غرور ملی ام جریحه دار شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۶/۸/۴ کد خبر: 140570 منبع: پرینت

احساس و غرور ملی ام پس از ملاقات رییس جمهور با وزیر خارجه ی امریکا در میدان هوایی بگرام، بیش از اندازه جریحه دار شده است.
شما را به خدا کمی دقت کنید.

کشوری که تنها امسال سه جایزه نوبل در سه رشته ی علمی گرفته است. در کمک به کشورهای فقیر و نیازمند، در کل منطقه و شاید جهان پیشتاز است. رشد اقتصادی اش مثال زدنی است. بی سوادی را کاملا ریشه کن کرده است و قدم های مهمی در راه ایجاد یک اقصاد علم محور برداشته است. میزان دسترسی مردمش به آب آشامیدنی سالم، برق و اینترنت، در بهترین و بلندترین سطح است. نظام سیاسی با ثبات و جامعه ی مدنی پویایش، آزروی ملت های دیگر است. در مبارزه با بی عدالتی، حرف اول را می زند. و ...

آیا ملاقات رییس جمهوری چنین کشوری با وزیر خارجه یک کشور بیگانه در یک میدان هوایی، قابل تحمل است؟ البته که نیست.
کاش کشور ما هم مثل بعضی به اصطلاح کشورهای دیگر، برای ملت شدن، کشور ماندن و یک نفس راحت کشیدن از شر شهروندان یاغی و همسایه های زرنگش نیازمند بازو، زور و پول دیگران می بود. کاش، ما هم چند نفر مهاجر و کودک بی سرپرست آواره می داشتیم که غم شان بر دوش دیگران می بود. کاش اکثر نخبگان سیاسی ما هم با پول های دزدیده شده از کمک های خیریه ی و ... خارجی ها، سر ملت فقیر و درمانده شان، تیم می دادند. آن وقت، درد نداشت، و تحقیر شدن، حق مان بود.

حالا که کشور و ملت ما چپ و راست افتخار می آفریند و دست آورد، درو می کند، حقش نیست که چنین تحقیر شود. من هم در کنار وطنداران دیگرم، حق دارم که غرور ملی جریحه دار شده داشته باشم و برای مدتی از فسبوک امریکایی دور شوم.

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غرور ملی
ملاقات بگرام
نظرات بینندگان:

>>>   به پایگاه نظامی بگرام برو، امریکایی ها صندوق کمک های اولیه دارند، غرور ملی ات را پانسمان و پلستر میکنند، جور میشوی.
اینقدر بی غیرت هم نباش! مردم چه درد هایی را تحمل میکنند. در اثر حملات انتحاری تکه و پارچه میشوند.
و تو اندک غرور ملی ات جریحه دار شده است، گریان و واویلا را سر دادی و خلم هایت کشال.
یک کم ذره شرم کو! کلان مردکه!

>>>   خونسرد باش وطندار!
چرا نه؟ دليلت براي اين همه خروش چيست؟ دو نفر به هر جا كه ميخواهند ملاقات ميكنند. سر محتواي اين بازديد چيزي ميگفتي و نقد ميكردي.

>>>   مشکل اصل بازدید نیست.
مشکل در محتوا است که معلوم نیست چه بود.
گپ هاییکه در مطبوعات نشر شد گپ هایی نبود که به خاطرش یک وزیر خارجه از آنطز
رف دنیا و یکنیم رییس جمهور از این طزف دنیا خودشان را به بگرام برسانند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است