سفیران ما و اصول تشريفات ديپلماتيك (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۶/۸/۶ کد خبر: 140667 منبع: پرینت

(كرتى اروپايى، پيراهن و تنبانى پاكستانى، چپلك پشاورى خامكدوزى قندهارى و دستكش ظرفشويى)

بر اساس اصول و موازين پذيرفته شده بين المللى كه در كتاب آداب و اصول تشريفات ديپلماتيك درج است، تقديم استوارنامه مهم ترين مراسمى است كه براى يك مأموريت ديپلماتيك اتفاق مى افتد و به تفاوت هر سه يا چهار سال اين مراسم براى سفير بعدى تكرار مى شود، مراسم تقديم استوارنامه در اكثر كشورهاى جهان به نحو مشابهى اجرا مى شود. كه عدم رعايت اين موازين رسمى، نشانگر سطح پاهين فرهنگ سياسى دستگاه ديپلماسى يك كشور تلقى مي شود.

با تأسف كه هرازگاهى با عملكرد غلط يك سفير، بجاى نقد وزارت خارجه و ساير مقامات رسمى، هتك حرمت به قوم، سمت و مليت فرد خطا كار صورت مى گيرد. كه كاملاً غير منطقى و ناموجه است. اينكه چرا افرادى چون همايون عزيزى يا شينكى كروخيل سفراى افغانستان در هالند و كانادا و يا هم اشخاص ديگرى كه بر مبناى تعلقات جناحى، قومى و يا هم مصلحت هاى سياسى بدون داشتن ويژه گى ها و ظرفيت هاى مقتضى وظيفوى به چنين سمت هايى بالايى در خارج از كشور تؤظيف مى شوند. در قدم نخست بايد از ریيس جمهور و سپس وزير خارجه سوال نمود كه انتخاب و تقرر سفرا از صلاحيت ها آنها است.

سوگمندانه بايد اعتراف نمود كه تا هنوز كه هنوز است و عليرغم همه ى حمايت ها و فرصت هاى مناسب و مساعد بين المللى براى دولتمردان و مأموران كشور ما، فاصله ى ما با ساير كشور ها در تمام عرصه ها بسيار زياد است.
علی مراد


سفیران ما و اصول تشريفات ديپلماتيك

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیران
دیپلماتیک
نظرات بینندگان:

>>>   به نظر من كاري بعدي خو نكردن لباس ملي خوده مانه جاني مه تا بكي با نيكتاهي به سراغ كار هاي دنيا بريم اگر به همين لباس به شهر نو كابل باشند تو خنده ميكني براي ازينها چي فرقي ميكند برادر اگر اون دست كش هارا كه مشاهده ميكني بخاطر زخمي بودن از دست دشمن در ولايت قندهار شده مجبور هست اگه از تحصيل هم كه بگوي ههمين سفير داكتر طب هست ما تا بكي بايدمنفي گرا باشيم

>>>   کوچی در داخل افغانستان چه چیز خود را میفهمد که شما توقع دارید در کشورهای جهان اول رسم وعرف دیپلواتیک را بفهمد، کوچی کوچی است، حتی اگر پورفوسور باشد. کوچیهای چتل تازه بدوران رسیده باید برای افغانستان ازاینگونه ابتکارات ونوآوری بکند، اگرنام کشور مان به نیکی گرفته نمیشه حداقل درفراموشی مطلق هم نباشه وبا کارهای نامتعارف نام شان آوازه رسانه ها باشد. اینهمه تحصیل کرده های خوب وبا استعداد ومتعهد بیکار اند، ولی چتلها با پارتی وقومگرایی راه پیداکرده وازکشورمان نمایندگی میکنند. نتیجه حکومت ملی یا شرکت سهامی پنجاه پنجاه همین است، فقط افرادخود، وسهم خودرا بگیرد ولی به گور پدر افراد تحصیلکرده و لایق وشایسته. باکول

>>>   پروا ندارد برادران پشتون است تحصيلات اش را اخر كرده از سر شروع كرده
اخر خط است مردم پشتون ما از امريكا واروپا كرده هم سويه فهم اش بيشتر است !!!

>>>   رفیق عزیزز اگر اریا سعید و یا مژده جمالزاده را سفر مقررمیکرد خوب بود لعنت به تو همایوم عزیزی یک شخص لایق و وطن دوست است لباسی افغانی و ملی را پوشیده کاری خرابی شده یا مثل اریانا سعید کون خورا لیسک میکرد لعنت به قضاوت تو ل عنت به تو تاجکک

>>>   سفیر افغانستان در هالند قرارداد صفاکاری اشپرخانه و توالیت ..یا بیت الخلا های قصرشاهی هالند را بدست اورد این قرارداد گرچند داواطلبان پاکستانی نیپالی و بنگلدیشی سریلانکاهی هم داشت اما افغانستان نسبت تجارب خوبش درحصه پاکاری دریای کابل و دیگر مناطق افغانستان که داشت توانست مناقصه داواطلبی را ببرد و وعده داده است که تشناب های قصر شاهی هالند را مثل خاک انداز های ده افغانان و اشپزخانه قصر را مثل تنورخانه های سیار جوار دیوار مسجد پل خشتی پاک کند مبلغ دوصد هزار افغانی طور تضمین از سوی سفارت اافغانستان با یک بیرق ملی کشور به خزانه شاهی هالند تلیم داده شد.

>>>   خشتک کشال و کرته کشال که از جانب ارگ بحیث سفیر مقرر شده اند نه تحصیل دیپلوماسی را دارند و نه عرف دیپلوماسی را میدانند انها خود را نقطه نیرنگی ساخته اند از ریس جمهور گرفته تا اکثر سفیران وزیرا و والیان اش از طالبان تقلید میکنند اینکار نه دینی است و نه فرهنگ کشور ما و نه افتخار با این تقلید بیگانه که احمدشاه بابا پیراهن و تنبان و مندیل(لنگی) وبقره (چادری )را پس از فتوحاتش از هند بر تانیا انوقت بکشور ما منتقل شد و تا امروز کسانی خاص از ان پیروی میکنند .

>>>   لعنت بر سر حکومت وحدت ملی
خدایا ما را از این ذلت (خاله شینکی، کاکو همایون، اشرف زنجیری وجاسوس، کاکو عبدالله ساجق شیک و کرزی نوکر) رهایی بخش

>>>   لعنت بر سر حکومت وحدت ملی
خدایا ما را از این ذلت (خاله شینکی، کاکو همایون، اشرف زنجیری وجاسوس، کاکو عبدالله ساجق شیک و کرزی نوکر) رهایی بخش
احمد زاده

>>>   کرزی با آن قره قلی و جیلک و ... و غنی با آن قدیفه سر شانه سالها قبل "اصول تشریفات" را لگدمال کرده اند!!!

>>>   تیپش خیلی خارجیه
خخخ

>>>   هرچه افراد مفسد وبیکاره درحکومت باشد بنام دیپلمات بخارج می فرستند مثلا اغبر هرچه توانست اختلاس کرد حالا به سفارت میرود قسم این اکثریت همینطور است

>>>   قسم به خدا هيچه حیثیت برای افغانستان نمانده، باور کن در هیچ جای دنیا سلام کردن یا دست دادن به کسی به دستکش پلاستیک رواج ندارد. باور کنید این طور دست دادن علامت مریضی ویا نجیسی یک مرد را رهنما می سازد، باورکنید آبروی تمامی افغانها وأفغانستان را از بین برد،
ای مردم در مابین شما هیچ عاملی وجود ندارد که وزیری کچالوفروش را آگاه کند.....

>>>   دختر خان کرو خیل کجا و سفارت کجا
شاید عکس بعدی اش همراه با شتر و گله اش باشد
افتخار غنی احمدزی است

>>>   لوچکترین شخص که عبارت از اقای ظاهر اخگر است قونسل تعین شد خدا خیر کند

>>>   خطاب به نظر دهنده چهارم
نویسنده نگفته ....تبدیل شود فقط گفته پالانش تبدیل شود باز چرا اینقدر زورت داده عزیز جان

>>>   باید مثلی شمابایک نکروسینه بند درمراسم اشتراک میکرد انگاه شماخوش میشدید وباکلتور وبادیپلوماسی تاجیک هابرابربود شرم است به این نظرمنفی چقدر بی غیرت استی .

>>>   اگر یکدانه قولبه و یک جوره گاوهای قولبه ای را هم میبردند بسیار خوب معلوم میشد!! اگر چه برده اند!!!

>>>   من فراموش نمیکنم که سیاف در وقت آمدن جهادیها به افغانستان در یکی از بیانات افتخارات خود را چنین قصه میکرد:
"مردم جهان از جهاد ما انقدر قدردانی میکردند که در یکی از سفرهای ما وقتی در پارک نزدیک هوتل ظاهر شدیم آنقدر نفر جمع شد که حیران ماندیم که این مردم به ما چقدر احترام دارند"!!؟؟
در حالیکه مردم جمع شده بودند تا این "حیوانات " را بچشم سر ببینند!!!! و باگرفتن عکس انها با نشان دادن این عکسها به فرزندان شوخ خود بگویند که چوپ باشید اگه نی عکسهای "ببو" را نشان میدهیم!!
با احترام
پشم الله خان

>>>   طالیب اکر لقمان شود = بهتر از پیامبران شود=
همان بچه بازان شود=نکری جهلستان چوپان شود==


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است