اجماع سیاسی قدم اول برای انتخابات عادلانه است
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۳۱    ۱۳۹۶/۸/۱۲ کد خبر: 140996 منبع: پرینت

تا زمانیکه اجماع سیاسی در کشور ایجاد نشود انتخابات آزاد و عادلانه بسیار سخت خواهد بود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،امین حیدری، استاد دانشگاه در برنامه «نگاه» گفت: اگر انتخابات آزاد و عادلانه بخواهد برگزار شود، نیازمند این است که هم به لحاظ امنیتی باید امنیت تامین شود و هم به یک نحوی نباید در این سرزمین در انتخابات مداخله صورت بگیرد و از آن طرف کمسیون باید بسیار بی طرفانه وظایفی که محول شده است، را به یک نحوی به سرانجام برساند.

وی، ادامه داد: این مساله بستگی به این دارد که اولاً، یک اجماع سیاسی در کشور ایجاد شود تا زمانی که اجماع سیاسی در کشور ایجاد نشود انتخابات آزاد و عادلانه بسیار سخت خواهد بود. بخصوص که ما با چالش های امنیتی زیادی مواجه هستیم و حدود حداقل شصت درصد کشور به لحاظ امنیتی دچار مشکل است که انتخابات در این مناطق بسیار سخت خواهد بود.
حیدری گفت: اینکه مقام های امنیتی، وعده داده اند یک مساله است و واقعیت های عملی که ما در کشور مشاهده می کنیم، چیز دیگری است. بنابراین در قدم اول باید یک اجماع سیاسی شکل بگیرد و این اجماع سیاسی بستگی به این دارد که یک مشارکت واقعی و عادلانه در این سرزمین بوجود بیاید. اجماع سیاسی، قدم اولی است که باید صورت بگیرد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
اجماع سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   آغای حیدری اجماع با کی ها ؟ کدام احزاب سیاسی ؟ با دزدان و غارتگران با افراد بی کفایت و وطن ستیز مثل چور و مسعود ؟ نی افغانستان به افراد دلسوز و توانا ضرورت دارد نی به فاسدین که در طول ۱۶ سال فقط منافع شخصی خود را در نظر گرفته و خود را به زور بالای مردم تحمیل کرده اند ، با چنین افراد اجماع سیاسی جفا بر ملت است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است