امرالله صالح: من می دانم اما نمی گویم
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۰    ۱۳۹۶/۷/۲۷ کد خبر: 140267 منبع: پرینت

وقتی حمله تروریستی به قول اردوی ۲۰۹ شاهین را دست کم گرفتند و به یک بررسی عادی و سرسری اکتفا کردند معلوم بود که فاجعه تکرار شدنی است. در آن حمله دور و بر ۵۰۰ نفر از نیرو های ما جان باختند و زخم برداشتند. نفرین گفتن به دشمن بخش بسیار کوچک کار است.

آیا بدون آوردن اصلاحات عمیق می توان از تکرار این حوادث خونین و قتل عام نیرو ها و مردم عام جلوگیری کرد ؟ شماری هنوز به من طعنه میزنند که چرا دلایل استعفایم را واضح بیان نکردم. نمی خواستم و نمی خواهم با بیان آن حقایق خلا های بیشتر به دشمن معلوم و هویدا گردد.

این خلا ها را بصورت کتبی و شفاهی در اختیار رهبری دولت قرار دادم. در حملات خونین پکتیا ، غزنی ، قندهار .... از همان شیوه و متودی کار گرفته شده است که در در حمله بر ضد قول اردوی شاهین بکار رفته بود. هر ناکامی باید به یک درس عبرت تبدیل گردد. اما متاسفانه این محترم ها منتظر اند که گذشت زمان حادثه ها را از ذهن مردم بشوید و در تخیل و فانتیزی های خود توقع دارند طالب به آدمیت و انسانیت باور پیدا کرده و به برادری اینها لبیک گوید. نه ارزیابی واقع بینانه از خود دارند و نه شناخت درست از دشمن. بازهم اگر فردا کدام کانفرانس بی معنا و بی محتوا با حضور خارجی ها دایر گردد خوش دارند که تیوری پردازی نمایند.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
حملات اخیر
نظرات بینندگان:

>>>   مرم هم میدانند هم میگویند اما کو نتیجه ؟ مثلا وکیل پکتیا برای استخبارات گفته فود هانوی ها درقلان محل هستند بمبارد ونابود شوند کسی اقدامی نکرد
ر

>>>   امرالله خان همی تو گپ نزن
یک مزدور سازمان جاسوسی امریکا تو و یک مزدور سازمان ای اس ای پاکستان
تو باید بدانی که مشکل، جنجال، درد سر و بدبختی همه وهمه بادار جان شما یعنی امریکا است
خدیجه بیهقی

>>>   تو هر وقت بی عقلی میکنی باز میګویی من نکرده ام.

>>>   وزیر دفاع وزیر داخله و رییس امنیت که باید مورد سوال قرار گیرند خود هیات تحقیق و بررسی این حوادث تعین شدند حال چه باید انتظار داشت.
هیچ کس خودش خودش را مقصر نمیداند.
شرمت باد غنی

>>>   صالح جان چيزى را كاتو ميدانى امروز همه مردم افغانستان انرا ميداند قرار معلوم يك مدت خودت ريس امنيت بودى چندان كارى نكردى كه مردم از ان به خوبى يادكنند حال و روزى كه امروز بالاى مردم ستم كشيده افغانستان أمده است همه ان نتيجه بى سوادى ، بى تجربه گى در وظائف مسلكى و كاركرد نادرست خودت ((صالح)) است خجالت بكش مردم را اگر فريب بدهى تاريخ را هيچ وقت داده نميتوانى

>>>   متاسفانه باید گفت که رهبران پشتون از جمله خایین ترین رهبران مملکت میباشند.
قوم شریف پشتون باید سرنوشت خویش را بدست خویش گرفته دشمن را دشمن و دوست را دوست خطاب کنند بدون در نظر داشت قومیت و سمت و دین و مذهب. من نمیگویم که سایر اقوام از رهبریت خوبی برخوردار اند ولی باید گفت که رهبریت سایر اقوام موجود در افغانستان حد اقل دشمن را دشمن خطاب میکنند و دوست را دوست.
پس ملت پشتون افغانستان باید بدانند در موجودیت این رهبران خایین این ملت برای صد سال آینده نیز در جهل و از خود بیخبری فرو خواهند بود. این فاشیست های بجای این که طالب را به خاطر پشتون بودنش برادر خطاب کنند و دست دوستی بسویش دراز کنند باید بفکر از بین بردن این اشرار و غده سرطانی باشند تا سایر اعضای این مملکت را از بین نبرد.
اگر یکعده کسانی بخاطر حمله بر مزار شریف خوش شدند که در مناطق امن کشور و تقریباْ غیر پشتون نشین اتفاق افتاد حالا نوبت پکتیا و غزنی و قندهار شد و کی میفهمد که فردا شاید نوبت ننگرهار و قندوز کابل نباشد. بیاید دست بدست هم داده این دشمن را از بیخ و بن از بین ببرید. چرا باید طالب و اشرار در هر ولایت و ولسوالی و قریه جات پشتون نشین نفوذ داشته باشد.
خوب معلوم است که یا این مردم صلح را نمیخواهند یا به همین شکل وحشی و قاتل تربیه شده اند. این طالب لعنتی امروز به همان اندازه یی که دیگران را از بین میبرد ملت درد دیده پشتون را زیادتر از بین میبرد. امروز اگر ما طالب در قندوز داریم در مناطق پشتون نشین است» اگر در کاپیسا است باز هم در مناطق پشتون نشین است.
خلاصه در بغلانٍٍِ» هرات» غزنی» پروان» و هر جای دیگر که این فرزندان ابلیس موجود اند مناطق پشتون نشین اند. و متاسفانه که اکثریت تلفات را هم همین اقوام متحمل شده اند هم از نگاه تحصلی» فرهنگی» اقتصادی و غیره. امروز مناطق مرکزی افغانستان با موجودیت فقر و بدبختی بطرف باسواد شدن به پیش میروند ولی مناطق جنوبی با وجود مصارف انگفت بازهم بطرف قرون اوسطا رفته اند. نه داگتر نه معلم نه قشر باسواد و هر روز هم دامنه این فروان شده میرود. بجز از اقوام پشتونی که در شهرهای بزرگ مانند هرات» و قندهار و کابل زندگی دارند تمامی مرمان جنوبی بیسواد و جاهر ببار میایند.
بنده این حرفها را نه از روی تعصب بل بخاطر دلسوزی که این قوم بیچاره دارم میزنم. به نظر بنده قوم پشتون امروز بیچاره و ناتوان تر از هر زمان دیگر است. ولی بازهم بدنبال این رهبران خاین خویش کورکورانه روان اند. اگر مکتبی امروز درست میشه باید حق اولویت را به مردم پشتون داد زیرا این ها خیلی از درس و تعلیم نسبت به سایر اقوام افغانستان فاصله دارند.
شما نظری بیندازید در ولایت های که دارای اقوام مختلف اند مانند کاپیسا» وردک» پروان خود مشاهده میکنید که هر ولسوالی که مربود قوم پشتون میباشد دارای مشکلات فراوان درسی و تعلمی است. مثلاْ در کاپیسا تمام مردم این ولایت هم از زن و مرد تشنه درس و تعلیم است بجز از منطقه تگاب که پشتون نشین است. در تمامی ولسوالی های کاپیسا تقریباْ تمامی دختران به مکتب ممیروند اما ولسوالی پشتون نشین تگاب. چرا این چنین باشد. پشتون ها هم میتوانند از این حالت بیسوادی بیرون آیند.
اگر یک نسل دیگر چنین ادامه پیدا کند و یا روزی این وطن صاحب یک حگومت مرکزی شود یگانه قومی که از قافله سواد جدا خواهد بود همانا قوم پشتون است. اگر دروغ میگویم بفرمایید سری به پکتیا و پکتیکا » و سایر ولایات جنوبی بزنید و بعدا بروید سری به ولایات شمالی و مرکزی بزنید ببینید که آیا این واقعت است یا خیر. افغانستان مربوط تمامی اقوام میشود. هر کس که در این وطن زندگی دارد باید بفکر آبادی و شوگوفایی این مملکت شود ما همیشه پاکستان را ملامت میکنیم چرا این پاکستان نمیتواند طالب هزاره و تاجک و ازبک تربیه کند. پس معلوم است که کی فروخته شده است و کی خوب معامله میکند غافل از اینکه تیشه به ریشه خویش میزند.
عزیران و برادران پشتونم بیاید افغان باشید تا پشتون چرا که انطرف دیورند ملیونها پشتون خوابیده اند ولی همه شان دشمن افغانها اند. امروز که پاکستان یکتعداد پشتون های این طرف خط را خریده و طالب و اشرار تربیه نموده است فکر میکنید که خرید و تربیه آنطرف خط دیورند برایش مشکل باشد. نخیر» وقتی که بیرون مرزها میتواند کار کند در داخل مرز خودش خیلی ساده تر از این است.
بیاید اول بفکر افغانستان باشید تا بفکر پشتون های آنطرف مرز که حالا پاکستانی اند و دشمن پکتیا و پکتیکا. تا به کی بچه شمالی و هزاره بیاید سینه خویش را سپر دفاع در جنوب کند. لطفاْ سرنوشت خویش و امنیت مناطق خویش را خود بدست گیرید. تا چی وقت هزاره بامین در خط اول مقابل دشمنان شما در هلمند بجنگد تا چه وقت ناموس تو را شمالی وال در غزی حفاظت کند لطفا بخود بیاید.

>>>   صالح جان ، سلام !
استخبارات منطقه - اعم از استخبارات پاكستان ، ايران ، روسيه و بعضي از كشور هاي اسياي ميانه - خيلي قوي است . در ضمن تعدادي جواسيس خود فروخته و وطنفروش افغاني هم در خدمت شان قرار دارند كه دسترسي به اطلاعات ثقه را برايشان اسانتر ميسازد . از " مصلحت انديشي " ات در راستاي حفظ " منافع ملي" خيلي سپاسگزاريم اما طالبان و استخبارات منطقه در بارهء اكثر خلأ هاي امنيتي ما بيشتر از شما آگاهي دارند. عملكرد غير حرفه يي و حتي غير مسوولانهء تعداد زيادي از رسانه ها و گزارش هاي ناشيانهء گزارشگران انها هم بيشتر به افشاي راز هاي نظامي ، كمك ميكند و باعث تشجيع دشمن ؛ ميگردد. با استفاده از نام ازادي بيان ، مسايل امنيتي و نظامي يي را كه ' اشّدِ محرم ' پنداشته ميشوند با وضاحت و با افتخار از مجراي رسانه هاي تصويري و شنيداري ؛ اعلام ميكنند كه به نظر من ، خيانت ملي را مرتكب ميشوند !
خوب امرالله جان ! اينكه دلايل استعفايت را بخاطر حفظ منافع ملي كشور ، بگونهء كامل بيان نكردي تا خلاء هاي موجود به دشمنان داخلي و خارجي ما اشكار نشود كار نيكي كردي اما سؤال اينجاست كه چرا دلايل سقوط كندز را با هموطنانت شريك نساختي؟؟!! ايا در افشاي علل سقوط كندز هم ، منافع ملي ما با خطر مواجه ميشد؟ يا دليل ان رسيدن منفعت شخصي به خودت و ديگر اعضاي تيم " حقيقت ياب " تان بود ؟؟!!

>>>   اغاى امرالله نا صالح در زمانيكه خودت ريس به اصطلاح امنيت نا ملى بودى انزمان هم جنين حال بود! كب زدن اسان و مفت هست و استعفا دادن هم بسيار اسان كه خودت كم و يا بيش ماستر هستى در أين كار! شما ها إز حكومتدارى خَر دوانى جور كرديد!! شماها رتبه هاى جنرالى و ماشالى را به خود جسبانديد و به مقام هاى بلند دست انداختيد بدون اينكه مدريت مقام و خودرا بشناسيد كه ايا شما ظرفيت همين مقام را داريد يا خير؟!؟! بيش إز اين كه كسى را دشنام بدهى و ملامت كنى يك بار منحيث يك انسان كه إز اب و هواى همين وطن استفاده كردى كه ايا در أين وطن ديكر كسانى نبودند بهتر إز خودت كه بايد أين بست هايىكه خودت غضب كردى و كرده بودى بايد مقرر مى شدند تا مردم به أين حالت نمى رسيدند؟؟ وجدان محكمىي هست كه حاجت قاضى ندارد!!
افغان بجه

>>>   امرالله صا لح می گوید این همه تخریبات و جنگ و انتحاری ها را امریکا سا زمان می دهد به خاطر بقای خود در افغا نستا ن

>>>   Khalid
امرالله صالح در مورد حوادث خونبار اخیر در صفحه اش نوشته است:
من می دانم اما نمی گویم
استاد سیاف هم چندی قبل گفته من میدانم شب نامه و اطلاعیه طالبان در وزیر اکبر تهیه میشود اما افشا نمیکنم.
حاجی در پارلمان گفت اسنادی دارم که نشان میدهد اتمر رهبر داعش است اما نشان نمیدهم
با این نمیگویم نمیگویم گفتن ها جز اینکه خود را نزد ملت بیشتر مسوول بسازید.
یا واقعا حرفی برای گفتن ندارید فقط میخواهید خود ها را بزرگ جلوه بدهید و یا هم از این نمیگویم گفتنها حق السکوت بدست میاروید بگفته معذ.ف { بلا ده پس ملت}

>>>   بهروز جلال آبادی
باور کنید هر وقت صفوف اردو و پولیس از ستون پنجم و پشتونهای فاشیست تصیفه و بجایش تاجیک هزاره و ازبک جا بجا شد باز شما خواهید دید که یک سرباز اردوی ملی شهید نخواهد شد.
مشکل اینجاست که همین جنرال های پشتون به طالب ها کمک میکنند.

>>>   Kakar
پشتون كه طرفدار مرگ طالب باشد، او را در عرف وعادات فرهنگ پشتونوالي ما حرامي ميگويند. زيرا او طرفدار كشتن پشتون، و يتيم سازي و بيوه سازي پشتونها ميباشد. چنين پشتون؛ اگر از آسمان هم برايش بزبان پشتو وحي نازل شود، مردم عوام پشتون به او حرامي ميگويند

>>>   رستم پنجشیری
عمیقآدرشگفتم که خون کدام حیولای خونخواردر رگ های پلید این ناانسان ها جاریست، سده های دیگراینها ازانسانیت فاصله دارید شاید هم نه اصلآ انسان شدنی نستید. هموطن بودن باهمچومردم مایه ای شرمساری است.

>>>   Baha
انقلاب به مفهوم واقعی آن اگراز متن مردم برخاسته باشد هرگز ویرانگر بوده نمی تواند، چون انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب روسیه ، انقلاب چین، کیوبا و این بیشتر تبلیغات غربی هاست که می گویند عصر انقلابات گذشته چون هراس دارند که مردم حکومت های دست نشانده آنها را سرنگون کنند

>>>   امرالله تو را لاف رسيده، در دلت الف ديده نميشود، هميش پوف ميكني، اگر تو راستي ميفهمي و نمي گوئي، پس معلوم است كه مزدور بيگانه ها و خائين هستي، و حكومت فعلي هم از أشخاص مزدور مانند خودت جور شده است، هميشه مردم را در تشويش انداخته و زنده گي شانرا در بدر ساخته ايد، خداوند از همه تان حق مردم مظلوم را بگيرد.

>>>   امرالله صالح و پاروق وردک وقتی برای نظارت کندز رفتند در وقت بازگشت بدون نتیچه شان به لکها افغانی از غنی گرفتند چون در ... فیل شمشیر زده
بودند!!!!

>>>   Raheel
یک بار دیگر باید گفت و پافشاری کرد که دشمن اصلی و عامل همه جنایات فاشیزم قومیست. تروریزم در جیب فاشیزم وارد پایگاهها می شود و خانۀ های امن ترور و جنایت زیر چپن و لنگی فاشیزم است. تا زمانی که فاشیزم اختیار امور کشور را به دست دارد، پاکستان در تداوم جنایت، ترور و ویرانی در کشور با هیچ مشکلی برنخواهد خورد.

تا زمانی که به این مشکل با شهامت و بدون هرگونه تجاهل و دهن پرآبی صحت نشود و ریشه های این برنامۀ خونین برون آورده نشود، شاهد قربانی فرزندان مان در سراسر کشور خواهیم ماند.

فاشیزم و محملهای فاشیزم، مزدوران فاشیزم، همدستان فاشیزم، نواله خوران دربار فاشیزم، چاکران بیمغز و کش‌وفش‌گرای فاشیزم و تمامی عوامل تداوم دهندۀ حاکمیت فاشیستی باید از دولت برون رانده شوند. رسیدن به امن و امان تنها و تنها از همین راه می گذارد و بس!

>>>   راه حل اینست که پشتونها از خصلت پشتونوالی خود خدا حافظی کنند تا هم خود شان و هم سایر اقوام از این بدبختی نجات یابند. در زمان جنگها با حکمتیار و حزب اسلامی وی دشمن خونی بودند اما اکنون ای پشتونوالی شان است که باعث حمایت و طرفداری شان از حکمتیار شده است. این پشتونوالی شان است که به قومگرایی بدل شده و با وزیر دفاع شدن یک هزاره یا تاجک یا ازبک مخالفت میکنند بر عکس راضی به وزارت افراد معلوم الحال مثل استانیکزی میشوند و استانیکزی و کسانی مانند او نه توان تخنیکی مبارزه با طالب را دارند و نه ارباب شان اجازه میدهد . با اطمینان گفته میتوانیم اگر از کدام قوم دیگر وزیر دفاع شود به زود ترین فرصت مشکل طالب را یکطرفه خواهد کرد

>>>   طندار هموطن
فواد جان خون عسکر تاجک ارزانتر از نرخ کچالو به ما چی ربط دارد چقدر تسلیت بگوهیم وقتی تو بی غیرت برای تحکیم قدرت غنی احمد زی برادر طالب خود را به کشتن میدهی به من چی ربط دارد خود کرده را نه درد است نه درمان

>>>   اگرمی داننى اما افشا نمى کنى خانيت به بشر مى کنى و يا مرغ کم و لدوى اش کم

>>>   محمد همایون صادقی
در جنوب بیشتر سربازان تاجیکان ، ازبک ها و هزاره ها و برخی از عجل گرفتگی های هموطنان پشتون .
غنی و کرزی نقشه انتحار بعدی را در شمال مدیریت میکند که چه وقت خودکفان برای خودکفانی آماده میشود .

>>>   اقایی سالح خودت یک خاین ملی استی اگر بگویی ویا نگویی

>>>   جالب است که میگویند اصلاحات به میان بیاید و از همه جالب تر این که هر کسی دیگری را که سر قدرت بیاورند از شخص قبلی بیشتر و بیشتر معامله می کند.

>>>   هدف امرالله از اصلاحات جابجایی پنچرمینها در امنیت است در حالیکه همه بیسواد هستند ما اصلاحات را درزمان تو هم دیده بودیم از سرباز دروازه تا اخرین فرد از پنج روباه بودند
فاریابی

>>>   پنجشیری ها همه از مادر سیاست مدار تولد شده حاجت به دیگه مردم افغانیستان نیست هههههه

>>>   زمانیکه امر الله صالح ریس امنیت ملی بود چنین رسوایی ها وجود نداشت بدون تعصب قومی و سمتی بیایید اعتراف کنییم که حالا بی کفایتی در سطوح ارگان های امنیتی به اوج خود رسیده است همه خوابیده که استراتژی ترامب ما رااز شر طالب و داعش نجات میدهد .متاسفانه اگر کسی یک انتقاد سالم کرد ناقوس های فاشیسم به صدا در می آید.

>>>   چیزیکه میدانی بگو واگرنمیگوئی شریک جرم هستی

>>>   امرالله صالع تو خایین هستی اگر چیزی بدانی که دیگران نداند وباز نگویی ،کفتن حقیقت جرٔت غیرت میخواهد وشهامت ودر قدم اسلامیت میخواهد ، اگر واقعا مسلمان هستی وترس بجز از خداوند. متعال از کسی دیگر نداری زنجوگری بگزار و رک وراست گو .
عبدالله ریحان

>>>   بخاطر نام نیکی اینده و نیکی به مردم وملت بیجاره بگو، اګر فایده نکردی در نقص ات من شریکم ولی بګو
شریف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است