اسپانیا آماده سلب اختیار از کاتالونیا می‎شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۹    ۱۳۹۶/۷/۳۰ کد خبر: 140383 منبع: پرینت

انتظار می‎رود در جلسه کابینه دولت مادرید، دقیقا مشخص شود سلب اختیار از دولت جدایی طلب کاتالونیا شامل چه مواردی خواهد بود.

به گزارش فرانس پرس، اسپانیا روز شنبه در اقدامی بی سابقه درباره لغو خودمختاری ایالت جدایی طلب کاتالونیا تصمیم‌گیری خواهد کرد. این در حالی است که دولت مادرید پیشتر حمایت «فیلیپ ششم» پادشاهی اسپانیا و همچنین اتحادیه اروپا را برای اجرایی کردن چنین تصمیم سرنوشت سازی جلب کرده است.

انتظار می رود جلسه فوق العاده کابینه اسپانیا در ساعت 10 به وقت محلی با ریاست «ماریانو راخوی» نخست وزیر آغاز شود. به این ترتیب مشخص می شود دقیقا سلب اختیارات دولت محلی کاتالونیا شامل چه مواردی خواهد بود.

مادرید برای اعمال قدرت بر کاتالونیا از حمایت قانون اساسی برخوردار است. این در حالی است که جدایی طلبان هشدار می دهند که اعمال این تصمیم موجب می شود تا پارلمان محلی به طور یک جانبه اعلام استقلال کند.

انتظار می رود بعد از ظهر، بعد از تشکیل جلسه، راخوی در کنفرانسی خبری اعمال کنترل مادرید بر 16 هزار نیروی پولیس کاتالونیا را اعلام کند حال آنکه احتمالا «ژوزف تراپرو» رییس پولیس ایالت نیز به 15 سال حبس محکوم می‌شود. احتمالا مادرید به دنبال اعلام انتخابات زودهنگام در منطقه کاتالونیا نیز هست.

گفته می شود که دولت اسپانیا و حزب سوسیالیست، اصلی‌ترین گروه مخالف، بر سر برگزاری انتخابات زودهنگام منطقه‌ای در کاتالونیا که ژانویه برگزار خواهد شد، به توافق رسیده اند.

کاتالونیا با 7.5 میلیون نفر جمعیت از ثروتمندترین ایالت های اسپانیا به شمار می رود و خواهان استقلال است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسپانیا
کاتالونیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است