اگر اراده باشد، ظرفیت برای بهبود اوضاع وجود دارد
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۵    ۱۳۹۶/۸/۱۴ کد خبر: 141103 منبع: پرینت

حکومت یک پالیسی متعادل در رابطه با قدرت های دخیل در کشور بوجود بیاورد و استراتژی امروز خود را تغییر بدهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، زلمی وردک، آگاه مسایل نظامی در گفتگو با "محور" گفت: مسایل سیاسی، یک شکل ظاهری و یک شکل باطنی دارد. شکل ظاهری همان اعلان ها است که در ان مبارزه با تروریزم هدف گفته می شود اما بخش باطنی خطرناک این است که آمریکا از فعالیت های رقبای ناتو به تشویش افتاده است که این تنها خود یک جنبه موضوع است و جنبه دیگر حکومت ضعیف کشور است. در داخل خود این حکومت اتحاد نیست و مفکوره های مختلف در برابر هم قرار گرفته اند و حتی سرمنشی ناتو نیز اعلام کرده است که فساد به عنوان عامل بدبختی در افغانستان است که باید از بین برود.

وی، درخصوص فشار آوردن کشورهای جامعه جهانی و آمریکا بر منبع حامی هراس افکنی یعنی پاکستان می گوید: پاکستان، کشوری نیست که تنها در کنار آمریکا باشد. این کشور امروز با چین و روسیه روابط نزدیک پیدا کرده و حتی با روسیه روابط پنهان تبادل دهشت افکنی را قایم ساخته اند. به همین خاطر هم است که آمریکا هم در این بین تلاش می کند که با هندوستان رابطه اش را نزدیک سازد.

وردک افزود: اگر ارداده تغییر وجود داشته باشد، ظرفیت های لازم برای کنترل اوضاع در داخل کشور وجود دارد ولی اگر سیستم روابط بین فردی که اکنون وجود دارد، ادامه یابد، فکر نمی کنم که اضاع قابل کنترل باشد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
جامعه جهانی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است