احدی: بی طرفی حکومت در انتخابات را باور نداریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۳۹۶/۸/۱ کد خبر: 140443 منبع: پرینت

وضعیت وخیم امنیتی بخاطر فقدان مدیریت درست است.

انورالحق احدی، رییس جبهه ملی نوین افغانستان روز یکشنبه 30 میزان 96 در یک نشست خبری درخصوص تعیین مسوولان انتخاباتی گفته است که کمیشنران کمیسیون انتخابات باید با مشورت سیاستمداران و جریان‌های سیاسی تعیین می‌شد که اینکار نشد بنابراین اعتمادی به بی‌طرفی حکومت و کمیسیون انتخابات نداریم.

بگفته وی، حکومت سه سال را برای برقی‌سازی پروسه رای‌دهند‌گان در انتخابات پیش‌رو ضایع ساخت و اگر به همین روال پیش برود، تا ۱۰ سال دیگر هم این پروسه عملی نخواهد شد.

احدی درخصوص تعیین جایگزین بجای رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات به حکومت می گوید که "رییس‌جمهور شخصی را در این سمت نگذارد که تنها خودش بالای او اعتماد داشته باشد، بلکه آن شخص باید با مشورت سیاسیون و طی یک پروسۀ شفاف انتخاب شود".

رییس جبهه ملی نوین افغانستان وضعیت وخیم امنیتی را نتیجه فقدان مدیریت درست گفته و اظهار می کند که حکومت وحدت ملی همواره در این زمینه سکوت اختیار کرده است و جز عوام‌فریبی دیگر کاری ندارد.

موضوع برکناری رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات و برخی افراد در کمیسیون شکایات درحالی مطرح می شود که به باور کارشناسان، برکناری این افراد تنها تلاشی برای ظاهر سازی اصلاحات انتخاباتی است و افراد مقامات بجای آنها جابجا خواهند شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احدی
حکومت
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   مه هم باورندارم به پکر مه حتما غ تلاش میکنه هر طوری شده خودش بازهم برنده بشه !

>>>   هر وقتی که استاد عطا و جنرال دوستم برضد دولت قلقله میکنند،احدی چپ است و هیچ چیزی دولت را نمیگوید که نشود که اشرف غنی برایش بگوید که:
ته هم تس پارسی باندی خبری کوی!
اما وقتی که عطا و دوستم چپ شدند،باز احدی قلقله کرده راجع به انتخابات گپ میزند که من هم خود را کاندید میکنم.
اگر شدم خوب،اگر نشدم،همرای یگان کاندید اعتلاف میکنم که یگان چوکی وزارت به مه برسد.
اما از همی حالا میگویم که بغیر از وزارت مالیه و تجارت و خارجه و دفاع و داخله،که پیسه زیاد دارد،دیگر وزارت ها را قبول نمیکنم.
وزارت امور زنان هم بد نبست.هرچند پبست ندارد،اما ساعت آدم تیر میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است