«کارلوس پیگدامون» می‌تواند در انتخابات شرکت کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۰    ۱۳۹۶/۸/۸ کد خبر: 140777 منبع: پرینت

سخنگوی دولت اسپانیا اعلام کرد که «کارلوس پیگدامون» رییس منطقه خودمختار کاتالونیا می‌تواند در انتخابات آتی این ایالت شرکت کند.

«اینیگو مندز» (Inigo Mendez) سخنگوی دولت اسپانیا در مصاحبه با رویترز درباره «کارلوس پیگدامون» رییس منطقه خودمختار کاتالونیا گفت: اگر وی همچنان می‌خواهد در عرصه قدرت باقی بماند، باید خود را برای شرکت در انتخابات آماده کند.

سخنگوی دولت اسپانیا ادامه داد: مطمئنم که اگر پیگدامون در این انتخابات شرکت کند، می تواند مخالفت خود را به شیوه ای دمکراتیک نشان دهد.

لازم به ذکر است، پس از آنکه 2 روز پیش پارلمان کاتالونیا قطعنامه استقلال از مادرید را به تصویب رساند، مجلس سنای اسپانیا نیز با رای به فعال‌سازی ماده صد و 55 قانون اساسی، خودمختاری این منطقه را سلب کرد؛ تحولاتی که به تنش ها میان دولت مرکزی مادرید و کاتالونیا را وارد مرحله جدیدی کرد.

«کارلوس پیگدامون» رییس منطقه خودمختار کاتالونیا روز گذشته در اظهاراتی اعلام کرد که تصمیمات مادرید درباره انحلال پارلمان و نهادهای قانونی این منطقه را به رسمیت نمی شناسد.

گفتنی است، ماریانا راخوی نخست وزیر اسپانیا روز گذشته 20 دسامبر سال جاری میلادی را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام در منطقه کاتالونیا اعلام کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کاتالونیا
پیگدامون
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است