عربستان اورانیوم استخراج می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۶/۸/۹ کد خبر: 140837 منبع: پرینت

عربستان سعودی که بزرگترین صادر کننده نفت در جهان است، اعلام کرده است هدف این کشور از استفاده از انرژی اتمی، کاربردهای صلح آمیز و گوناگون کردن منابع انرژی در این کشور است.

عربستان سعودی روز (دوشنبه)، اعلام کرد به عنوان بخشی از برنامه انرژی هسته ای خود، در این کشور اقدام به استخراج اورانیوم خواهد کرد. مقام های سعودی در اینباره اعلام کردند این اقدام، گامی به جلو در زمینه «خودکفایی» در تولید سوخت اتمی شمرده می شود. «هاشم عبد الله یمانی»، رییس آژانس طرح‌های هسته ای دولت عربستان سعودی، با اعلام این مطلب افزود استخراج اورانیوم داخلی، از لحاظ اقتصادی نیز معقول است.

یمانی این مطالب را در سخنرانی خود در یک کنفرانس بین المللی انرژی اتمی در ابوظبی مطرح کرد؛ اما به این موضوع اشاره ای نکرد که آیا عربستان سعودی قصد دارد اورانیوم را غنی سازی و بازفرآوری کند یا خیر. این اقدامات در چرخه تولید سوخت هسته ای، گام های بسیار حساس شمرده می شود؛ زیرا می تواند کاربردهای نظامی نیز داشته باشد.

عربستان سعودی که بزرگترین صادر کننده نفت در جهان است، اعلام کرده است هدف این کشور از استفاده از انرژی اتمی، کاربردهای صلح آمیز و گوناگون کردن منابع انرژی در این کشور است. عربستان قرار است قرارداد ساخت 2 ریاکتور هسته ای نخست خود را تا پایان سال 2018 امضا کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
اورانیوم
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است