علت کند بودن روند صدور گذرنامه در برلین (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۹    ۱۳۹۶/۸/۹ کد خبر: 140827 منبع: پرینت

گفتگو با داکتر علی احمد جلالی در مورد طولانی بودن صدور گذرنامه در برلین.

در اواخر ماه اکتبر 2018 میلادی با صحبت تلفنی از داکتر علی احمد جلالی سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در آلمان جهت معلومات بیشتر در مورد طولانی بودن پروسه صدور گذرنامه خواهش ملاقات نمودم. جناب جلالی فردای همان روز وقت ملاقات دادند. روز بعد خدمت رسیدم پس از صحبت کوتاه با ایشان راجع به سفرشان در سال 2004 میلادی که به عنوان وزیر داخله افغانستان که از طرف آقای اتو شیلی وزیر وقت داخله المان به برلین دعوت شده بودند صحبت کردیم.

از آقای جلالی سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در برلین در مورد کند بودن روند صدور گذرنامه پرسیدم و جلالی چنین گفت: شمار افغانستانی ها در اخیر سال 2017 میلادی به حدود 280 هزار پناهجو رسیده است و به همین علت تراکم صدها یا هزارها پناهجوی افغانستانی به سفارت افغانستان در برلین و نمایندگی ها بن و منشن گرفتن (تارمین) یا قرار ملاقات زمان بیشتری می گیرد و علت طولانی شدن پروسه صدور گذرنامه نیز همین می باشد ولی در برلین زمانی که اسناد عکس و پول گذرنامه به بانک انجام شد در مدت (سه تا چهار هفته گذرنامه خلاص و به آدرس هموطنان ارسال می گردد).

جلالی افزود یک مشکل دیگر که ما با آن مواجه هستیم گذرنامه هایی می باشد که جدید صادر شده به ادرس هموطنان راجسر ارسال می گردد و اغلب پناهجویان در خانه نیستند که گذرنامه را شخصا دریافت نمایند. در این صورت گذرنامه مدت حدود ده روز در پست می ماند و اگر صاحب نامه مراجعه نکند، گذرنامه شان به ادرس سفارت در برلین برگشت می خورد و مدتی در سفارت می ماند. این نیز دلیل دیر رسیدن گذرنامه ها به هموطنان می باشد.

در مورد تذکره نفوس، جلالی چنین گفت: فرمان های زیادی از وزارت خارجه به سفارت ها در خارج می رسد که اصلا بدون تذکره نفوس پاسپورت صادر نشود و کسانی که قبلا از نمایندگی های سیاسی افغانستان در آلمان گذرنامه گرفته باشند بر اساس آن می توانند گذرنامه جدید بگیرند.

جلالی تاکید کرد که پس از حضور در سفارت و سپردن اسناد به سفارت افغانستان در برلین در مدت کمتر از یک ماه گذرنامه شان خلاص و به ادرس شان ارسال می گردد.


سفارت افغانستان برلین صدور گذرنامه



منجم زاده

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صدور گذرنامه
برلین
سفارت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   جلالی امریکایی!
آیا در کدام کشور دیگر هم دیده ای که در دفتر کار سفیر عکس دو رئیس جمهور!! نصب شده باشد!!!
مرگ بر چاپلوسان بی وجد..

>>>   تمامی هموطنان ما که به جرمنی رسیده اند پاسپورت افغانی داشته اند کوشش شود که از آن پاسپورت ها استفاده شود.

>>>   آی ابله هنوز 2018 نرسیده است، توچگونه الآن دریک سال بعد مصاحبه کردی؟ وقتی تایخ را اشتباه می نویسید، امید واعتمادی به نوشته های تان نیست.

>>>   برای برادر و یا خواهر نظر دهنده اولی:
خود را چرا زحمت میدهی. وقتی غنی ایزک باصطلاح رئیس جمهور قبول دارد مرگ و بلای همه مردم بر سرش!!
خداوند هر چه زودتر این حکومت دو سره را نابود کند!!!

>>>   جلالی بیکار بوده که همرایی یک انسان دو شانزده پولی ملاقات کرده است.

>>>   کنارکلکین عقب جلالی صاحب عکس لنین وتروتسکی برای چیست ؟؟
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است