رییس معزول کاتالونیا خود را به پولیس بلجیم تسلیم کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۱    ۱۳۹۶/۸/۱۵ کد خبر: 141133 منبع: پرینت

رییس معزول منطقه کاتالونیا که پیشتر برای او از سوی اسپانیا قرار بازداشت اروپایی صادر شده بود، خود را به پولیس بلجیم تسلیم کرد.

رسانه محلی VRT به نقل از منبع آگاه اعلام کرد که «پیگدمون» رییس معزول کاتالونیا به همراه 4 وزیر دولت سابق این منطقه خودشان را به پولیس بروکسل تسلیم کرده اند.

در حالیکه مقام های بلژیک روز گذشته اعلام کرده بودند که رییس معزول ایالت کاتالونیا و نیز 4 نفر از وزرای سابق این منطقه می‌توانند به مدت 3 ماه در این کشور بمانند؛ بروکسل از بازداشت وی و همراهانش ظرف مدت یک تا 2 روز آینده خبر داده بود.

این در حالیست که چندی پیش دادستان اسپانیا اعلام کرد که رییس معزول منطقه کاتالونیا را به اتهام یاغی‌ گری و سو استفاده از اموال عمومی و نیز نقش وی در تلاش برای اعلام استقلال کاتالونیا محکوم دانسته و او باید خود را به دادگاه اسپانیا معرفی کند؛ اما «پیگدمون» با وجود صدور احضاریه‌ دادگاه در روز پنج شنبه هفته گذشته، در دادگاه حاضر نشده بود.

گفتنی است، پس از آنکه چندی پیش پارلمان کاتالونیا قطعنامه استقلال از مادرید را به تصویب رساند، مجلس سنای اسپانیا نیز با رای به فعال‌سازی ماده 155 قانون اساسی، خودمختاری این منطقه را سلب کرد؛ تحولاتی که تنش ها میان دولت مرکزی مادرید و کاتالونیا را وارد مرحله جدیدی کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کاتالونیا
بلجیم
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است