افغانستان رکورددار فرار دانشجویان نظامی در آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۴    ۱۳۹۶/۷/۳۰ کد خبر: 140379 منبع: پرینت

دانشجویان نظامی افغانستان بلندترین میزان فرار را در میان تمامی کشورهایی دارند که دانشجویان نظامی شان به امریکا می روند.

بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در گزارشی آورده است که از میان 320 دانشجویی که در بین سال های 2005 تا 2017 میلادی به آمریکا رفته اند، 152 نفر که 47 درصد آنها افغانستانی بودند فرار کرده اند.

در گزارش سیگار آمده است که ترک محل آموزش ممکن است عملیات نظامیان را در افغانستان با مشکل روبرو کند و اثر بدی بر دانشجویان دیگر بگذارد.

مطابق یافته های سیگار در سال های اخیر با افزایش خشونت ها و تلفات نیروهای امنیتی افغانستان میزان درخواست پناهندگی دانشجویان نظامی افغانستان در آمریکا افزایش یافته است.

از میان دانشجویانی که در آمریکا محل آموزش خود را ترک کرده اند تنها 27 تن بازداشت یا اخراج شده اند و 83 تن دیگر تاهنوز ناپدید هستند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانشجویان نظامی
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   اینها میخواهند به کشورشان خدمت کنند - وطن فروشی و خیانت و مزدوری توی خون این ملت رفته بعد میگن چرا قوای مسلح افغانستان از پس عده ای طالب و تروریست نمیتواند بر بیاد خب این هم سند و مدرک - باید در انتخاب افراد در قوای مسلح کشور دقت شود و گزینش های مناسب انتخاب شود که هدفشان خدمت به کشور و ملتشان باشد نه یک مشت وطن فروش که با پول بیت المال ملت فرستاده میشوند تا آموزش ببینند بعد فرار کنند و سرمایه کشور به هدر میدهند - تف به شرفشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است