انگار «پادشاه جهان» را زيارت مي كنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۶/۸/۲ کد خبر: 140496 منبع: پرینت

چندي پيش حاجي اشرف غني به تهران رفته بود و سفير آن كشور در فرودگاه او را بدرقه كرده بود. تعدادی از هموطنان مان برآشفته شده بودند كه به «ریيس جمهور» افغانستان توهين صورت گرفته و بايد ریيس جمهور ايران از او پذيرايي مي كرد. من اما همان وقت گفته بودم ايران مطابق ظرفيت اشرف غني برخورد كرده و تعجب هم نداشت.

شام روز گذشته وزير خارجه امريكا به فرودگاه بگرام حضور يافت و مسوولين درجه يک حكومت وحدت ملي به سر كردگي غني و عبدالله فورا به ديدن او به پايگاه هوايي بگرام شتافتند. تملق و چاپلوسي آمدمک هاي حكومت وحدت ملي را وقتي در پاي وزير خارجه امريكا در بگرام ديدم، به جاي آنها عرق شرم بر جبين من موج زد.

اين ها چقدر رهبران كوچک و بي غرور اند. مسوولين حكومت كابل به جاي اينكه وزير خارجه امريكا را در مقر وزارت خارجه اي كشور مطابق پروتوكول ديپلوماسي با صلابت و سر بلند ملاقات كنند، متاسفانه غني با تنبان و پيراهن، قديقفه بر جنوب شرق شانه اش با دار و دسته اش به ديدار وزير خارجه امريكا به بگرام مي رود، انگار «پادشاه جهان» را زيارت مي كنند.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر خارجه
بگرام
نظرات بینندگان:

>>>   این بیچاره آبرو و عظمت کشور ما را از بین برده اند. غنی مانند یک نوکر در برابر مسئولین پایین رتبه آمریکاقرار دارند. عظمت اقتدار و شخصیت هرکشوری به اقتدار و رئیس جمهور آن کشور بستگی دارد. این رفتار غنی و عبدالله موجب تحقیر و ذلت مردم ما است یعنی بیانگر این است که همه مردم افغانستان ذلیل و بی چاره هستند.

>>>   محتاجی ومجبوریت باعث اینست

>>>   شما از این دو دلقک نگون مایه که تارهای حرکت شان به دست جان کری هاست انتظار دارید که در برابر وزیر خارجه کشور ارباب احساس غرور و شخصیت کنند، این دوبرده یکی با کف و کالر و آن دیگری با پیراهن و دنبان و قدیفه سرو پای یک کرباس اند

>>>   یک وقتی امیر محمداسمعیل خان والی هرات بود وزیر دفاع امریکا به هرات امد ولی امیر صاحب به میدان هوای بحضورش نرفت وخود وزیر دفاع به خانه جهاد به مقر ان امد.

>>>   تعجبی ندارد چون غنی غلام و دست نشانده همین باداران است و باید هر روز صبح پیش از چای صبح کفشهایشان را پاک و رنگ کند.

>>>   کیست که درافغانستان نوکر نباشد؟ همه نوکرند، هیچ استثنای وجود ندارد. کسیکه غنی وعبدالله را به قدرت رساند، همان کس پیش خود طلب هم میکند، غیرت بدون تدبیر ودرایت درست نیست، همه ما بالواسطه نوکرشدیم، چراکه معامله شدیم وخاک ضرر تمام این معامله درچشم ماملت بیچاره میرود.
باکول

>>>   مطلبي كه دوستان افغانستاني من هيچگاه نديدند يا نخواستند كه ببينند اين بود كه در همان سفر تهران با وجود 10 رييس جمهور 20 رييس مجلس يكي دو پادشاه و چند نخست وزير و وزير و نمايندگان سياسي از 150 كشور جهان آقاي اشرف غني به سمت چپ سران سه قوه ايران راهنمايي شد در حاليكه ديگران از قبل ايستاده بودند .( نخست وزير عراق هم در سمت راست ايستاده بود )و مطلب ديگر اينكه دوستان افغانستاني من توقع داشتند مقامات ايران در مدت 24 ساعت براي استقبال از نزديك به دويست هيئت ديپلماتيك از 150 كشور و نهاد بين المللي در فرودگاه آماده به خدمت باشند كه غير ممكن بود. به هرحال از جناب اشرف غني چنانچه شايسته ملت افغانستان است در مجموعه سعد آباد استقبال رسمي صورت گرفت و حرمت گزاري شد ، اما اين گلايه براي هميشه در دل ما ايراني ها باقي ماند كه جناب اشرف غني بعد از رياست جمهوري اشان پس از سه سفر به عربستان و رفتن به هشت كشور دنيا، زماني به ايران آمدند كه قرار بود قرارداد سه جانبه چابهار تنظيم شود و در طول مدت رياست ايشان هم هميشه اين سياست بي اعتنايي به ايران و واگرايي وجود داشته است .
شهروند - ايران

>>>   هر کس که نان دهد فرمان دهد.

>>>   برای گرفتن کلید صندوق های پول رفته بودند.

>>>   وقتیکه برای حفظ سلامت کشور و جلوگیری از ترورستان دشمنان مردم ما و نابودی دشمنان خاک وملت انهم در داخل خانه خودما بدیدن کسی میروند این چه جای سوال دارد که ازین کار انتقاد میکنید البته امدن وزیر خارجه امریکا بمرکز کابل روی دلایل امنیتی مشکل داشت ریس جمهور و ریس اجرایی در بگرام که نظامیان امریکا در انجا مستقر اند برای رایزنی کاری بنفع کشور وملت ما رفتند نه کدام عیبی دارد و نه جای انتقاد را .

>>>   غنی یا کرزی کی بود و کی است و چگونه بقدرت شهرت و دولت رسید؟ معلوم است که دویده میرود و دست به سینه تملق کنان پشرویش میشتابد. جای تعجب نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است