قسمت کلان ناامنی ها ریشه در بحران های منطقه دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۸    ۱۳۹۶/۸/۲ کد خبر: 140519 منبع: پرینت

قسمت کلان ناامنی ها ریشه در بحران های منطقه دارد، ریشه در تعاملات جهانی دارد، ریشه در جنگ نیابتی که از افغانستان که کشورهای منطقه و فرامنطقه در آن نقش دارند دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شاه گل رضایی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «خط کابل» در خصوص علت ناامنی های افغانستان بیان داشت: قسمت اول بازی های بسیار خطرناکی که در سطح منطقه و جهان، جریان دارد سبب شده است که امروز وضعیت افغانستان رو به وخامت برود. افزایش حملات تروریستی و انتحاری در قرارگاه های پولیس و اردو در مساجد و منابع و در محلات عمومی از وقتی که بحث نشست های چهارجانبه مطرح شده، از وقتی که نشست دو جانبه میان افغانستان و پاکستان به یک شکلی در هفته های گذشته اتفاق افتاد، از وقتی که دوباره بحث صلح افغانستان به میان آمد ما می بینیم که موجی از خشونت ها و ناامنی ها و انتحارها راه می افتد.

وی افزود: این نشان از این می دهد که بازی ها در سطح منطقه بسیار پیچیده است. شما عملا دیدید که بعضی از کشورهای منطقه بسیار به صراحت از طالبان و مخالفان مسلح حمایت کردند. سیاستی را که جامعه جهانی در چند سال گذشته پیش برده متاسفانه یک سیاست خیلی واضح و شفاف و یک سیاست خیلی موفق نبوده است. اینها فاکتورهایی است که ما نمی توانیم دولت افغانستان را در آن خیلی تاثیرگزار بدانیم. یعنی درست است که باید دولت افغانستان تلاش هایی انجام می داد. ولی یک قسمت کلان ناامنی ها ریشه در بحران های منطقه دارد، ریشه در تعاملات جهانی دارد، ریشه در جنگ نیابتی که کشورهای منطقه و فرامنطقه در آن نقش دارند دارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
منطقه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است