حضور آمریکا در قاره آفریقا به بهانه مقابله با داعش
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۶/۸/۳ کد خبر: 140529 منبع: پرینت

یک جنرال ارشد آمریکایی روز گذشته اعلام کرد که آفریقا جبهه جدید برای واشنگتن در جنگ علیه گروه داعش خواهد بود.

به گزارش پایگا اینترنتی نشریه نیوزویک، جنرال جوزف دانفورد رییس ستاد مشترک ارتش امریکا خاطر نشان کرد، به دلیل شکست های داعش در عراق و سوریه، این گروه به دنبال یک حضور گسترده تر در قاره آفریقا است.

این جنرال ارشد آمریکایی عنوان کرد که پنتاگون به دونالد ترامپ و جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در مورد اختصاص نیرو برای مقابله با این تهدید توصیه خواهد کرد.

این در حالی است که ارتش امریکا پیشتر حدود 800 پرسنل را برای کمک به اقدامات تحت هدایت فرانسه در مقابله با گروه های افراطی همچون بوکوحرام و گروه های شبه نظامی مرتبط با القاعده در منطقه ساحل و غرب آفریقا مستقر کرده بود.

اظهارات این جنرال ارشد امریکایی در حالی مطرح شده است که اخیرا حمله عوامل مرتبط با داعش در نیجر منجر به کشته شدن 4 سرباز امریکایی شد.

گزارش شده است که وابستگان داعش در آفریقا در منطقه در سراسر 6 کشور افریقایی از سنگال تا چاد بوده است که البته تحت الشعاع فعالیت القاعده در مغرب اسلامی قرار داشته است.

با شکست گروه تروریستی تکفیری داعش در 'رقه' سوریه این گروه آخرین پایگاه رسمی خود را از دست داد و حکومت خودخوانده آن خاتمه یافت. شکست داعش در'موصل' و پس از آن در'رقه' ضربه سختی برای داعشی ها و حامیان منطقه ای و بین المللی آن بود ولی به نظر نمی رسد این شکست به معنای پایان حیات داعش باشد.

داعش براساس یک تفکر مبتنی بر اعتقادات تکفیری و وهابی با ایده پردازی کانون های فرا آتلانتیک و پشتیبانی برخی طرف های منطقه و جهان به ویژه آمریکا و اسراییلی ظهور کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
افریقا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است