی از خانه های مجلل ابیت آباد مشغول عیش و نوش نباشد؟
کبیر اچکزی

>>>   تو بودی که در زمان نجیب و زمان مجددی بنابر خواهشتات شخصی خود ملیون ها مردم را آوراه و میلون ها نفر را شهید ساختی خداوند هیچ وقت شما نوکران پاکستان و ایران را موفق نسازد بنام جهاد مردم تباه شد تمام این کار از بی عقلی تمام رهبران جهادی بوده که حالا تمام همسایه ها بالای آن چشم دوخته اند

>>>   ... فكر كرده كه همه مردم مثل خودش...هستند.

>>>   حکمتیار صاحب یک... است و هم حق اش است در انتخابات آینده اشتراک کند.

>>>   تو ای حکمتیار... مزدور پاکستان هستی تو باید محکمه شوی تو باید اعدام شوی
حامد از فنلاند

>>>   دیگه افغانستان جای برای مزدوران ای اس ای پاکستان نیست و ... هم این ارمان که سر تخت ریاست جمهوری افغانستان بشیند به گور ببرد همراه با دارو دسته اش
م ح ض

>>>   در صورتیکه با تغییر مفکوره آقای گلبدین حکمتیار در انتخابات سال 2014 اشتراک ورزد به حال مردم ظلم دیده و ستم گشیده مردم افغانستان موثر خواهد بود در غیر آن پیوست گلبدین حکمتیار باعث جنگهای داخلی خواهد شد. از این به بعد مردم حوصله جنگ را ندارند حالا میخواهند در یک محیط امن زنده گی سپری نمایند
اندخویی

>>>   اينكه كي چي كرده و چي جنايت را انجام داده تاريخ قضاوت خواهد كرد اما نگذاريم ديگر به بهانه هاي مختلف وطن خراب و خرابتر شود. تمام أفغان ها باهم برادر اند و بايد دست به دست هم داده و دامن زدن به اختلافات حزبي، نژادي و سمتي را كنار بگذاريم و افغانستان خود را آباد سازيم.
حشمت خالد بهادر

>>>   کار خوب است حکمتیار صاحب... است و تاحالا غیرت کرد و خود را بخاطر ساختن قصرها نفروخت و بخاطر نجات افغانستان جهاد کرده است باید در انتخابات اشتراک کند و ما حمایت طرفداری از اشتراک شان می کنیم.
داکتر یار محمد

>>>   باز این شاگرد... نمایندهٔ آی اس آی چه خواب دیده و چقدر انسانهای بی گناه را هدف راکتهای کور خود قرار خواهد داد،... به این راکتیار نا مسلمان و مزدور پاکستان!
سیاف زاده

>>>   اگر خدا خداي اولاد يتيم و پا شكسته و معيوب بود دعاشان را قبول خواهد كرد كه اي... گلبدين در انتخاباب حضور پدا نكند.
عزيز

>>>   مردم تنها از دست جکمتیار در به در نه شده اند بلکې ګروه های دیګر په رهبری.... نیز در به در شده اند، همه باید مجکوم شوند به هیچ یک از انها برائتىاىه نمي شود.
احمد از ننګرهار

>>>   بیا و در انتخابات شرکت کن
اما پیشنهاد من به عنوان یک شهروند افغان برای جناب شما این است که:
در پوستر های انتخاباتی خود از دستاوردهای کذشته ات چند قطعه عکس از مخروبه های کابل از چند معلول که عامل اش خودت بودی از چند قبرستان دسته جمعی برای جلب توجه مردم و عکس های چند تن از یتیمان بیخانه که در سر چوکها بی سر پناه بسر میبرند در پوستر های انتخاباتی خود درج کن باز برنده خواهی شد ای ... نمیشرمی که باز دوباره چهره... را درحظور این ملت تبارز میتی.
بدخشان

>>>   آقای حکمت یار در زمان صدر اعظمی خود آنقدر جرئت نداشن که به کابل بآید حال چطور حاضر است که در انتخابات ریاست جمهوری خود را کاندید نماید

>>>   من از تبصره كننده محترم كبير اجكزي ميبرسم كه اين كفتارت تنها به يك كلبدين است يا همه كلبدين هاي كه به مقام وزارت ها و بالاتر و جنرالي هاي بزرك رسيده بودند و يا رسيده اند ميباشد.

>>>   گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
یکطرف دعوای کرسی ریاست میکنی
یک طرف آهنگ قتل عام ملت میکنی
یک طرف آیات قران را تلاوت میکنی
هر چه میخواهد دلت از بهر ملت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
تیر های آتشین با لای مردم ریختی
بمب های بی هدف ،بیجا وسرگم ریختی
خون خلق بیگناه را بی ترحم ریختی
زهر بغض خود برون چون مار و گژدم ریختی
سخت میرنجی اگر گویم رزالت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
سنگ و چوب و آب خاک شهر خونین کرده یی
بام و در را یک قلم از خون رنگین کرده یی
اندرین فن سبقت از یاران پیشین کرده یی
این عجب کاین کار ها از خاطر دین کرده یی
قتل مردم را به عنوان عبادت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
خانه خانه شاهد آثار ویرانی توست
کوچه کوچه ماتم از اعمال انسانی توست
خود پسندی جوهر احساس وجدانی توست
قتل و غارت نقطه اوج مسلمانی توست
دایمآ با خون مظلومان طهارت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
پیش تو فرقی میان خون و اب جوی نیست
قیمت آنان نزد تو بقدر موی نیست
گرک هم مانند تو درنده و بد خوی نیست
ما دعا گوی تو هستیم هیچ کس بد گوی نیست
از خدا بیزار و با شیطان رفاقت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
ازبک پشتون و تاجیک فرقه سازی کرده یی
با کتاب و مکتب و اسلام بازی کرده یی
رنگ رنگ کسب وقار و سر فرازی کرده یی
تا مقامات ولایت پا درازی کرده یی
میرسد روزی که دعوای نبوت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
خون آدم پیش تو آب کثیفی بیش نیست
در نگاهت مرد و زن مور ضعیفی بیش نیست
وحشت و ویران گری جرمی خفیفی بیش نیست
بچه شیطان ترا ماده حریفی بیش نیست
زانکه دست اویز کار خود شریعت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
دل زدستت تا که خال و خط دنیا برده است
عقل و هوش و علم و فهم را یک جا برده است
دین وایمانت نپنداری که تنها برده است
آدمیت را هم از دست تو جا برده است
بسکه در وحشی گری خویش جرات میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
بر تو میزیبد اگر لاف لپ و جپ میزنی
هر قدر از طول و عرض خویش گپ میزنی
اینکه در وقت ضرورت خویش را خپ میزنی
یا خود را از کنار راستی چپ میزنی
نوع دیگر گو یا ابراز مهارت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
در فنون کشت و خون بسیار لایق بوده یی
بی غم از درد سر مخلوق و خالق بوده یی
در سر اندازی تو دارای سوابق بوده یی
رهبر دزد و اوباش و منافق بوده یی
دیگران را اندرین مورد ملامت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
یک درخت از فیر راکتهای تو ایستاده نیست
نیست دیوار و دری کز دست تو افتاده نیست
غیر ویرانی ز خیرات سرت اباده نیست
گرچه ویران کردن یک شهر کار ساده نیست
تو مگر این کار را در نیم ساعت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
تا به اسانی کشی از تیغ پاره پاره را
طرح کردی اختلاف ازبک و هزاره را
غسل خون دادی دیگر این ملت بیچاره را
از وطن نا امید کردی مردم اواره را
کارهای در خور تحسین ملت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
یک نفس اواز مظلومان به گوش تو نرفت
داستان کشتن طفلان بگوش تو نرفت
قصه در دادن پیران بگوش تو نرفت
داد و فریاد مسلمانان بگوش تو نرفت
بسکه خون خلق را پا مال شهرت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
همچو کفتر در هوا خود معلق میزنی
در دل از خوشحالی بسیار دمپق میزنی
خون ناحق ریختن را مهر بر حق میزنی
عالمانه بین یک ملت خودت شق میزنی
ابتکار تازه ای در اره وحدت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
سختی تار بروتت در پر جبریل نیست
زور دست و پای تو در دست و پای فیل نیست
در جهانسوزی خشمت جای قال و قیل نیست
یکسر مو از کمالات تو نا تکمیل نیست
موبمو قانون جنگل را رعایت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
مرد و زن را از وطن اخراج کردی خوب شد
خانه ها را یک بیک تارج کردی خوب شد
پیش تیرت هرچه را آماج کردی خوب شد
زود تر اهنگ تخت و تاج کردی خوب شد
میرود فرصت اگر در کار غفلت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
بسکه دیدم سالها آسان سوگند خوردنت
نیست فرقی در میان نان و قران خوردنت
اینچنین آسان بود خون شهیدان خوردنت
نیست مشکل بعد از این مال یتیمان خوردنت
زانکه از غارت گری احساس لذت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
کو چه کو چه لاشه انسان فراهم کرده یی
خانه خانه رنگ رنگ از خون ادم کرده یی
پیکر ملت ز بار کشت و خون خم کرده یی
کار بر بادی کشور را منظم کرده یی
میکشی وزنده می سوزانی قیامت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
عاقلانه تا که تیغ زور گویی اختی
بی هراس و با شهامت قتل عام انداختی
مشفقانه بر سر مردم قیامت ساختی
گردن خود را پیش (کرین کار) افراختی
هر رقم خواهد دلت مشق سیاست میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
رحمت حق کرده است بر دست و پای تو نزول
دوستی بسیار داری با خدا و با رسول
بندگی و نذر و قربانی و خیراتت قبول
یک مسلمان نیست از رفتارت ملول
دسته دسته خلق را راهی جنت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
راست گویم تا که تیغ مامون کردی بیرون
داد و فریاد از نهاد مرد و زن کردی بیرون
نام صلح و امنیت را از وطن کردی بیرون
عاقبت مافی الضمیر خویش کردی بیرون
که بطور مستقل شوق زعامت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
حق مردم را بنام خود مسجل کردنت
مرحبا ایینه وجدان و صیقل کردنت
ور ایمانت و سر تا پای بل بل کردنت
نیست بی جا دعوی چوکی اول کردنت
انی تویی اخر که ترک شان و شوکت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
مهربانی های تو از حد فزون شد یا نشد؟
ز در هر خانه جوی خون بیرون شد یا نشد؟
در دماغت شورش گرم جنون شد یا نشد؟
مرد و زن قربانی طوفان خون شد یا نشد
با کی خالی بار زنبیل خجالت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
چور و غارت را کمال کامرانی گفته یی
قتل و وحشت را نشان قهرمانی گفته یی
ننگ و ذلت را نمود زندگانی گفته یی
عقل و منطق را دلیل ناتوانی گفته یی
و قت خود را صرف انواع نصیحت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
چیست پیشت آدمیت معنی بیگانه ای
با خدا میثاق بستی خرمن بیدانه ای
عدل و تقوا از روایات کهن افسانه ای
بو علی وقت باشد پیش تو دیوانه ای
همره روح الامین گویند صحبت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
پیش تو دیوار مسجد پایه پل دشمن است
در نگاهت مرد و زن از جز تا کل دشمن است
هر که نبود عاشق چور و چپاول دشمن است
خوب میدانی که خلق شهر کابل دشمن است
زان سبب بوده که بمباران به شدت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
جان فشانی در ره اسلام کردی واه واه
زیر آتش کوچه را تا بام کردی واه واه
منهدم دیوارهای خام کردی واه واه
خته کاری های خود اعلام کردی واه واه
رنج ملت میکشی بسیار طاقت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
بام و دراز تو زیر و زبر شد یا نشد ؟
مکتب و بازارو مسجد زیر و ر شد یا نشد؟
کشور ویران ما ویرانه تر شد یا نشد؟
فرد فرد شهر کابل در بدر شد یا نشد؟
بهر خود جمع آوری اسناد شهرت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
سینه انصاف را با تیر همت دوختی
آتش آشوب را مردانه وار افروختی
از شفقت کودکان را زنده زنده سوختی
بارک الله این مساوات از کجا آموختی
مرد و زن را عادلانه یکرقم لت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی
آنچه گویند از جهنم شمه خوی تو است
آیت قهر خدا نقش لب و روی تو است
خوابگاه مادر ابلیس پهلوی تو است
روز و شب شبگیر پیچاره دعاگوی تو است
راست در دوزخ روی روزیکه رحلت میکنی
گلبدین خان آفرینت خوب خدمت میکنی

>>>   نوکران پاکستانی امثال حکمتیار و نوکران... امثال بارهاندین مرحوم اینها تمام کشور را به ویرانه تبدیل کرد که تا پاکستان... از شر شوروی در امان بیمانه و بعد هم مردم افغانستان را قتل عام کرد تا کسی در افغانستان باقی نماند که منافع پاکستان... بدون قید و شرط در افغانستان تامین شود. حالا این مرد که مزدور به کدام روی می خواهد که خوده کاندید ریاست جمهوری کنه یا وکیل در پارلمان شود. شرم به مردم... و سایر اقوام باد که به این.... رای بدهد.

>>>   شعری که در بالا آمده است بسیار به جا و با معنی است. کاش نویسنده شعر خود را معرفی می کرد.
تینا علیزاده

>>>   حکمت یار,.... این همه آدمکش های وطنفروش، قاتل هزاران بي كًناه افغانستان است
خالد

>>>   سلام بر ... و تزلزل ناپذیر صدای آمدنت بگوش که میرسد هر چه...و وطنفروش براندام شان لرزه می افتد

>>>   شعر ذکر شده راعبدالحی شبگیر سروده است.

>>>   بزرگترين رهبر سياسي افغانستان كه توانست پوز قويترين ابر قدرت نظامي جهان را بخاك بمالد و كشور را از يوغ اسارت نجات دهد حزب اسلامي كه در هر خانه و در هر قريه افغانستان نفوذ دارد يك حزب فرا ميهني است كه شامل همه اقوام افغانستان است گر چند در انتخابات گذشته اشتراك هم نكرد اما باز هم بزرگترين تعداد اعضاي پارلمان را بخود اختصاص داد. متيقن هستيم كه اگر در انتخابات اشتراك كند و اگر انتخابات شفاف برگزار شود صد فبصد برنده است زيرا پشتوانه مردمي دارد و ملت افغانستان با ايشان است و متيقن هستيم كه يگانه رهبري كه بتواند از سرحدات كشورش حراست و حفاظت كرده ميتواند و درين كشور صلح را برقرار ميسازد فقط و فقط حكمتيار است و بس تجربه ثابت ساخت كه ناتو و امريكا بزرگترين قدرتهاي نظامي فعلي جهان در آوردن صلح درين كشور ناكام شدند اينها بايد كسي را در كنار ميداشتند كه مردم افغانستان آنرا ميخواهد و در قلب مردم ما جا دارد تا ميتوانستند در آوردن صلح موفق شوند دوست و دشمن همه ميدانند كه نفوذ حكمتيار بيشتر از 50 فيصد مردم افغانستان را تشكيل ميدهد كه شامل همه اقوام كشور ما ميباشد.
عبد الطيف ابراهيمي

>>>   حکمت یار... این همه آدمکش های وطنفروش، قاتل هزاران بي كًناه افغانستان است...

>>>   به تمام وطن فروشان دزدان و خاينين ملت اين يك پيام مرگ است اگر حكمتيار بيايد و زمام قدرت را بدست گيرد از هر اختلاس فساد و دزدي و ظلم شما يكايك حساب خواهد شد ايشان قاطع و مدبر هستند مانند كرزي نيست كه هر چه كرديد چيزي نگويد از همين حالا بايد غم خود را بخورند كه صاحب اصلي اين وطن و فرزند راستين اين كشور آمدني است

>>>   آفای راکتیار اګر شما در انتخابات شرکت کنید اولا صد فیصد برایت اطمینان میدهم که شما لیاقت این کرسی را ندارید و برنده نخواهید شد اګر احیانا به حمایت بادارانت برنده شدید آیا خودتان به این کرسی تکیه میزنید یا اینکه خود جنرال حمید ګل می آید.

>>>   تا وقتيكه يك شخص قوي اراده و پر نفوذ و دانشمند مانند حكمتيار رهبري اين كشور را بدست نگيرد ممكن نيست كه درين كشور صلح برقرار شود افغانستان شديدا به ايشان ضرورت دارد حزب اسلامي ميتواند از قوم پرستي و ن‍‍‍‍ژاد پرستي و فساد بيحد و حصر كه دامنگير كشور و دولت گرديده جلوگيري كند و قادر است كه در گوشه گوشه افغانستان صلح را برقرار كند زيرا يك حزب بسيار قدرتمند و پرنفوذ است در غير آن احزاب ديگر افغانستان يا قومي هستند يا سمتي يا منطقوي يا هم ضعيف يگانه حزب قوي و فراگير و رهبر قوي در افغانستان جناب حكمتيار و حزب ايشان ميباشد كه مردم افغانستان به آن ميتوانند اعتماد كنند
دانش از بلخ

>>>   اخرین امید مردم ماست الله تعالی خادم همه مرم مومن ما بګرداند
حسن

>>>   اشرف غنی همین چهارسال را پوره کند بسش هست بعدها ششصد ملیوند دالر مانند کرزی بگیرد وبرود دنبال تقاعد

>>>   گلو این اجنت معلوم الحال آی اس آی که مقر آن درپاکستان است ، یک شخص منافق ، توطئه گر، شیاد ، قاتل ، جانی وتروریست بوده که همه تصامیمش بنا به دستور آی اس آی برنامه ریزی میشود۰ گاهی یک حرف وبعداً حرف دیگر را میزند که بالآخره عملش چیزدیگری میباشد۰ این منافق قبلاً نماینده اش قطب الدین هلال را روانهٔ کابل نموده ودرهمکاری با فاروق وردک ، کریم خرم ، داود زی ودیگرغلامان حلقه به گوش آی اس آی خواب ریاست جمهوری را دیده و وعدهٔ تسلیمی کشور رابه پاکستان داده است ؛ اما این ارمان را با هواخواهانش به گور خواهد برد ، قسمیکه درچند ریسرچ نظرسنجی کاندیدان ریاست جمهوری دیده شد ، قطب الدین هلال ازجمله کاندیدانی است که پائین ترین رقم را کسب نموده و ازاین نتیجه میتوان استنباط کرد که مردم افغانستان از حزب غیراسلامی به رهبری گل بی دین متنفر بوده ولعنت نثارا ین وطنفروشان می نمایند۰ من نمیدانم که چه وقت گلب الدین شرم وحیا میکند واز سر مردم افغانستان دست بردار میشود ، خداوند​(ج) این شیاد را به قهر خود مبتلا کند
رسول احمدزی کوچی

>>>   خداكند كاري بد نميشود
صفي إز قلاچه

>>>   چيزي بنام حزب اسلامي عملا" ديگر وجود ندارد از بقاياي شان قطب الدين حلال بود كه اونهم خود را براي رياست جمهوري كانديد كرده فقط مانده خود گلبدين كه اونهم تاريخ مصرفش گذشته ديگر به هم چين بيانيه ها وقعي نگزاريد.
نظام از وردک

>>>   گلبیدین در بین مردم هیچ جایګاهی ندارد
تمام افراد و عزیزان خود را در انتحاری های سازمان یافته توسط این اجیر پاکستانی از دست داده اند شاگرد مجال زیستن در افغانستان را نداشته و ندارد.
شیر دل از بلخ باستان

>>>   مردم بلاکشیده افغانستان تاکی از دست این شیادان تاریخ و قاتلین معلوملحال و مزدوران دالر وکلدار این وطن فروشان هچگاه وجدان ایمان و قول زبان صداقت راستکاری نه بخود و نه بمردم عذاب کشیده رحم نکردن و نمیکنند اقای گلبدین چندین بار امتحانداده ازمایش شده باری دیگر اعتماد کردن خطا است اقای گلبدین خود نوکر و مزدور امریکا و غرب و سر سپرده (ای اس ای) پاکستان میباشد ادم متعصب جاطلب تندرو جاهل خشونت افرین از جمله ناقضان حقوق بشر محسوب میگردد بالای قاتلان جانی مردم افغانستانکه عبارت ازگلبدین طالبان و غیره شرکای جرم این تجارت پشه گان اسلام فروشان ناب که دیگر خریدار ندارد و ازجانب دیگر سرمایه گذاری بادارایشان بالای این قاتلان رو به فرجام است ناگفته نماند امریکا و اکثری شرکا را چند سال است بحران اقتصادی فراگرفته وبا وضعیت نابسامان دستوپنجه نرم میکنند مردم و بخصوص جوانان شجاع افغانستان باید بدانند دشمنان داخلی و خارجی تضعیف شدند در عین حال سعی مکنند خود را آماده نمایند تا شرایط را بنفع خود چرخ دهند یا ازطرف ریس جمهور کرزی یا ساخت بافت امریکا با کرزی احتمال میرود که چنین باشد در قیبال سوریه و ایران مسیر حرکت امریکا تغیر کرده چزی مثبت که کنگره امریکا اعلانکردکمک های که به پاکستان میشد به تعویق افتاده عاقبت (ای.اس ای) دو چاری سردرگومی و از نگاهی تشکلات نظامی تبدل تغیر بوجود امده است و از طرف دیگر وضع اقتصاد نا پایداری پاکستان این همه اتفاقات سبب شده است که این دهشت افگنان جنایتکاران و تاجر ان اسلام ناب دشمن انسان اسلام اقای گلبدین و ملاعمر و غیره شرکای انها را ترس وحشت هراس سراپای شانرا گرفته به مذاکره و اعلامیه حاضر شدند تصمیم گرنده مردم افغانستان است شرایط بنفع مردم ماست استفاده عظمی بنفع افغانستان عزیز نمایم نگذاریم ریس جمهور ویا کسی دیگر بنفع طالبا گلبدین دشمننان مان تمام نمایند.

>>>   هيچ عملي خير از گل بي بي سرنخواهد زد مكر آنكه دران حيله ئي بكار رفته باشد او با اينكارش ميخواهد اعضاي حزبش را ازراي دادن به داكتر عبدالله منع سازد با نيرنگ وبي ايماني انجنير محمد خان را معاون اول ساخت تا كس ديگر با داكتر يكجا نشود حالا كه آن خاليگاه راپر ساخته افرادش را هدايت ميدهد تا براي كس ديگر كه مورد تائيد پاكستان باشد راي بدهند اما اين فرد منحوس باهركس يكجاشده او كس شكست خورده با تني يكجاشد باوجوديكه تني وزير دفاع هم بود در كودتا شكست خورد با دوستم يكجاشد دوستم شكست خورد صرف در كارهاي كامياب بوده كه با آي اس آي يكجا پيش برده مثل ويراني كابل پوسته زرداد در سروبي غنيمت گرفتن فابريكه جنگلك اگر كتاب تلك خرس راكه درانترنت كوجود است دانلو ومطالعه كنيد مي بيند مولف كتاب كه معا.م آي اس آ است چقدر از گل بي دين راضي است!

>>>   این گلو هم... تشنه قدرت است بگزارینش که شرکت کنند، اما تنها یک اخطار! همرای هر گروه کی ایتلاف میکند او گروه در عاقبت نابود می شود چون گلو خود یک آدم کم طالع است.
خان بادر پکتیاوال

>>>   انهايكه درقله هاي كوه قرار دارند از اين لذت ميبرند كه ما انسانهاي روي زمين را به
خوردي مورچه ميبينند ، بيخبر ازاينكه همين مورچه ها ؟ انهارا اصلاً نميبينند .
بيا بيادر پاين شو كه يك ديگي خوده هر كدام نظر به قدو قامتش بيبينيم ، تابه كي
اخر تمام عمرت در كوها سپري شد .
تكسي ران ازالمان

>>>   این بی... و اربابانش هنوز دست از سر مردم بیگناهی افغانستان نکشیده و تشنه قدرت هست به قیمت جان مردم.

>>>   گلبدین حکمتیار هم تسلیم دیمکراسی شد.
جای بسیار تاسف است که میلیون ها مسلمان زیر رهبری این حاکمان شعاری که شعار شان جهاد واسلام بوده ودر عمل اشغال نمودن وبه قدرت رسیدن شان دردولت های فاسد بود. اما نکته جالب اینست که مسلمانان کی این جاسوسان رنگ آمیزی شده را خواهد شناخت وبیدار خواهد شدند که شخصیت های شعاری دشمنی شان بااستعمارگران بخاطر اسلام وتاسیس دولت اسلامی ونجات امت ازاین گنبد ها نمیباشد بلکه احترام به دیمکراسی وپذیرفتن اهداف وپلان های استعماری درسرزمین های اسلامی میباشد.
احمد بهزاد

>>>   سلام عليكم ورحمة الله وبركاته !
تصميم گلبدين به شركت در انتخابات ارزش نشر ندارد؛ زيرا او هنوز از درك واقعيت هاي سياسي واجتماعي خيلي دور است. دنياي امروز با معيار هاي گلبديني اصلا تطابق ندارد؛ ما مخالف برادران پشتون خود نيستيم اما مخالف وسيله قرار دادن پشتون ها هستيم؛ اين گلبدين بود كه بخاطر نرسيدن به مقام اول كشور با سياست يا من يا هيچ كس خود تمام زحمات دوران جهاد مردم افغانستان را بر باد داد. ايشان عامل شكل گيري طالبان شدند و او كابل را خراب كرد وباعث نابودي دست اورد هاي جهاد شد. حتي در زمان حكومت عبوري مجاهدين او چندين بار با كمونيست ها متحد شد وكودتا كرد كه آنجا نيز هدفش اغفال مردم ورسيدن به قدرت بود نه چيزي ديگر. هم او وهم ملا عمر پشتون ها را وسيله قرار دادند اما جز خيانت هيچ خدمتي به پشتون ها نكردند؛ اگر كردند كجا است؟ گلبدين ديد مردم افغانستان انتخابات مي كنند دست پاچه مي شود آنگاه كوشش مي كند خود را به ياد مردم بياورد يك اطلاعيه مي دهد اگر ديگر چيزي گيرش نيامد لا اقل بر ضد مردم هزاره يا شيعه يك چيزي مي نويسد يا فحش مي دهد كه مردم بگويند گلبدين زنده است نه خير سال ها است گلبدين مرده اما سهم زندگان را مي خورد.
والسلام . قم

>>>   واه واه باز فکر میکنم که حکمتیار صاحب کدام جال و نیرنگ پیش رو دارد
الاداد ازبغلان

>>>   تمام اعضای هیات رهبری حزب...در رهبری نظام موجود کشور حضور دارند چنانچه اکثریت وزرا - معنیان - مشاورین کرزی والیان - روسای عمومی و اعضای مجلسین متشکل از انهاست...
دوراندیش

>>>   خیلی جالب است که...از انتخابات صادقانه حمایت حرف بزبان اورده یکبار به عقب کارهایش مرور کند در اول تشکیل حکومت...بهانه...روز مره هزاران راکت بالای مردم پرتاب میکرد بعد با همان...با حکومت وقت میجنگید باز اواخر سقوط با همان اداره یکجاشد. طی چندین سال از هیچ نوع ترور و وحشت دریغ نکرد حال حرف انتخابات میزند. تصور ندارم که به ارگ برسد وظایفی که در قبال بادارنش تضعیف نظام انهدام و بربادی تاسیسات ملکی و اردو و ارایه جهره خشم تنفر از اسلام داشت کاملا انجام داد دیگر میعاد استمال وحمایت در نسل جدید جوان ندارد پیشنهاد میشود...اعمالش را ببیند تا روزی....
با احترام ایوبی

>>>   با وجود نيرو هاي خارجي در وطن اشتراک حزب اسلامی‌ در انتخابات يک اشتباه است

>>>   برای...پاکستانیها...اجازه در انتخابات داده نشود. چون اینها ولایتهای جنوبی و شرقی کشور را به پاکستان وعده داده اند.

>>>   خبر جالبی است. اما چه کسی می تواند افراد حزب اسلامی، افغان ملت، طالبان و دیگر احزاب و افراد از این قبیل را در دولت لست کند هر کسی این کار بکند خدمت بزرگ و شایان برای روشن کردن افکار عامه مردم افغانستان می کند
وطنپال

>>>   الا داد از بغلان ! اول اينکه نام جناب شما الا داد ني بلکه الله داد است و نوشته می‌ شود به هر صورت اميد که قضاياي افغانستان را هم مانند نوشتن نام تان غلط تصور نکني
وهاب از ششصد کوتي

>>>   ...به لحاظ خدا ای راکتیار دست از سر ملت مظلوم بردار۰ چقدر انسانهای بیگناه را شهید کردی؟ چقدر زنان را بیوه ساختی؟ چقدر اطفال را یتیم ساختی؟ آیا این افراد تو نبودند که ماشینها و لوازم فابریکهٔ...کردند و از طریق چهار آسیا به کارخانو انتقال دادند؟ من خودم به چشم خویش این حادثه را دیده ام و به یاد وطن گریسته ام۰ ای ...تا بکی خونریزی؟ تا بکی دزدی و چپاول و غارت؟ تو اگر مسلمان باشی باید دروغ نگوئی همین لقب انجنیر؟ دروغ است۰...بهترین جا به تو پاکستان است که در پهلوی باداران خود هستی۰ تو با همه نظام ها جنگیدی و سبب ویرانی وطن شدی۰ آیا این مرام پاکستان و آی اس آی نیست؟...تو هیچگاه به چوکی ریاست جمهوری نمیرسی۰ فقط میتوانی پلان آی اس آی را تطبیق کنی و راکت بزنی ـ مانع چرخ پیشرفت افغانستان شوی ـ زنان را بیوه ، اطفال را یتیم و مردم را در بدر و آوره و مهاجر بسازی۰ کمی به گذشته های خود فکر کن آیا ازاین اعمال شوم خود خودت راضی هستی؟
میوند از گذر گاه کابل

>>>   والله سیاست تا حدی سیاست است. لاکن نمیدانیم که این آدم چی میگه و چی میخواهد. به نظر بنده بهتر است که خاموش بنشیند و سخنی نگوید. قاتل ملت ماهانه دها میلون افغانی اخذ و مصرف میکند اگر قدرت داشته باشد دوباره هم مردم را راکتباران می کند.
یک لوده ادم بود میگذاشتی که در پاکستان پوسیده میشد.
شاهین شمالی

>>>   گلو تو خو قبول داری مگر باید تعهد کنی و سند کتبی بدهی که نتیجه را هم قبول داری.
تاریخ گواه است که تو هر نتیجه ایکه به نفعت نباشد قبول نمیکنی.
مشکل صحی ات را جدی بگیر.
عزراییل خبر نمیکند.

>>>   گلبدین حکمتیار اگر مخالف کار کرد اشرف غنی اخمدزی قرار گیرد و خلاف نظر ان شود ماهانه ده ها ملیون افغانی را که غیر قانونی و دزدانه از پول بیت المال دستبرد زده میشود و به کیسه گلبدین حکمتیار میریزد انرا از دست میدهد به همین اساس و هم نسبت ضدیت وخصومتش با ریس شورای تفاهم استاد سیاف و اعضلی برجسته ان شورا که اکثرا از اعضای جمعیت اسلامی است چنین قوله را سرداده هرگز چنین نیست که مبادا با تجدید کمیشران انتخابات وکلای پارالمانی و شورا های ولایات و و ولسوالی ها به تعویق خواهند افتید واین هم نا مموکننیست که از جانب ریس جمهور غنی یا تطمیع شده باشد و یا اینکه از انجام تقلب به نفع اعضای کاندید تنظیم اش و موفقیت شان توسط جعل وتذویر بواسط همین کمیشنران موجود اطمینان داده شده باشد گلبدین یک شخص خود خواه جا طلب معامله گر و ضدیت با دیگران همیشه قرار داشته و در جاسوسی ان به بیگانه هیچ نوع شک و تردیدی وجودنداشته وندارد.

>>>   بخاطر اینکه عطا گفته قبول نداذیم حالا گلبدین عمدا میگوید ما قبول داریم

>>>   قاتل ملت و مجاهدين خود را حامي ملت فكر ميكند، بخدا اين شخص مجنون است، حيثيت و مقام خود را فراموش كرده، و يا اينكه براستي نماينده سي اي اي است، چون هميشه بسيار مطميئن است.

>>>   ملت نفهمید که این جنایت کار بین المللی که دستش به خون هزاران روشنفکر این وطن آغشته است چه کاره است که در هر موضوع خود را مطرح میکند و روزانه ملیون افغانی را از نان سربازهای در سنگر میخورد ، فکر میکند رئیس جمهور آینده خودش است از همین حالا به خود کمباین میکند خداخیرت را پیش کند گلو به اندازه دهنت گپ بزن که پاره نشود همه میدانند که تو کی استی.
خارکش

>>>   خود مرا در قریه کسی نمیماند اسپ من را در خانه ملک بسته کن حکمتیار برایش شرم است همان که ار خلف خود در انتخابات گذ شته پیشتی بانی کرد دو فیصد رای را برد ه بود و اگر خود ویا کسی دیگر در این انتخابات تعین کند شاید نتیجه کمتر داشته باشد به لیاز خدا مردم حالا شما و دیگر هم قطار های دروغگوی شما را شناخته اند

>>>   فرار را قبول اگر داری پس برو
بدخشانی

>>>   حکمتیار صاحب وعده نموده بود که دراولین فرصت که صاحب صلاحیت شوم کنفدراسیون با پاکستان میسازم چی زمانی اینکار میشود؟؟؟؟

>>>   کسی میداند نتیجه مذاکرات استاد عطابه نمایندگی از جمعیت با حکومت وحدت ملی چی شد؟؟ چون ع نتوانست حقوق مجاهدین را از غ بگیرد استاد عطا مجبور شدبه میدان بیاید حالا چی زمانی دست آورد هایش را جشن میگیرد واین جشن درکجاست ؟ خیمه لویه جرگه یا غازی استدیوم یاداخل ارگ ؟؟

>>>   واقعافاجعه يي درراه است خداوندخيرملت مظلوم افغانستان راپيش كند

>>>   mid Haidari
خداوند این مزدور بیگانه و قاتل مردم بی گوناه افغانستان به زودترین وقت به جزای عملش گرفتار کند انشاالله

>>>   Azimi
خداوند متعال این مزدور را ازسر ملت مسلمان ما به زوترین فرست دور کند کند که قبر ها فریاد میکشند دیگر تمحل اینقدر شهید را ندارند

>>>   داکتر عبدالله دیشب ۴۰ دقیقه به کارمندان ریاست اجراییه که زیر نام جوانان در افطاری شرکت کرده بودند سخن رانده
من از بخت بد امشب شنیدم ولی صادقانه نفهمیدم چه می خواهد بگوید.
تنها سوال مهمی که از جوانان پرسید این بود که سابقا در کابل نانوایی زنانه می بود معلوم نیست که حالا هم نانوایی زنانه است یا خیر؟

>>>   كليم الله همسخن
ریاست اجرایی دیدار با جوانان کشور برگزار می کند و ریاست جمهوری مناظره ی شهروندی- وقتی به سیمای مهمانان ایشان می بینم همه کسانی هستند که نمایندگی از ده درصد قشر مافیایی می کنند یا خادمان کلاس مافیای سیاسی و اقتصادی کشور اند.

>>>   انتخابات نمایشی را مردم افغانستان قبول ندارد. چراکه تمام دولت توسط خواندان احمدزی اشغال شده است.

>>>   Nejrabi
#ٱیا افغانستان واقعٱ خانه مشترک ما است؟
چرا فرزندان تاجیک، هزاره ، ازبک ووو ما هر روز در ولایات جنوبی، شرقی و بدترین جبهات جنگ شهید و زخمی میشوند؟
در حالیکه گارنیزیون کابل، قطعات خاص و گارد ارگ نودفیصد از یک تبار ٱنهم از صفوف طالب وتبار احمدزی تشکل یافته برای قتل و کشتار بی رحمانه مردم بیگناه ؟؟
برعکس فرزندان پاک و صادق ما برای کشتارگاه های طالب فرستاده می شوند!
هرگاهی اعتراض هم کنند ترور می شوند...
فرزند عزیز دیارم نباید از برای حفظ این نظام فاسد و قومگرا و طالبانی جان شیرین خودرا قربان نماید.! !!!

>>>   فرخنده: Mar 19th,15
تبسم: Aug 11th, 15
رخشانه: Oct 21st, 15
جنبش روشنائی: July 23rd, 15
رستاخیز تغییر: May 31st, 17
ماه رمضان: کابل، پکتیا، هلمند، هرات ۱۰۰۵ شهید
از بیست ویکم سپتمبر ۲۰۱۴ تا بحال 328,50 نفر از هموطنان ما کشته شده اند ولی هنوز یک تعداد جوجه فاشیستها از افگار زایونیستی وشیونیستی مغز متعفن بیشرمانه دفاع مینمایند. عید مبارزین عدالتخواه و همه شهدا مبارک باد.
#رستاخیز #تغییر

>>>   ریس اجرایه در غم خو ش گذرانی خو د است
در فکر مردم که او را حما یت کرده نیست فقط در غم ارایش و رفتن به هند نزد فا میل خو د است ای مردم سا ده لو که در پشت این رقم رهبران بی همت میروید هو شا ر شوید

>>>   اعلاميه رياست امنيت ملي:
حمله شبانه عليه معترضين در كابل توسط شبكه حقاني در خاك پاكستان طراحي شده بود. فرماندهي اين حمله را يكي از جنرالان پاكستان به اسم جنيد به عهده داشت! این راپور موثق کشفی را امنیت ملی همیشه بیدار درمقابل پنجصد هزار دالر از شبکه های ارتباطی خود خریداری کرده است

>>>   Reza
ایا اشرف غنی احمدزی وعبدالله عبدالله به عنوان رییس و رییس اجراییه حکومت وحدت ملی حق تبریکی گفتن عید را با توجه به جاری شدن سیلی خون در ماه مبارک رمضان دارند؟!

>>>   لبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان، گفته است نیروهای تحت امرش، پیش از خروج نیرو های ناتو در پایان سال ۲۰۱۴، تا بتوانند سربازان غربی را خواهند کشت.
روزنامه "دیلی تلگراف" چاپ لندن، ویدئوی دریافت کرده که رهبر حزب اسلامی افغانستان در آن بر ادامه جنگ علیه نیروهای بین المللی در این کشور تاکید کرده است.
آقای حکمتیار که دولت آمریکا او را به دلیل حمایت از طالبان و القاعده، تروریست می داند، در این نوار ویدئویی می گوید: "مجاهدین می‌خواهند با چشمان خود شاهد صحنه‌ای باشند که به اشغال‌گران درس بدهد تا هرگز بازگشت و پا گذاشتن دوباره در این راه به ذهن شان خطور نکند".
رهبر حزب اسلامی در بخشی از این ویدئو هشدار می‌دهد که افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو، به جنگ داخلی "خونین" کشیده خواهد شد. او می‌گوید: "ما ممکن است پس از سال ۲۰۱۴ وضعیت هراس انگیزی داشته باشیم که کسی نمی تواند آن را پیشبینی کند"

>>>   غنی: آنانی‌که منافع شان در خطر است زیاد صدا بلند می‌کنند!
او شادگل منافع 30 میلیون انسان در خطر است .
برآمدن از خانه خطر
رفتن به مکتب خطر
پولیس شدن خطر
بیکار ماندن خطر
پیدا کردن کار خطر
حق خواستن خطر
لب وا کردن به حکومت خطر
پول دار شدن خطر
بی پول شدن خطر
بودن در افغانستان خطر
فرار از افغانستان بازهم خطر که شخص خود شادگل مانند گوسفند مهاجرین بفروش رساند خطر
پشتون بودن خطر
تاجیک بودن خطر
اوزبیک بودن خطر
کدام اش در خطر نیست که منافع ملت در آن نباشد .
افسوس میکنم به این مغز متفکر گ... که حالا هم از شکمبه حرف میزند.
تمام دارو ندار افغانستان در خطر است
Homayoon Shareefy

>>>   نباید از انصاف گذشت. درین 16 سال گذشته جنگسالاران دیگر که نیز باعث خرابی کابل و کشتن هزار ها بیگناه کابلی هستند، به اریکه قدرت لم دادند و از پول های باد آورده میلیونر شدند، چرا این نوبت به گلبدین جنگسالار داده نشود. او که کمتر از دیگران نکشته است.

>>>   شماره های بانکی عطا دوباره باز شد و ولایت بلخ هم به تصرفش درامد. دیگر کدام خواستۀ بیشتر از غنی نداشت. تنها شما مردم ساده دل خود را خوش کرده اید، که گویا این تیکه داران منافع شما را در سر دارند.

>>>   او برادر، اگر آسیاب از بابه ست، هم به نوبت است. گلبدین از دیگر جنگسالاران چی کمتر دارد، که داخل حکومت نشود؟ آیا کمتر از دیگران آدم کشته است" آیا کابل را به تنهائی ویران کرده است؟ آیا او تنها نوکر پاکستان است؟ آیا نوکران ایران درین حکومت کم است. خلاصه سگ زرد برادر شغال است.

>>>   Salam
فكر كنيداگر سفارت امريكا و انگليس و پايگاه هاى شان نباشد، آيا غنى و عبدالله مى توانند دو ساعت در قصر هاى خود باشند!
پس حكومت كى مى كند، اوغانستانى ها يا خارجى ها !

>>>   اگر حكمتيار را مردور ميگويد.. پس صياغ،عبدالله، معلم عطا،و همه مجاهدين سابق و جيره خوران فعلي ٥٢كافر (ناتو و ديگران) را هم ياد كنيد..صلح آرزو همه هموطنان ما است.. و از راه انتخابات به قدرت رسيدن يك امر دموكراتيك است.. پس در اين چي بدي؟
افغانستان از همه ما است تنگنظري و حسودي هيچ نتيجه خوشايندي ندارد، گذشته ها را كوشش نموده فراموش كنيد و به پيش بسوي يك وطن واحد..
صادقي

>>>   روشن فکری و افشاء گرای افغانستان
نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان, فرانتس مایکل سکیولد میلبین امروز در امستردم, کشور هلند:
این که شهر کابل, پایتخت افغانستان, هنوز سقوط نکرده و حکومت کابل هنوز زیر سرپرستی نیروهای خارجی زنده است, این معنی را ندارد که در کشور جنگ نیست. لطفآ خود را فریب ندهد. اگر جنگ [مثل سال های ۹۰] هنوز با شهر کابل نرسیده اما باید گفت که همین اکنون در روستاها و در ولایت مثل بغلان و کندز جنگ داخلی و قومی به شدت دوام دارد و حتی در هرات در غرب کشور این جنگ و گروهای مافیایی نزدیک با طلبان پا کشیدند

>>>   درنويشته هاى نويسنده محترم كب هاى ضدونقيض ديده ميشود حكمتيار راهم منفورميخاندوهم سياستمداربرنفوس وقدرت مند. ولي حقيقت اين است كه بخواهيم ويانه حكمتيارمحبوب ترين شخص درنزدهمه مردمميباشد.

>>>   حزب اسلامی یک حزب افغان شمول است متشکل از تاجک ازبک پشتون هزاره و حکمتیار زعیم ملی است رهبر پشتون
من شخصا یک کلمه پشتو یاد ندارم لیکن حکمتیار را به رهبری این وطن ترجیح میدهم
احمد صمیم هروی

>>>   لطیف پدرام:

یکی از بزرگان خرد و فلسفه سال ها قبل نوشته بود:
سه معیار،سه ملاک، سه محک برای سنجش و شناخت انسان ها وجود دارد.
1- قدرت
2- ثروت
3- حقیقت
-آیا از قدرت می ترسد و در برابر آن مثل خوک سر فرود می آورد.
-آیا در برابر ثروت و تجملات بر نفس و خواسته های شیطانی اش غلبه می کند یا تسلیم می شود.

-آیا شرف و شهامت بیان کردن امر حق و حقیقت را دارد هنگامی که با آن روبرو می شود؟
انسان های بزرگ و مبارزین و انقلابیون راستین را از دروغگویان،معامله گران و شرف باختگان با استفاده از این سه ملاک می توانید تفکیک بدهید. این ها ترازو استند.

توصیه ی من به مبارزین جوان این است فقط حقیقت، درستی و راستی را معیار قرار بدهید،از جبن و ترس بر حذر باشید.شجاعت پیشه کنید.مردان بزرگ،انسان های خوب،انسان های آراسته به انسانیت و وجدان آگاه هیچ گاه مرعوب مافیای قدرت و ثروت نمی شوند و دست های خود را با این گونه کثافت کاری ها آلوده نمی کنند.حرکت ها،جنبش ها و انقلابیونی که نقطه ی حرکت شان از همان آغاز آلوده به اندیشه ی خیانت، ثروت اندوزی، حس بردگی و غلامی و جبن و ترس باشد به زودی انحراف پیدا می کنند، در درون خویش می شکنند و راهی به دهی نمی برند. به سخن حافط:
ناز پرورد تنعم نبرد راه به دوست
عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد

>>>   سید حسیب مصلح ...
رستاخیز تغییر و خون شهدای رستاخیز تغییر حالا صف بین ملت گرایان و دهشت گرایان را رقم زده است. حمایت و ارتباط با رژیم دهشت افگنی فعلی جنایت علیه بشریت است. ما خواهان تغییر و اصلاح نظام هستیم.

>>>   Mobin Kohyar
این زی ها و خیل ها هرچه میکنند بخاطر تحکیم پایه های قدرت پشتوئنیزم و شوونیزم در این کشور استند و هر گز نمیخواهند که قدرت از دست شان برود و یا اقوام دیگر را در جمع خود تحمل کنند

>>>   احمد صمیم جان: تاجیک یا ازبک یا هزاره اگر درحزب اسلامی باشد اشتباه بزرگ است زیرا دولت فعلی یک دولت تک قومی خالص ازپشتون میسازد وبس که پشتون های خلقی پرچمی حزب اسلامی طالب داعش..همه یکی اند پشتون بودن بالاتر ازهمه نورم ها میباشد.
زمانی شهنواز تنی قوماندان قول اردوی مرکزی, لویدرستیز ووزیر دفاع بود عضو علی البدل کمیته مرکزی حزب دموکراتیک افغانستان بود نماز گذاران را بنام اخوانی به قتل میرساند سید محمد گلاب زوی ئزیر داخله حاکمیت حزب خلق وپرچم بود ولی امروز با حکمتیار اند وحکمتیار نزد گلاب زوی هم رفت.با تنی خوب بغل کشی کردپشتون هی کافر ومسلمان ندارند.پرچمی های پشتون خلقی های پشتون حق دارند حزب بسازند اما به تاجیک ها صد ها تهمت های ناستلم را میبندندخودشان وابستگی خارجی واضح دارند امرکیا وانگلیس آنهارا بر اریکه قدرت رساندپول هنگفت گرفتند داعش را آوردندولی هیچ گپی نیست.احزابی توسط
پشتون های خلقی وپرچمی در کابل فغالیت آزاد کرد ولی تاجیک هارا اجازه اگر میدهند تاپه های ناحق میزنند. تاجیک هارا اقلیت ها میگوید درآینده حق کاندیدی را هم برایشان نمیدهند.درکارهای دولتی هم تاجیک هارا نمیگیرند بجای شان حکمتیارنفر های خودرا جابجا میکند وانتقام جمیعتی هارا از ما تاجیکان بیطرف میگیرد .بورس های تحصیلی هم به قوم خاصی داده میود.بااحترام چکاوک.
هروی.

>>>   این سه مزدور و جاسوس سی آی ای امریکا باز مصروف ساختن کدام پروژه ها برای تطبیق استراتژی امریکا و ترومپ در افغانستان و منطقه هستند؟؟؟
افسوس که مردان تاریخی و آهنینی چون داکتر نجیب الله افغانستان، صدام عراق و قذافی لیبیا را امریکا قبل از قبل شهید ساخته اند، ور نه این سه جاسوس سی آی ای (غنی ، کرزی و گلبدین) شهامت پا گذاشتن در خاک مقدس افغانستان را نداشتند!!!
دزدان و جواسیس دیگری چون رهبران "شمالی تلواله"، خلیلی، محقق، عبدالله و مخصوصا انجیینر .....(از بس بی اهمیت است نامش بر زبان نمی آید) ارزش آنرا ندارند که از آنها نام گرفته شود!!!!!!!

>>>   حکمتیار خودش یک تسلیمی بیش نیست که پول خوراک خودش، زنش، و بادیگارد هایش را امروز به عوض پاکستان امریکا و ناتو میدهد و از بودجه بیت المال تمویل میشود. این انسان نما در سیاست کشوز هیچ تاثیری اضافی دیگر ندارد چون تمام چوکره هایش قبلن در پارلمان و همه جا های ممکن فبلن نصب بودند.
راکتیار منفور ترین چهره در سیاست و تاریخ کشور است.

>>>   استاد عطا راست میگوید:
گلبدین به حکومتی که او را پناه داده و زمینه آمدن او را به افغانستان مهبا کرده است،دشمنی میکند و آن را به رسمیت نمی شناسد.
هرچند این حکومت هم به گفته استاد عطا چندان حکومتی نیست و در پی توطئه و بر انداختن استاد عطا هستند.

>>>   با سلام
از جناب نور می خواهم که بار دیگر مانند منافقین از مردم مظلوم ما به عنوان حربه رسیدن به قدرت استفاده نکند و مردم مظلوم مارا بسوی کشتارو اختلاف سوق ندهد.
واز مردم عزیز خویش میخواهم که فریب سخنان این رهبران آدم کش و خائین را نخورند همه شان در طول چندین سال گذشته امتحان خود را برای مردم داده اند .
این انسان های از خو راضی همیشه خود را حق بجانب دانسته و مردم مظلوم مارا به بهانه های مختلف وارد بد ترین عرصه ها نموده وباعث ویرانی و شهادت شان شده اند . پس امید وارم همه اقشار ملت از هر قوم و مذهب فریب این انسان های مکار -فاسد-غاصب- دزد و آدم کش را نخورند.
به حرف های دروغین شان اعتماد نکنند که مانند ماش لول میخورند . یک روز باهم اعتلاف درست میکنند و روز دیگر با هم دشمن و بد وبیراه به همدیگر میگویند.
این انسان های قدرت طلب همه چیز شان رسیدن به قدرت و ماندن به قدرت است فقط مردم را وسیله رسیدن به این خواسته های ناروای خویش میدانند و استفاده میکنند.
خداوند شر این آدم منافق و خبیث دنیاپرست را از کم کند. و امید که همه اعمال شو مشان به خودشان و خانواده شان برگردد تامردم مظلوم و عزیز و زجر کشیده ما از آن خلاصی یابند.
شریف امین

>>>   عاقبتت بخیر ههههههههه

>>>   استاد عطا یک سیاست مدار نیست بلکه یک انسان دروغگو لافوک تهمت زن و یاوه سرا میباشد.
درست یادم است که چندی پیش در چنین گردهمای تعدادی از چاپلوسان اطراف خود را جمع نموده بود و درباه داکتر صاحب عبدالله عبدالله سخنانی بد و بیراه مگفت . داکتر صاحب را انسان ضیعف النفس بی غیرت و انسان درباری معرفی نمود و حتی سنخانی را از مرحوم مارشال فهیم نقل قول نموده بود که گویا مارشال صاحب گفته بود که بالای عبدالله نباید اعتماد نمود چرا اکتر عبدالله انسان بسیار ضعیف و سست بنیه است.
چند روز بعد با اشرف غنی دیدار نمود و از ریس جمهور تعریف و تمجید نمود وبدگوی داکتر صاحب عبدالله کرد. اما این همه نیرنگ هم به آن خواسته های ناوا که داشت نرسید باردیگر شروع به تهمت زدن به آقای حنیف اتمر و استانکزی زد که گویا آقای اتمر میخواهند مرا از ولایت بلخ دور کند.
چندی قبل با تعدادی از سیاسیون مانند ضیا مسعود ، امرالله صالح اسماعیل خان و چند انسان خائین دیگر توطعه کودتا را داشتند که میخواستند با کودتای نا مشروع و خائینانه حکومت را سرنگون کنند که به فضل خدا و با درایت داکتر صاحب عبدالله خنثی شد.
اما استاد عطا بازهم آرام نه نشسته وشروع به اخطار ها و وعده های دروغین نموده است. درحالیکه خودش تا بالاترین جا به غرق در فساد و دغصب املاک بیت المال میباشد مردم مارا به تشویش انداخته است.
امید وارم نخبه گان شمال به این نتیجه رسیده باشند که حرف دروغین این انسان دروغگو و غاصب را نخورند چون آقانور بالای هیچ کس اعتماد ندارد و همیشه منافع نامشروع خود را دنبال میکند و از همه عزیز به عنوان حربه استفاده میکند.
محمدی - غور

>>>   هرکس خوابش رادرگورخواهد برد بیغم باشید

>>>   استاد محترم
مگر شما خبر ندارید تاسف مینمایم
چراکه قصاب امده برای ذبح نمودن ونامه از امر صاحب ربانی صاحب نیز به همراه دارد واز شما خیلی صمیمانه تقاضا نموده که با ایشان یکجا شوید ومنتظر ورود شما میباشد که از این قصاب راه نجات نیست ما هم درابتدا با همین شخصیت ها یکجا شدیم تا به کابل امدیم وقدرت را دردست گرفتیم مگر عاقبت الامر این قصاب طوری مارا ذبح نمود که حتی خون ما هم نریخته هست وشما وقت دارید که با این قصاب به یک طریقی حل مشکل نمایید درغیر صورت ما منتظر شما میباشم
بااحترام

>>>   استاد عطا روانی شده سخن گفتن خود را نمیداند مانند انسان مریض که تب مریضی محرقه گرفته باشد چپوله گوی میکند .امید که هر چه سزیعتر خود را معالجه کند و گرنه تمام اطرافیانش را مبتلا به این مرض خواهد نمود.
همایون اکرم- تخار

>>>   سلام. رهبر ما عبدالله است، عطا يک بدماش بي سواد است.
موسن پنجشيري

>>>   سلام. اين شير کاغذي(معلم عطا) هيچ کاري کرده نمي تواند.
مو.پنجشيري

>>>   انتحاری به از غلامي!

>>>   عطا در استراب است هر طرف ذهن اندازی میکند قسمی که معلوم میشود تاریخش تیر شده و آفتابش در غروب است و باداران غربی شان به بیچاره جواب منفی داده.
یک شعر بسیار وطنی بود که میگفت :
چراغ ظلم ظالم تا دم معشر نمی سوزد
اگر سوزد شبی سوزد شب دیگر نمیسوزد

>>>   این مسله را برای شما باید اظهار نمایم که مجبوبیت که سا بق جکمتیار داشت حا لا ندارد زیرا حا لا عساکر امریکا زیاد می شود و این ضخص ما جرا جو گفته بو د که اگر خار جی ها بیاید من دیگر در افغا نستا ن نمی باشم

>>>   حکمتیار در انتخابات اشتراک خواهد کرد!!!!!!!!!!! در حالیکه یک چشم نور گریه خواهد کرد ودیگرش خنده!!!!!!!!!!!! بزودی نور هم تاریک خواهد شد و درین روزها به ترکیه میگریزد اما قبل از ان برای بینی خمیری استعفا میکند وبزودی به ایتلاف دوستم در ترکیه می ّیوندد!! ورنه گوشش را خواهد خوردند!!!!!!!!!!!
لالای نور

>>>   برعکس انچه اقای نور فرموده اند جناب حکم تیار به رویای نهای خود خواهد رسید ودر انتخابات او ویا کاندید مورد نظرش رویکار میشود کسی را که از لیست سیاه مزعوم اسمش را برداشتند ویک تروریست مشهور ومعروف رابه قصر پارالامان ودارالامان جاه دادند وبجای اینکه اورا خلع سلاح نمایندبرخلاف قراردادبه اصطلاح صلح اورا مسلح نمودند وبجای زندان ایشان را به قصر فرستادند ودر گذشته ها تمام امکانات مختص به مجاهدین راهفتاد درصد ان رابه جماب عالی تخصیص میدادند واو نیز به نوبه ای خود امین وتنی ونجیب راتوانست فریب داده در دام سیا وای اس ای اندازد ودولت ربانی را سرنگون نماید واز همان ابتذا تا کنون هزار ها مجاهد وافغان و انسان را به قتل رسانیده ازینرو باید جایزه بگیرد ودر راس مقام غلامی ومزدوری قرار گیرد وبعد ازین سرنوشت ملت را تصا حب نماید
لالی از ننگرهار

>>>   عطا برو کدام جای تشله بازی خود را کن هنوز بینی تانرا پاک کرده نمیتواند ګپ از سیاست میزنید
بسیار به زودی خواهد دید که حکمتیار چی قسم در انتخابات شرکت میکند و چی قسم برنده میشود و بعداُ با شما حساب خواهد شد مانند شما اشخاص لچک و لندغر دیګر تاریخ ندارید و تاریخ تان تیرشده است کوشش کن که یک چوره زنګ خوب برای تان اماده سازید
که در بعضی محفل های بای های ازبک یګان چرخ بزنید

>>>   بهترین راه فقط تجزیه کشور بین اوغان و غیر اوغان است

>>>   از اشک تمساح غنی و عبدالله بگوییم
یا از دلسوزی شب و روزی عطا بگوییم
دل بستن به بیگانگان برخلاف حکم قرآن است
از قتل، غارت و حقوق بشری آمریکا بگوییم
غنی و فقیر از شانه های رأی شما بالا رفته اند
از رشوه و فساد یا تشخیصی اشتباه بگوییم
از کی شکوه کنیم؟ مگر کسی به فریاد میرسد؟
از دهمزنگ، میرزاولنگ و... یا ناله بچه‌ها بگوییم
تاوقتی قدر وحدت و یکدیگر و همدیگر ندانیم
چه فایده؟ عربستان و پاکستانی بی حیا بگوییم
بس است از این همه تزویروحیله و نیرنگ
از نسل کشی یک قوم توسط انسان نما بگوییم
چقدر تراژدی نژاد و اقوام کمرشکن شده است
بأی ذنب قتلت قرآن را بالایی قبر شهدا بگوییم
بیایید برادروار به حکم قرآن مجید عمل کنیم
إنمالمؤمنون اخوة واعتصوا بحبل الله بگوییم.
احمدزاده

>>>   شـاه حسین صفوی یک گروپ گارد قزاقز داشت که به اشاره او فورا شخص مورد خشم شاه را زنده می خوردند وابتدا از گوشهایش شروع میکردند ، شاید استاد عطا عهم از همان گارد ها برایش استخدام کرده باشد اگر برای شان اجازه میداد حالا مهمند درجنت بود
ر

>>>   بنده از عطا و اشخاصی مانند عطا دفاع نمیکنم ولی این حقیقت را که راکت یار جلاد کابلیان بی دفاع در دهه 70 خورشیدی بوده است برای همه وطنداران ما مانند آفتاب روشن و حقیقت میباشد ، اکنون این جلاد که تمام عمر خود را به خدمتگذاری به استخبارات پاکستان ، امریکا ، اسراییل و انگلیس سپری نموده است ، چگونه بخود جرات میدهد علیه زنده یاد احمد شاه مسعود سخن بگوید و او را جاسوس خطاب کند و بدبختانه عده یی از روی تعصبات قومی و زبانی از این اجیر ، نوکر و جاسوس معلوم الحال پاکستان جانبداری میکنند .
کابلی

>>>   راکتیار با هر گروئی که یکجا شود باعث باخت و بربادی آن گروه میشود.

>>>   هرچند به گفتار ها و کردارها عمدتاٌ تباری نگریسته میشود و استند کسانی که گفته های عطامحمد نور در مورد حکمتیار را قطعی پنداشته و فکر میکنند این گفتار از آسمان ناذل شده اند اما در واقع چنین نیست! باهمه چرندیاتی که آقایان عطا و گلب الدین نثار یکدیگر میکنند فرجام شان به یک نقطۀ مشترک میرسد که آن است (جهاد)! این آقایان در سالیان متمادی در یک سنگر علیه منافع ملی کشور و ملت افغانستان بنام سنگر جهاد قرار داشته اند، لفاظی کنونی شان علیه یکدیگر همان رقابت ننگین شان برسر قدرت است و تفاوتیکه بظاهر بین شان وجود دارد آقای عطا میخواهد با بستن نیکتائی و کم نمودن ریش خود را به جهان معصر نزدیک بسازد و آقای حکمتیار با همان عمامه و ریش است که این تمیتواند تفاوتی در عقیدۀ شان بوجود بیاورد.
این اقایان تلاش زیاد دارند که با لفاظی های دپلوماتیک کارنامه های گذشتۀ شانرا پنهان نمایند و خود را در قالبهای قومی جاه زنند اما ملت منهای طرفداران این هردو همه میدانند که این هردو شیاطینی بیش نیستند، آقای عطا هوشدار میدهند که حکمتیار انتخابات را بگور میبرند اما این هوشدار آقای عطا تنها به گلب الدین خلاصه نیست، ایشان در طول زمان انتخابات و راه های قانونی را اهمیت نداده اند که انتخابات اخیر نیز نمونه ئی از این قلدری شان است. دیده میشود که ایشان خود را همه کارۀ افغانستان میدانند و واضحاٌ میگویند که تا زنده اند والی بلخ اند و هیچ نیرویی نیست که ایشان را از ولایت برکنار نمایند! شاید لاف شان برابر دهان شان نباشد اما در جایگاه ئیکه چکچک کن ها و نعرۀ تکبیرگویان حق و نا حق زیاد باشند، هرکس میتواند چنین لاف را بزند اما حقیقت چنین نیست.
یک فرمان همین رئیس جمهور غیر قانونی میتواند آقای عطا را سلب صلاحت کند و آنگاه لاف های عطا هم کدام جایی را نخواهند گرفت، باور دارم که ایشان بیش ازین به کوه هم بالا نخواهد شد سیرا سرمایه اش زنجیری است بر پاهایش.
من از عطا میخواهم که آنچه میگوید از آدرس تنظیمش بگوید، ملیت فارسی زبان را دخیل مسئولیت های خود نسازد، برخورد ایشان در قبال حکومت شخصی و تنظیمی است و ملیت فارسی زبان کدام ملیت سیاسی نیست، از دید سیاسی گلب الدین و عطامحمد نور دو روی یک سکه اند که پیروان و مداحان شان نیز همینگونه اند. یک مطلب را قابل یادآوری میدانم که: (آنچه گلب الدین و عطا در مورد یکدیگر میگویند همه اش راست است! زیرا این هردو خوب میدانند که در طول جهاد چه انجام داده اند، باکی ارتباط داشته اند، از کجا پول بدست آورده اند و به قومانده کی در بربادی وطن سهم داشته اند!)
فی لحال عطا همینقدر افشاگری نموده است که گویا گلب الدین شصت فیصد همه کمکها به مجاهدین را میگرفت و بقیه چهل فیصد به سایرین داده میشد!و در ضمن افشاگری ایکه حکمتیار در مورد آمرصاحب مسعود نموده قابل دقت است که ایشان با آی اس آی در تماس بوده اند! هرچند ملت افغانستان میاند که همه رهبدان و فرماندهان مجاهدین از نفوذ آ اس آی بدور نبوده اند اما اظهار این مطلب توسط یک رهبر جهادی خیلی هم با اهمیت است، اگر تبلیغات این دو لیدر دو تنظیم همینگونه دوام آورد، شاید افشاگری های بیشتری از این دو در مورد یکی دیگرشان خواهیم بود. موفقیت این هردو را در افشا سازی بیش از حد یکدیگر شان خواهانیم. لعنت بر اشرار

میهن زرغون

>>>   چقدر پوک وبی ادب صحبت کردی در جای میکویی من فراشوتی نیستم ودر جای دیگر میکویی کسی مرا پس کرده نمیتواند ،نمید انم خواب هستی یا بیدار به پهلو گرد تو. باید ادب سیاسی پیدا کنی ،مانند. انسانهای کوچه وپسکوچه سخن نکویی ،به عبدالله عبدالله بنگر که چقدر انسان با ادب است وبراستی تحصیل زیاد رول دارد ،متوجه باش که ودیوی های خیانت های وچور چپاول تو. کسی نکشد وشرمنده وخجل نسازید ،کوش مردم بریده ای جواب باید هم بدهی ،قصر های از پول خیانت ودزدی پیدا کردی باید جواب بدهی واه به حالت کمی انسانیت را بیاموز ،باید شما ها اخلدق وادب حزبی اشته باشید. نه اینکه همه گناه ها را کردن یک نفر بیاندازید متوجه باشی آخرالامر غنی این همه خواب های ات خراب میکند .
عبدالله ریحان

>>>   اقای نور اول برای خود یک شهادت نامه بیدا کن دوم حرف زدن را یاد بگیر و سوم احساس وطن بیدا کن سوم از این میترسی که حکمتیار بیاید با شما خاینین حساب میکند که چیقدر بول ها را خوردین

>>>   گلبدین اگر به حکومت اخطار می دهد وی خو در حکومت سهمی ندارد. اما عطا چور خو والی است پس وی پرا به حکومت اخطار می هد!!! وای وای بر چنین عدالت شما خام کله ها

>>>   Ayendagan
قضاوت از شما
یک بام ودوهوا...
چندین سال است که پیهم میگویم که این حاکمیت فاشیستی یک نظام متعصب قبیله گرا است ولی هموطنان به من اتهام نفاق انداز را میبندیدند. توجه کنید اگر این نظام گندیده قبیله پرست نیست پس چطور امکان دارد کارنیزیون کابل که علیه جنبش روشنایی وجنبش رستاخیر هرباریکه تظاهرات میکنند اعلامیه بخش میکند واز حق عدالتخواهی مردم را ممانعت میکند وهرباریکه اقدام کرده اند درعقب اش انتحاري وانفجار وخون است ولی زمانیکه اوباشان حکمتیار- تره خیل ومومندی مظاهره کنند نه انتحاري است ونه هم اعلامیه گارنیزون کابل.

>>>   دوغگو حا فطه ندارد قاتلیار اکر دست بالای قران هم بگذارد همه میداند که وی .... است

>>>   اعلام پشتیبانی حکمتیار از داعش و دشمن سوگند خورده خواندن شورای نظار!
#امیر_آریانی

>>>   آن خود (گلبدین .....)داعش است و چه عجب که توقع هم دارید که سخن برای غم شریکی مردم بگوید اگر دست این نامرد برسد مانند قبل هما اش و همان کاسه.

>>>   Faiez
آفرین
آقای نوروزی باید واضحن بر این موضوع تآکید و وپافشاری صورت بگیرد که باید رییس جمهور از تاجکان باشد پیشینه تاریخی پشتون ها و رسوایی ها و افتضاحات تاریخی پشتون ها این اجازه را برای تاجک ها میدهد تا صریح و آشکارا ادعا نمایند که دیگر بس است دامنه جنگ و خاکفروشی و عقبمانده گی که همه زاده حاکمیت پشتون ها بوده است تاجکان باید بحیث مردمان بافرهنگ و دانش بر اریکه قدرت باشند تا همه اقوام از نعمت دانش و ترقی برخوردار گردند

>>>   Selsela Ahmad
حزب گلبدین حکمتیار غنی بی شرف امروز ده ها تن از افراد انتحاری را به بهانه تظاهرات تفریح کشیده از مهمان خانه اتمر.

>>>   نور یادت رفته که درکوه های مارمول مزار شریف خاک بر سر میگشتی بار دیگر ترا در همان دشت ها آواره خواهیم کرد این همه ملکیت ها به به بیت المال تحویل خواهد شد ای بدبخت در قیامت جواب خدا راچه خواهی داد از ک ما رستم شدی به جان مادشمن شدی

>>>   بوتل پپسی بچیم!
زور کاکاست که انگور در تاکاست پشتبانی غربی هاست که ترا مثل سگ به جف حف آورده نه در قصی حکمتیار هستم و نه در قصی نور
فقط همین را می گویم که دیگر از ملت واحد و متحد افغان نه خودت و نه حکمیتار استفاده کنید بگذارید این ملت رنجدیده کمی چند روز نفس آرام داشته باشد شما احزاب خاین و مزدور بیگانه نه شرف دارید نه عزت دارید این ملت را به اشاره اجنبی ها پارچه پارچه ساختید چرا هر روز بجای مرهم نمک را در زخم های این ملت غیور و متحد می پاشید
محشر را که فراموش کردید که بیاد تان می دهم که قاضی خود الله میباشد از آن روز هراس داشته باشید که از ذره ذره نیکی و بدی پرسیده می شود
به امید ملت واحد و افغانستان آزاد و سربلند

افغان رنجدیده از کابل

>>>   بهروز جلال آبادی
در افغانستان اکثریت ایم و ریاست جمهوری حق ماست در انتخابات آینده به هر قیمت که باشد باید ریس جمهور تاجیک تبار باشد حتا به قیمت تقلب هم ،

>>>   بهروز جلال آبادی
میدانیم که طالب و داعش پختون است و میدانیم که ارگ هم در قبضه فاشیزم پختون است !
راه حل چیست ؟؟؟؟؟؟

>>>   Mahmodi
به نظر من آخرین راه حل فقط دور کردن غنی و تیم فاشیستی اش میباشد
تا غنی در ارگ است این کشتار و ترور دوام دارد

>>>   Selsela Ahmad
طالب داعش معلوم است
آصف مهمند در صفحه فیسبوکش گفته است حاجی محقق از ائتلاف نجات ملی افغانستان و حمایت از عطامحمدنور دست بکشد غیر از آن قتل عام هزاره ها ادامه خواهد داشت

>>>   Sahil Wafa
خطاب به گلبدین حکمتیار
""""""""""""""""""""""""""""""""""
حکمتیار یک شخص مزدور و مریض روانی است که از دیر زمان بدین سو در پشت لایه ها و دیوارهای حمایتی آی اس آی برای تخریب اذهان و تفرقه افگنی و کینه توزی بین اقوام چون مهره های موفق عمل کرده است
حکمتیار ذاتآ برای نفرت پراگنی و تحجر اندیشی برای افغانستان بدنیا آمده است تا عقده و غده ناسور برای حیات جمعیت بشری باشد
وی می خواهد قهرمان ملی را مورد آزمایش اذهان عامه قرار دهد
مسعود بزرگ مرد عیار و قهرمان دلها بوده و است او توانست چریک قرن در دل تاریخ بشری در دنیا جا باز کند
مردمان زادگاهش و‌چون مردم افغانستان سپر و سنگر دفاع آزادی و شرف مردم مان بودند
هیچ خس و خاری قهرمانی های پنجشیر طاغوت شکن را نادیده گرفته نمی تواند
برای آزادی رزمیدن و برای آزادی می رزمند
حکمتیار چهره سیاه و زیون تاریخ است
دیگر اون برای مردم افغانستان یک ‌کالبد مرده است سالیان پیش دفن شده، خداوند در غضبش گرفتار کند در ته ترین دوزخ مکانش باد.....

>>>   حکمتیار اﻧﺴﺎﻥ ﺭﻭاﻧﻲ ﻣﺮﻳﺾ
مردم دنيا و افغانستان همه شاهد جنايات و كشتار جلاد خون آشام و خدمت گزار پاكستان و لكه شرم تاريخ و مذدور اي اس اي و خاين ملى و يكى از ...ترين چهره هاى پليد كشور و زاده تروريست و دشمن اسلام و انسانيت بودن و هستن
تاريخ هرگز كشتار ملت مانرا توسط همين مذدور نسل انتهارى را فراموش نخواهد كرد و نميكند

>>>   بدنبال تجلیل از روز های گوناگون در کشور روز خررا نیز تجلیل نمودند ،
پشتون ها یک روز دارند بنام روز خر که چند نفر خود را خر میسازند و دیگران اخت اخت شان میکنند و روز خر را تجلیل میکنند و از خر به حیث بزرگ شان.قدر دانی‌ میکنند

>>>   حکمتیار پایت از گلیم ات زیاد دراز میکنی لوده

>>>   اين ملا عمر پرستان دو چيز ندارند يكى شهيد وديگر قهرمان

>>>   استاد عطا جای تاسف است که به شما استاد خطاب میکنم شما خود به زبان خود میگوئید که عطا کسی نیست که به مکتوب شما مقرر و به مکتوب شما کناره گیر شود منظور شما این است که شما با پذیرفتن حلقه غلامی باداران خویش از خود حکومت جدا گانه ساخته اید این موضوع را ملت افغانستان نمیدانست خوب شد که از زبان خود شما شنیدیم که شما هم یکی از آنهائی هستید که چون طالب وداعش ادعای حکومت میکنید و به خاطر رسیدن به اهداف خویش حاضر هستید چون داعش و طالب خون ملیون ها ملت ستم دیده افغان را به زمین بریزانید افسوس به شما آقای نور شما خود در برابر خود چشم مردم را بینا و گوش مردم را شنوا ساختید از خداوند تمنا میکنم که نابود و سرنگونت کند که انشاالله عنقریب قبل از این که مردم بیچاره که فریب شما را خورده اند نا بود شوی دزد بیشرف خونخوار بیشعور دشمن افغانستان دشمن صلح دشمن ارامش چهار نفر مفت خور بیغیرت چون خود را غلام بیگانه گان ساخته اید دیگر کافی است بست کن...

>>>   عبداله تاجیک ها خوب زیر پای پشتون ها خواباند به بهانه پشتبانی ازتاجک ها

>>>   ما به همچو شخصیت های که از هویت، فرهنگ، زبان و تاریخ خود دلیرانه دفاع میکند نیاز داریم نه به هویت باختگان و معامله گران !
هر غیرافغانیکه خود را افغان مینامد و حاضر میشود هویت ( افغان) پشتونی را بپزیرد نابود باد !
kanuli

>>>   اگر مهاجرت اقوام در نظر گرفته شود، پسینه ترین باشنده شدگان خراسان پشتونها اند. حضور شان در شمال کشور و کابلستان که مسالۀ دیروزی است و همه به یاد دارند. در جنوب کشور نیز اینها باشنده های اصلی نیستند. اگر به راستی مسالۀ پیشینۀ حضور در این کشور را دامن می زنند، بازنده خود شان اند.
پادشاهی کردن در یک ملک معنی باشندۀ اصلی آن ملک را ندارد. ورنه هندوستان باید سرزمین مغولها و کورگانی ها می بود نه سرزمین هندیان. حکومت پشتونها در خراسان نیز از همین مقوله است. سرزمین اصلی پشتونها اطراف کوههای سلیمان است، نه آنچه امروز افغانستان نام گرفته است
kabuli

>>>   ایا این را میدانید که شما ها در شمال کشور مهاجرید و به اساس فرمان امان الله که بعد وسیله محمد گل مهمند تطبیق شد شما را به شمال به زور اوردند پس شما در شمال کشور مهمان هستین و نباید دعوای ملکیت کنید

>>>   ایا متوجه شده اید که در ولایات پشتون نشین تا حال یک تن غیر پشتون والی نبوده است پس دیگر اقوام افغانستان نیز حق دارند صدا بلند کنند حق هزاره - ازبیک و تاجک در ولایات پشتون نشین تلف شده است و باید عدالت تامین گردد.

>>>   افغان درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.
افغان رنجدیده از کابل

>>>   ای وطندار عزیز اگر به حرف های من گوش می دهید فقط گوش کنید. شما درهر کجای این کشور و این سرزمین هستید. به زندگی خودتان فکر کنید به زندگی آبرومندانه وباارزش خودتان فکر کنید به زن وبچه های خودتان برای پیشرفت شان فکر. کنید به اعصاب خودتان مصلحت باشید .اصلا به حرف های این عقده ای ها فکر نکنید.بگذارید این کینه ای ها وشرور ها بی شرف دل های چرکین گندیده خود را سری همدیگر خالی کنند به همدیگر فحش بدهند همدیگر را بکشند هیچ آرتباط به ما مردم افغانستان ندارد.خبیث عقده ای بجای اینکه به پیشرفت و ترقی سرزمین ما بی اندیشن. همه بدنبال شرارت و منافقی میپردازند لعنت خدا بر این انگل های کثیف.مگر مردم بازیچه دست شماست که به حرف های گندیده شما برقصن مردم دیگر آن تفکر شما ها را نمی خواهند برای خود تان نگاه دارید مردم را تا اینکه نفرین تان نکردند رها شان کنید مردم واقعا دیگر تحمل دیدن قیافه نحسی شما ها را ندارند. معلم باز نشسته))

>>>   ١- منزل (قصر) چند ميليون دالري كه در منطقه دالامان كابل به اختيار گلبدين حكمتيار گذاشته شده است با پول سفارت امريكا در كابل خريداري شده است!
2- در مجموع ٢٧ عراده موتر زرهي و غير زرهي كه بالغ بر چندين ميليون دالر امريكايي ميشود توسط سفارت عربستان سعودي خريداري و در اختيار گلبدين گذاشته شده است!
همچنان هزينه هاي برق، آب، مهماني هاي كوچك و بزرگ و هزينه تيل و ترميم موتر هاي زرهي گلبدين حكمتيار مشتركاً از طرف سفارت انگليس و امريكا پرداخت مي گردد!
منبع موثق
#هوشنگ

>>>   حکمتیار یگانه قهرمانی است که میتوان سبب نابودی گروه بد نام شروفساد گردد پس بیآید ای مردم شجاع و دلیر افغان با این مرد خردمند یکجا شوید تا این پدیده شوم و فاسد از این سرزمین دلیر مردان نابود گردد چون سبب بدبختی های افغانستان همین گروه بد نام شروفساد است.
فهیم از کارته نو کابل

>>>   پشتون ها احساس خطر کرده اند از این رو فعال شده و با اختلاف اندازی بین تاجیک ها شر اندازی میکنند و بنام پنجشیری نظر میگزارند به آنها توصیه دارم دست از این کارهای کودکانه بردارند.

>>>   پشتون ها احساس خطر کرده اند از این رو فعال شده و با اختلاف اندازی بین تاجیک ها شر اندازی میکنند و بنام پنجشیری نظر میگزارند به آنها توصیه دارم دست از این کارهای کودکانه بردارند.

>>>   حقیقت اینه کی پشتون ها شهروندی اقوام دیگر را در افغانستان نمی‌خواهد. سران احزاب نیز نان به نرخ روز می خورند. ملت هم ابزار دست رهبرانشان هستند.
با این شرایط چرا و آمریکا و پاکستان هر غلطی که می‌تواند نکنند.
غیرت و شرفی ملت غیور افغانستان را مسولین ارگ لکه دار کرد.و خود شان غلام حلقه به گوش آمریکا است.
توقع و جروبحث دوستان که تعدادی نیز خارج از ادب انسانیت هیچ دردی را درمان نمی‌کند جز اینکه آتش کینه بین اقوام را روشن کند.
شهروند مهاجر

>>>   من نه عطامحمد نور ، دیده ام و نه بوی کدام واستگی سیاسی و یا اقتصادی دارم و نه از ولایت بلخ هستم . ولاکن روی قرائن و شواهد جنایات که در مدت 4 دفه ماضی حتی الان که در افغانستان از طرف کلبدین راکیتیار و عطامحمد نور رخداده است بیقین کامل باید گفت که سگ های ولگرد کوچه و پس کوچه افغانستان و حیوانات وحشی و مفترس افغانستان بصدها مرتبه با شرف تر و با هیثیت تر هستند نسبت به گلبدین راکیتیار. هر کس قبول دارد یا ندارد مربوط است بوجدان خودش ؟

>>>   اینقدر بر سری همدیگر بکوبید که تا این شاءالله ازبین بروید. کاربران که همیشه مثله ازبک.پشتون فارس هزاره بمیان میاورد ل... برشما شما ها واقعا دنبالي چه هستید از این قدر خون ریزی و خرابی خسته نشده اید.اگر مشکلات ما افغانی ها با این زخم زبان زدن به همدیگر حل می شد تا حالا شده بود .همه دنیا پیشرفت کردند همین همسایه های ما 20 سال از ما پیشتر هستند .موقع جامعه جهانی به افغانستان آمدن کشور های همسایه ما حسرت ميخوردن حسودی می کردند که کشوری جنگ زده افغانستان با وجودی کشور های خارجی ترقی میکنند واز ماها سبقت میگیرند پیش رفت میکنند تا احد امکان مانعی پیشرفت ما میشوند .بلاخره دنیا وهمسایگان ما هر روز درحالی پیشرفت هستن وما مردم(...) هر روز به کله همدیگر میزنیم وازبک.پشتون فارسی.هزاره میگویم چون تنها مشکل این است که درست درس نخواندیم مطالعه از کتاب های اسلامی وتاریخی و اجتماعی نداریم سواد ما ضعیف است برای همین به هر مسائل ناچیز و اندک زود جوش میآوریم به کله همدیگر میزنیم در کشور های خارج دهها نژاد و طائفه مثلی برادر درکنار هم زندگی می کنند کوچکترین مشکل را در وجودشان آدم حس نمیکند درهمین کشوری هندوستان ده ها طائفه و مذهب درکنار هم برادروار زندگی می کنند ودر پیشرفت کشور شان با هم سعی و تلاش می کنند وبه مذهب همدیگر احترام می گذار
( زمري از خوست

>>>   وطنداران عزیز .از ریس جمهور غنی حمایت کنید تنها کسی است که شامل هیچ حزب و گروه و تنظیمي نیست شخصی عادی تحصیل کرده باسواد .توصیه میکنم پشت این جنگ سالاران عوضی وشرور خودخواه را رها کنید این ها غیر از جنگ و شرارت چیزی دیگری را بلد نیستن 40 سال میشود که ما مردم از پشتی این جنگ سالاران روان هستیم کشته شدیم معلول شدیم خانه خراب ودربدر شدیم من زمانی مجاهد وفادار به حزب اسلامی بودم ودر جنگهای داخلی پرقدرت میجنگیدم درآن جنگ ها یکی از پاهای خود را ازدست دادم وحالا نمیتوانم کار کنم و تا حالا کمک مالی از جانب هیچ کسی نشدم در جایومنطقه ما بیش از 20 نفر معلول مثلی من هستن ازدیگر تنظیم ها هستند چند نفر شان سربازان زمانی نجیب هستن همین حال و روزی من را دارند زن بنده با لباس شستن در خانه های همسایه پولی خرچ خانواده را تهیه میکند برادر اگر از من می شنوید نان و پیاز خود را بزن با پیشانی باز با خانواده خود زندگی کن سعی کنید فرزندان تان را باسواد کنید یکی مولوی یکی قاری قرآن کریم یکی داکتر یکی انجنير چنین تحصیل کرده های را به جامعه افغانستان تحویل دهید

>>>   فهیم از کارته نو
راکتیار از چهار دیواری خانه که برایش امریکائی ها خیرات داده بیرون رفته نمیتواند، چه رسد به قهرمانی این موش۰ زیاد کلانکاری نکند که به سرنوشت ایشچی دچار نشود۰

>>>   اوغان انسان شدنی نیست. بهترین راه فقط تجزیه کشور بین اوغان و غیر اوغان است و بعد این ناقلین وحشی بیفرهنگ را از مناطق تان بیندازید دور.
>>>   یک منبع که خانه اش در چار آسیاب است گفت: درانتخابات پیشروی گلبدین می خواهد بنام مهاجرین دوملیون رای از پاکستان بگیرد

>>>   شخص ګلبدین یک افغان است و مانند دیګران رهبر یک حزب است. اګر ربانی، سیاف، خلیلی و دیګرا میتوانند فعالیت سیاسی داشته باشند، چرا ګلبدین نمی تواند، بدون شک کې می تواند. اګر موضوع خیانت باشد، تمامی رهبران از مزاری، قومندان مسعود، ربانی، سیاف، مجددی و دیګران هر کدام به نوبه خود به این خاک خیانت کردند، اګر مرده باد بګوییم به کل باید ګفت. چون یک متل است میګن سګ بیادر شغال است.

>>>   گلبدین با همکاری اشرف غنی سنگرش را از پاکستان به کابل انتقال داده تا بتواند بهتر مردم بیچاره ما را سرکوب و بدبخت کند. کسی که عمرش با جنایت گذشته و نمی تواند آدم نکشد ممکن نیست این عادت را ترک کند او مانند کسی است که معتاد به مواد مخدر شده است. ترک اعتیاد موجب مرض است. او اگر یک روز شیطنت نکند و برای بدبختی مردم نقشه نکشد مریض می شود. از زبان او تا حال که هیچ سخنی صلح آمیز بیرون نیامده است.

>>>   در این روز ها گروهک تروریستی گلبدن با وقاحت و بی شرمی هم چون سال های گذشته اش آغاز جنگ های نوین علیه مردم این مرز و بوم تحت عنوان جرگه و جلسه روی دست گرفته و از اقدام های جنایتکارانه شان که مقدمه بر خیانت به میهن و هم پیمان شدن با دشمن متجاوز است با افتخار یاد کرده. میخواهند با آغاز کردن جنگ های سرد و سبگسرانه خود را با ترفند و بی آبروگی بالای این مردم تحمیل نماید و کلید چپاول و قتل و ترور را به دست گرفته دین باداران خویش را که در طی چندین سال برایش آب و نمک داده ادا تماید. غافل از اینکه ملیون ها انسان متضرر از این گروه آرمان های این گروه متنفر و قاتل را به خاک سیه یکسان خواهد نمودو هر گز سرنوشت ملت و فرزندان خویش را بدست خود به این خاینان نخواهدسپرد. مگر اینکه از انتخابات گوسفندی لغمانی چل کار بگیرد . بعضی مردم افغانستان را به بهانه جنگ برعلیه دموکراسی غربی و نجات دادن دین اسلام از شر کفر و صد ها مسایل مالی و سیاسی دیگر فریب دادند و در حصار های فزیکی خود اسیر نمودند.و سال ها تحت فرایند های شدید مغز شویی قرار دادند تا در بند حصار های فکری نیز گرفتار شوند که رهایی از حصارهای فکری به مراتب سخت تر از حصار های فریکی است تعد به گونه های مختلف بر علیه والدین شان استفاده کردند. جوانان که امید و ارزوهای والدین شا و سرمایه های با ارزش افغانستان بودند توسط این گروهک تروریستی خونخوار مافیایی به بیابان های گرم و سوزان فکری و فزیکی کشانده شده و تحت انواع فشار ها شکنجه ها و زندان ها قرار گرفتند. یا سر به نیست شدند. با سلب هویت فردی آنان و جایگزین کردن هویت حزبی که هر گونه حقوق انسانی را از آنان سلب نمودند بسیاری از آنان را کشتند و بسیاری ازآنان را به مرز جنون خود کشی انتخاری و انفجاری کشاندند. قاچاق انسان توسط همین گروه در داخل کشور و کشور های همسایه باعث به بند کشیده شدن جوانان بسیاری گردید که سالها جوانی و عمر خود را در اسارات این گروهک تروریستی سپری نمودند خانواده های این جوانان سال ها است که در جستجوی فرزندان گم شده شان است و تلاش مینمایند تا سر نخ پیدا نمایند ولی تاکنون یک خانواده موفق نگردیده که ار چگونگی نا پدید شدن فرزندان شان توسط این گروهک تروریستی خبری در دست گیرند حقوق بشر افغانستان چندین سال است که صدای خانواده های که در جستجوی فرزندان شان به سر میبرند بلند نموده و هم چنان از جنایت و خیانت گلبدن به دولت و جهانیان نقل نموده و اسناد ها را پیشکش نموده اما گوش همه کر است اما باید گفت که برگزاری چنین مراسم و جمع کردن مردمان از خود بی خبر توسط این گروهک تروریست که هیچ نقش و سهم در آوردن آرامش در افغانستان ندارد نه تنها برای مردم بل برای خود شان هم کدام منفعت نخواهد داشت و هیچ نتیجه را به ثمر نخواهد داد ولی پناه دادن به چنین اشخاص در میان مردم آتش زدن به خرمن گندم بیش نیست

>>>   ازمیخ زنی درسرهای مردم ورقص مرده تا راکت پرانی
شما ازمعلم عطا ببو جورنکنید هیچ کاری ازدستش ساخته نیست

>>>   من طرفدار هیچ یک ازین گروه ها نیستم چون اینها گروه های جهادی نیستن بلکه گروه های چور و چپاول هستند که به مال مردم و دولت چشم دوختن هیچ کس حق نمیگوید هرکس به نفع نژاد خود حرف میزنن نفرین خدا به شما باشد ...
جاوید

>>>   فاشیزم اوغانی ارگ تحت رهبری غنی کوچی با استفاده از امکانات دولتی این فراری تسلیم شده منفور حکمتیار را میخواهند شخصیتی سیاسی مطرح جا بزند ولی این مهره سوخته آنقدر منفور است که بغیر از چندتا قبیلوی های بیفرهنگ خودش کسی دیگری به او نه اهمیتی قائل هستند نه احترامی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است