فهرست کاغذی رای دهندگان، زمینه چینی برای تقلب
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۵    ۱۳۹۶/۸/۶ کد خبر: 140683 منبع: پرینت

مسوولان کمیسیون انتخابات می گویند که فهرست رای دهندگان بصورت کاغذی تهیه می شود نه بایومتریک.

عبدالعزیز آریایی، رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی درخصوص عدم ثبت بایومتریک اسامی رای دهندگان می گوید که ثبت نام رای دهندگان بصورت قلمی و کاغذی عواقبی از جمله کاهش اعتماد مردم به انتخابات شفاف را در پی دارد و با این شیوه احتمالا کار کمیسیون شکایات بسیار کلان می شود.

نهادهای ناظر انتخابات نیز مسوولان کمیسیون انتخابات را به بی برنامگی متهم کرده و می گویند که برنامه های اصلاحی این کمیسیون خاک به چشم مردم زدن است نه اصلاحات.

مطابق اطلاعات کمیسیون انتخابات قرار بود که فهرست رای دهندگان بزودی به شکل بایومتریک تهیه شود ما مسوولان این نهاد اکنون می گویند که این فهرست بگونه کاغذی تهیه می شود.

روشن است که 3 سال تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی کشور و تصامیم اینچنینی در کمتر از 9 ماه مانده به تاریخ اعلام شده برای انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها بار دیگر بدبینی ها درباره انتخابات پیش رو را دامن می زند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
فهرست رای دهندگان
نظرات بینندگان:

>>>   "کمیسیون انتخابات" معاش دالری را "حلال"؟؟!! میکند. واقعیت و حقیقت روشن اینست که حتی یک فیصد مردم عادی با آنچه در انتخابات دیده اند حماقت رفتن به صندوق انتخابات!!!؟؟ را تکرار نمیکنند. کاندیدان میفهمند و دزدی و تقلب و پر کردن صندوقهای شان!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است