ترامپ: اجازه می‌دهم اسناد قتل کندی منتشر شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۳۹۶/۷/۳۰ کد خبر: 140357 منبع: پرینت

رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که مجوز انتشار اسناد مرتبط به قتل رییس جمهور اسبق آمریکا را صادر کرده است.

«دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که اجازه انتشار اسناد محرمانه مربوط به ترور «جان اف کندی» رییس‌جمهور اسبق این کشور را خواهد داد.

ترامپ در توییتر خود نوشت: با توجه به اینکه من باید اجازه انتشار اطلاعات مربوط به پرونده قتل جان اف کندی را بدهم، به عنوان رییس جمهور اجازه می دهم که اسناد مرتبط با قتل وی که مدت طولانی غیر قابل دسترس بوده است، منتشر شود.

کندی در ساعت 12:30 در روز 22 نوامبر سال 1963 در دالاس به قتل رسید و فردی به نام «لی هاروی اسوالد» در ساعت 7 بعداز ظهر همان روز به جرم قتل یک مامور پولیس دالاسی مجرم شناخته شد و در ساعت 23:30 همان شب به‌عنوان قاتل رییس‌جمهور معرفی شد.

این فرد نیز 2 روز بعد در ایستگاه پولیس شهر دالاس به قتل رسید. او در بازجویی‌ها گفته بود به کسی تیراندازی نکرده و مدعی شد که از وی به عنوان طعمه ای برای انداختن جرم قتل بر گردن وی استفاده می‌کنند.

داستان‌های مختلفی درباره ترور کندی در آمریکا مطرح شده است و سازمان های اطلاعاتی زیادی را در این خصوص دخیل دانسته اند.

در سال 1992 کنگره آمریکا قانونی به نام «قانون مدارک و سوابق جان اف کندی» تصویب کرد و به اداره ملی آرشیو و سوابق آمریکا دستور داد که مجموعه‌ای از سوابق و مدارک را درباره ترور جان اف کندی ایجاد شود.

این اسناد شامل بیش از 3 هزار سند است که هرگز توسط عموم مردم دیده نشده و بیش از 30 هزار سند نیز قبلا با اصلاحات و ویرایش منتشر شده اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
اسناد
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است