بلک واتر به هیچ قانونی پایبند نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۲    ۱۳۹۶/۸/۷ کد خبر: 140714 منبع: پرینت

واضح است که مخالفین مسلح دولت از خانه‌های مردم بعنوان سنگر استفاده کنند حال آنکه بلک واتر برای پیروزی در جنگ خانه‌ها و مردم بیگناه بسیاری را هدف قرار خواهد داد.

محمد آگل مجاهد، آگاه امور نظامی درخصوص درخواست مجدد شرکت امنیتی بلک واتر از گرفتن مسوولیت جنگی در کشور به جمهور گفته است که شرکت‌های خصوصی نظامی بخصوص بلک واتر به هیچ عنوان مسوولیتی در برابر جنگ احساس نمی‌کنند و این کاری است که جنگ را بویژه در افغانستان شدت می‌بخشد.

این نظامی پیشین هشدار داد که شرکت بلک واتر به هیچ قانونی پایبند نیست؛ در گذشته هم در کشورهای خلیج و قبلا در افغانستان حضور داشت و کارهای فراقانونی بسیاری را مرتکب شد و مورد انزجار مردم این کشورها قرار گرفت.

وی افزود که اگر امریکا می‌خواهد به جنگ افغانستان پایان دهد می‌تواند با زیر فشار قرار دادن پاکستان و اقدمات کوبنده علیه گروه‌های تروریستی، امنیت را در افغانستان تامین کند.

با اینکه سپردن مسوولیت جنگ کشور از سوی آمریکایی ها به شرکت های خصوصی جنگی خلاف تمام قوانین داخلی و بین المللی است اما بار دیگر اریک پرنس، رییس شرکت امنیتی بلک واتر گفته است که با شماری از مقام های بلند پایه آمریکا درباره واگذاری جنگ افغانستان به بخش خصوصی گفتگو کرده و طرح های خود را با انان در میان گذاشته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلک واتر
جنگ افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   در این زمان که طیارت امریکا مردمان را کشتند کی پرسا ن کرد که حا لا بلاک واتر بیاید و مردم را بکشد چون این وطن ما را به دالر امریکا خریده و ما هچ چیزی گفته نمی تو انیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است