علما عالم نیستند یا هنرمندان هنرمند؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۲    ۱۳۹۶/۷/۳۰ کد خبر: 140411 منبع: پرینت

ازادي بيان در كشور جنگ زده افغانستان تضاد و برخورد هاي فرهنگي زيادي را در ميان اقشار مختلف اجتماعي كشور ايجاد نموده است.
جمع كثيري از دوستداران هنر موسيقي و آواز خواني و نيز رقص هاي مبتذل خانم ها ي نيمه برهنه در كانال هاي تلويزيوني و برخي رسانه هاي جمعي در كشور و نيز شهر كابل جايگاهي ويژه پيدا نموده است. به نحوي كه در هر كنسرت كه توسط آواز خوان هاي زن برگزار مي شود تعداد هزاران نفر از جوانان پسر و دختر به صورت مختلط و بدون حجاب و لباس هاي نا هنجار و بدون پوشش هاي سنتي و شرعي در كنار همديگر به تشويق هنرمندان و اواز خوانان و رقاصه ها مي پردازند و كف مي زنند.

اين پديده در جامعه محروم و بيكار و جنگ زده كشور سخت موجب جلب و جذب جوانان گرديده است و از طرفي نيز به مخالفت جمع كثيري از علما و روحانيون و جامعه سنتي كشور رو بر گرديده است و تعدادي از اهل مدرسه و مسجد و روحانيون را به مخالفت ان به خيابان ها كشانده است.

شكي نيست كه حركت هاي افراطي و انحرافي و سكسي و نيز تحريكات جنسيتي خياباني و تصويري كنوني روي احساسات جواني جوانان پسر و دختر كه در محروميت هاي سنتي جنسي و سركوب غرایز بسر مي برند سخت ازار دهنده و خطرناك مي باشد. جوانانی كه براي رسيدن به غرایز جنسي خويش هزاران مشكل اقتصادي و خانوادگي و سنتي و مذهبي و اجتماعي و رواني و محروميت و مريضي دارند در صورت تحريك قوا و غرايز شهواني خويش گرفتار انواع گناه و خطا و خطر اجتماعي مي شوند.

نمونه ان تجاوزها به كودكان پسر و دختر و زنان و همجنس گرايي و ... ، اين موارد هرروز روان جامعه را سخت ازار داده و موجب سر افكندگي ملت ازاده و با شهامت و دين دار كشور مي شود.

از طرف ديگر كشور ما مدت قريب به چهل سال است كه به اتش جنگ هاي خانمان سوز گرفتار است به نحويكه هر روز ده ها و صدها كشته محصول اين حنگ ها و تعداد هزاران نفر دست اورد اوارگي هاي جانكاه ان مي باشد اين جنگ ها میليون ها بيوه زن و يتيم و معلول و زخمي را در كشور به ارمغان اورده است. در حاليكه هيچ مرجعي براي قبول مسووليت حيات و كمك براي اين اقشار اسيب ديده وجود ندارد.

دولت افغانستان با ضعف ها و نا تواني هاي كه دارد از عهده جنگ و تكفل و امنيت مردم هم بر امده نمي تواند.
رشوت و دزدي و حرام خوري و قوم گرايي و سوء استفاده هاي سياسي و اقتصادي توسط بيشترين وابستگان به دولت سبب ناكارامدي و ناتواني دولت شده است.

برخي از قشرهاي علما و روحانيون در پيكر همين دولت مشغول سپري نمودن زندگي شخصي خويش هستند و برخي ساز مخالف زده هيچگونه كمكي به دولت را انجام نمي دهند بلكه بر خلاف دولت در صفوف مقابل و يا در تائيد مخالفين قرا دارند.

اين حالت در كشور سبب گرديده است تا ملت بيچاره و يتيمان و بيوه زنان و معلولان جامعه حتي از جانب علما و روحانيون نيز مورد دلسوزي و پشتيباني مادي و معنوي قرار نگيرند و كشتار بي رحمانه مردم بي گناه توسط زدشمنان زمردم زاز طرف علماء و روحانيون مورد نكوهش عملي قرار نگيرد.

در نتيجه شيوع فساد چه به نام هنر و هنرمند و چه به نام ضعف و ناتواني دولت و چه به عنوان زسكوت و ملاحظه كاري و ترس و بي تفاوتي علما و روحانيت در برابر اين منكرات جامعه را سخت تهديد مي كند.

بدون ترديد تمركز روي هر بخش از فساد و ستم و تبهكاري و غفلت از بخش ها و زاويه هاي ديگر احتماع خودش ظلم و بي انصافي و سوق دادن جامعه به طرف نابودي هست، به همان اندازه كه هنر و هنرمند مفسد و فاسد مستحق ملامت مي باشد به همان اندازه نيز سكوت علمای سوء و دنيا طلب، در ريختن خون ناحق مظلومان مستوجب ملامت و سرزنش مي باشد.

مصباح هراتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علما
هنرمندان
نظرات بینندگان:

>>>   برادر دانش بیاموز.
امراض امروزی را با نسخه های دیروزی نمیشود تداوی کرد.
روح اسلام را دریابید و جامعه را رهبری معنوی کنید نه اینکه چوپان وار از مردم تابعیت گوسفندی بخواهید.
در همه جای دنیا سیل می آید. در جاییکه فهم مهار سیل و امکاناتش است با کمترین تلفات و خسارات سپری میشود و در جاییکه نبست با بیشترین.
اول کاریکه علمای دین باید بکنند این است که خود کفا شوند واز دسترخوان دولت و ملت برخیزند.
اگر مرد این کار شدند آنگاه قدم بعدی را برایشان خواهم نوشت.

>>>   درست فرمودید نویسنده محترم
این ها هنرمندان نیستند فساد پیشه گان هستند و باید جلو آنها گرفته شود
هرروز این ملت قربانی میدهد و رقاصه فساد پیشه گان برای ایشان می رقصد.

>>>   ملاه ها خود شان غرق فساد هستند درریش شان بازی نخورید از افسانه های ملاه شاید تمامی خبر داشته باشند که آنها چطور در فساد غرق هستند

>>>   ملت افغانستان در طول تاریخ هرچه می کشد، با کمال تاسف و شرمساری از دست ملا، مدرسه و طالب می کشد.

>>>   آیا عربستان هنرمند ندارد؟ پاکستان ندارد؟ مصر عراق ترکیه ندارند؟ آنها مسلمان نیستند ؟
ملاهای ایران را ببینید سرنوشت حکومت وکشور سوریه را تغیر میدهد ، علمای پاکستان درامور سیاسی ونظامی کشورهای جهان تاثیردارند وبرای دفاع وطن خود شورای دفاع از پاکستان تاسیس میکنند ، ملا های ناملای مارا ببینید درچه گیر کرده اند! ستاره افغان ودامن کوتاه آریانا سعید !
مردم وحکومت بهع صد ها مشکل بیرگ گرفتار هستند اما ملای ما چقدر فکر کوچک دارند
v

>>>   تا نان ملا زکیسه خلق خداست
روزگار ملا بتر ز روزگار گداست
حرف و سخنش ریا و تزویر بود
زانرو که ورا هدف نه فرمان خداست
بینی که کشند هزار و تو دم نزنی
این شیوه تو نه شیوه اهل وفاست
طارق

>>>   برادرعزيز، مصباح ،سخنان شما براي علماء كه رهبران دينی مردم افغانستان است مناسب نیست امید وارم درآینده با بینش بیشتر سخنان خود را بیان کنید

>>>   نه علما چندان براستی عالم هستند ونه هنرمند نماها یا تاجران موسیقی !
آیا در دین صرف درمورد عبادت تاکید شده یا وطندوستی هم یادشده ؟ اگر شده چرا علما یا ملاهای ما به فکر وطن نیستند؟

>>>   دوستان محترم همگی ملا هارا به یک نگاه نباید دید چونکه ملا ها چند نوع استند حاجت به تشریح زیاد ندارد خود شمایان بهتر می دانید امید وارم در قضاوت خود درست بی اندیشید تاکه ازجامع اسلام ومسلمان بودن فاصله نگیرید.
ملا ها وارثین انبیا اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است