غنی بجای حرف، راهبرد امنیتی را اصلاح کند
رییس جمهور بجای حرف های کلان و شعارهای مهیج پس از فاجعه در کشور راهبرد ناقص امنیتی را اصلاح کند، وزرای امنیتی را برای رای دوباره به مجلس بفرستد و مسوولیت ها را دقیق مشخص کند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۱    ۱۳۹۶/۷/۲۹ کد خبر: 140339 منبع: پرینت

حمله عصر جمعه 28 میزان 96 به مساجد کابل و غور درحالی صورت گرفت که موضوع تامین امنیت مساجد در ماه محرم در آجندای نهادهای امنیتی قرار گرفته بود. رییس جمهور در روز عاشورا در مسجد امام زمان در کابل حضور یافت و بیان کرد که من نیز مانند هر شهروند دیگری به این مسجد آمده ام و اگر خطری باشد برای من نیز هست! در آن زمان سرپرست قوماندانی عمومی گارنیزیون کابل از بابت تامین امنیت اطمینان داد. این درحالی است که هنوز ماه محرم تمام نشده دو مسجد بطور همزمان در دو ولایت مختلف هدف حملات خونین انتحاری قرار گرفتند و 72 تن به بی رحمانه ترین شکل کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سید علی رضا محمودی، رییس مجمع ملی مردم افغانستان درگفتگو با "محور" درخصوص حملات جمعه 28 میزان 96 بر مساجد غور و کابل گفت: از روزیکه آمریکایی ها به اداره ترامپ راهبرد جدید کشورشان را اعلام کردند، نگرانی ها از فرمول جدید بازی آنها در منطقه بوجود آمد.

محمودی می گوید: آمریکا را در بازی مبارزه با گروه های مخالف صادق نمی دانیم و این کشور بدنبال منافع خود است؛ طالبان می گویند که تا خارجی ها هستند دست از جنگ بر نمی دارند و آمریکایی ها می گویند تازمانیکه طالبان است از کشور خارج نمی شوند و در این بین آوازه هایی هم هست که آمریکا از برخی از گروه ها حمایت می کنند.

رییس مجمع ملی مردم افغانستان با اظهار نگرانی از وضعیت امنیتی در کشور بیان می کند: امنیتی در این کشور دیده نمی شود و همه جا ناامن است. وقتی مراکز امنیتی و قوماندانی های امنیه امن نباشد چطور می توان انتظار امنیت در مناطق عادی را داشت.

وی درخصوص شعارهای رییس جمهور پس از هر بار فاجعه در کشور می گوید: رییس جمهور فراموش کرده است که زمان کمپاین های انتخاباتی و شعار و حرف های کلان گذشته است و وقت عمل است. بجای این حرف ها بیاید و راهبرد ناقص امنیتی را اصلاح کند، وزار را به مجلس بفرستد تا دوباره برایشان رای بگیرند و مسوولیت ها را دقیق مشخص کند.

محمودی با بیان اینکه رییس جمهور یا افکار عمومی را نمی شناسد و یا آن را جدی نمی گیرد تصریح کرد: طالبان و مخالفین مردم هر روز قوی تر می شوند و عرصه را بر مردم تنگ تر می کنند اما هیچ دستاوردی از جانب اینها ندیده ایم. مراکز سوق اداره، اردوی ملی و حتی مساجد کشور امن نیست، چه کسی در این کشور احساس امنیت می کند؟

این آگاه سیاسی تصریح کرد: ضعف در نهادهای امنیتی بیداد می کند و هر روز از سربازان قربانی می گیرد. تنها چیزی که شاهد هستیم ضعف مدیریت است. دو اداره مهم و اساسی وزارت جنگ یعنی دفاع و داخله با سرپرستانی اداره می شوند که اصلا پاسخگو نیستند و هر حادثه ای که اتفاق می افتد همراه بقیه مردم ابراز غمشریکی می کنند و تسلیت می گویند.

وی افزود: تمام فکر و ذکر این وزارت ها این است که اکرامیه به بازمانده های شهدا رسانده اند. نمونه دیگر این قضیه سفر رییس اجرایی پس از حادثه پکتیا به محل است که در نهایت گزارشش این بود که در این حمله به ساختمان قوماندانیه امنیه آسیب رسیده است و نیاز به بازسازی دارد!

رییس مجمع ملی مردم درخصوص پیمان امنیتی و راهبرد جدید آمریکا برای کشور گفت: در موجودیت این برنامه ها جنگ ها هر روز خونین تر شده و تلفات جنگ ها بالاتر رفته است. آثار و علایم راهبردها و پیمان ها این است که امروز همه به سمت ناامیدی رفته اند و هر کس از خانه بیرون می شود معلوم نیست که بر می گردد یا نه.

محمودی افزود: حکومت بجای مصروف کردن خود به توطیه چینی برای دور کردن مجموعه کلانی که زیر سقف حکومت هستند فکری برای وضعیت امنیتی بکند و چرا که قبل از هر مسوولیتی، تامین امنیت، مسوولیت درجه اول است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله به مساجد
محمودی
نظرات بینندگان:

>>>   غنی جز حرف و لاف و پتاق چیز دیگر را نمی فهمد!!!!

>>>   خاموشی ملت در برابر این حکومت فاسد وخون آشام تاسف بار است.
مردم شریف نجیب افغانستان اگر میخواهید زنده بانید این غنی طاب وهمدستان فاشیست وجنایت کارش را از بین ببرید یک دست شوید سلاح بردارید در جای زندگی اش حمله کنید.

>>>   غ یهودی کدام کار را تا اخر انجام داده است حرف دارد اما عمل هر گز ندارد
اما ع بسیار هو شار وزیرک است در مو قع غم خود را چپ می گرید

>>>   پشتونها این کشور را در بیش از دوصد سال اخیر قبضه کرده و ویران کرده روان استند، شما از دودهه حرف می زنید، به زعم شما قبل ازدوسه دهه اخیر اوغانستان گل وگلزار بود، شورای نظاری ها و وحزب وحدتی ها تروریست وانتحاری ندارند، درمجموع اقوام غیرپشتون ، انتحاری و تروریست ندارند وتمدن ستیز نیستند.

>>>   با این سیاست های « افغانی » شان ، افغانستان و مردم افغانستان را تباه کردند ولی هنوزهم هیچ درسی نگرفتند.

>>>   کشورما در طول حکمرانی پشتونها، هرچه بی آبروی وتخلف وبی لیاقتی وکارغیر انسانی تصورکنی هست. کدام نماد تمدن وجود دارد که ما ازآن یادکنیم، تنها نماد ضد تمدنی هرجه تصورکنید وجود دارد.

>>>   مولوی غنی وملاعبدالله هردو بی خاصیت اند، اینها سرسپرده آمریکاست، وباید بادست مردم مجازات شوند، مقصراصلی این دو خائن هستند، باوجود اینهمه امکانات چرا اینهمه انتحار وجنگ وشکست پذیری باشد؟
باکول

>>>   سلام!
بعضی هادر نظریات گفته که رهبراشرار بامجاهدین کرزی بود ویااشرف غنی هم مجاهدین است رهبران دیگر را هم میشناسیم حقیقت راباید گفت وقبول کرد! فساد ازین ها شروع شده ودوام میکند وطالب راهم محکوم کرده ، بنظر من هم درست بوده کار که خراب شد جور کردن اش اسان نیست ،شما میدانیدکه وهمه مردم خبر وشاهد است کدام گروه ها تمام سلاحها ثقیل وخفیف ،تانگ ها تیاره ها را بر پاکستان وکولاب فروختند در مقابل ازبین بردن تشکیلات هوایی، موسیسات عالی نظامی اکادمی تخنیک، پوهنتون وپوهنتوت هوایی، تانگ ،توپ،امنیت ملی وغیره پول هنگفت وگزاف گرفتند... سلاحهای چهار میله روسی دافع هواو دهشکه ها وپی کا را به امرویک برزه کاغذی یک تفر وقت محوه وقطع کردند نه کدام امر وفرمان بودند پارلمان کجا بود قانون کجا بود انسانیت کجا بود که امروز فقان دارید واز ضعف قوای مصلح سخن میرانند؟!؟!! فعلا همان اشخاص بلتدهنزلها دارد، شرکتها ومقامهای بلند دولتی هم دارد وملت غریت و بیچاره را به کام مرگ وانتجار داده ایا سبب تضعیف قوای مسلح اینها در مقابل دالر خارجیها نیستند به این طرف قضیه هم باید فکر شود طالب هم تمام سلاحهارا میفروختند وبه خود میدان را شغالی وضعیف تموده اما آغاز اش که بوده که انجام ندارد انشآالله ّبه تقاعد پیش از وقت وفرمایشی افسران قوای مسلح نیز میدان از اشخاص مسلکی وبا تجربه هاخالی وشغالی برای انتحارها بیشتر، وبه تصرف اوردن مناطق زیاد به طالب وداعیش چانس آسان میگردد، تفکر عمیق بهتر از آرمان و افسوس بعدی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است