سفر خلیلی به بامیان، نمایش سرمایه به مغاره نشینان
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۳    ۱۳۹۶/۷/۲۷ کد خبر: 140262 منبع: پرینت

در سفر آقای خلیلی به بامیان چنان تبلغات و کمپاین برای جمع نمودن مردم است که خلیلی در زمان کمپاین در معاونی خود همین قدر تلاش هیاهوی نکرده و چنان مصرف میکند گویا پول آن را از مغاره های بودای بامیان می دهند.

مصارف او بگفته یکی از دو ستانم برای هر ولسوالی حدود ۳-۴ صد هزار افغانی و ۱۵ موتر چوکی از کابل و غیر مصارف بلبورد های تبلغاتی ... که جمعا شاید ۶-۷ میلیون افغانی و یا بشتر شود اگر همین پول به دانشگاه بامیان یک بلاک تعمیر درسی و یا لیله برای محصلین عزیز جور مکرد، اگر از حقوق مردم خویش دفاع میکرد و شب دوم اسد مردم را نمی فروخت. اگر میامد شاید چند برابر مردم جمع شده به استقبال آن میامد و نیاز به هیچ گونه تبلغات و کمپاین هم نداشت.

اما مردم بامیان هم شاید بااین تلاش های تبلغات و کمپاینی شاید حضور در محصل نماید چون وقت بکاری هم است ولی اعتماد و باور های مردم بامیان نسبت به محقق و خلیلی کم شده و او حرکت های گوسفندی، حمایت ها و رای های میلیو گذشته نخواهند مان و چنین گردهمایی تاثری نخواهند داشته تا زمان که حقوق این مردم به اینها داده شود نه معامله...

محمد باقر حیدری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بامیان
خلیلی
نظرات بینندگان:

>>>   خلیلی یک شعص .... مرتجع است که در برابر چوکی وقدرت و پول همه چیز اش را معامله میکند قبلا بدول کرزی میرقصید و اکنون به دول اشرف غنی احمدزی در رقص است همه دیدند که خللی بدون انکه از گلبدین حکمتیار در مقابل سخنان زشت و غیر انسانی اش که در مقابل هزاره ها و شیعه ها و مرجع تقلید انها توهین و تحقیر کرده بود بخانه حکمتیار رفت و چنان انرا در بغل گرفته بود و خود را به ان شخص ضد قوم اش خود را جسپانده بود که فکر میکردی از جمله اقارب اش است و سال ها است که یکی دیگری را ندیده بودند بمانند زن و شوهر باهم جفت و سفت شده بودند در حالیکه چند روز قبل در داخل ارگ با جمعی از رهبران تنظیم های جهادی بدعوت غنی احمدزی با هم نشسته بودند بزرگترین خیانت را در حق مردم هزاره همین خلیلی چه در زمان جهاد و چه پس ازان در زمان کرزی و اکنون اشرف غنی احمدزی کرده است .

>>>   مردم هزاره بیدار شوید
تنها راه مبارزه است مرگ باعزت به زندگی با ذلت است .
در این کشور قانون گرایی وملی گرایی جواب نمیدهد.
در این کشور هرچه وطن فروش تر ،اصیل تر،
وهرچه لوچک تر ،عزتمند تر میشوید.
تعجب نکنید :ببینید اوغان کوچی ومهاجر که وطن فروشی اش تاریخ این کشور را سیاه ساخته وهنوز برای نوکری اجنبی ها کشور واقصاد ومردم این کشور را نیست ونابود ساخته اکنون داعیه مالکیت دارد واقوام دیگر را مهاجر میخواند .
شما دیدید حرکت های مدنی پاسخی جزء انفجار وانتحار نداشت و ملی گرایی جزء تبعیض وفقر حاصلی ندارد .
همه باهم باید برای احقاق حق خود همچون برادران تاجیک خود سلاح بگیریم ومانند برادران ازبک خود به یک یا چند کشور خارجی وابسته شویم.
باور کنید در این کشور ملی گرایی وقانون مندی جواب نمیدهد......

>>>   مردم باید دست های خلیلی صاحب را ببوسند چون او جهاد کرده

>>>   خلیلی ملیاردر امروزی و (آرد فروش ) یا (علاف) دیروزی مندوی کابل تازه در فکر آن شده که از مغاره نشینان بامیان که در قرن 21 در بین مغاره ها زندگی میکنند، دیدن نماید!!!!

>>>   وقتی خلیلی بامیان آمد راه بازگشتش را ببندید تا مشکلات دانشگاه و امثالهم حل نشده.

>>>   آقای محمد باقرحیدری! بسیارحرفهای خام ونسنجیده ودریک کلام حرفهای مفت زدی که نه ارزش نشرراداشت ونه ارزش خواندن. چون درجهت سیاست چند کله خران این سایت نویشتی باعث چاپ اش شد. ازسخنانت پیداست که تکلیف خودت حتی باخودت معلوم نیست، شاید باخودت قهرباشی. باید کمی مثبت فکرکنید، منفی گرایی بیماری روحی ونگرشی است که فرد همیشه جنبه های منفی یک چیزرا می بیند، به قول معروف؛ فقط نیمه خالی لیوان رامیبیند.

>>>   خلیلی و محقق هردوتایشان واقعا تبدیل به مهره سوخته شدن حاکم و رهبری که از حمایت مردمش برخوردار نباشد هیچ حکومتی برایش پشیزی اهمیت ندارد محقق که اینروزها مثل رییسش عبدالله قاز میچراند و خلیلی هم صرفا یک مقامی سمبولیک در یک ادارهی به درد نخور دارد که اگر همین حالا اشرف غنی بخواهد هردوتایشانهبا لگد بیرون از دولت بندازیشانه دست شان به هیچ جایی بند نیست خلیلی اشتباه میکند که برای تبلیغات خودش آن هم در مناطق خودش خرچی آن چنانی میکند دیگر مردم هزاره آن هزاره سابق نیست الحمد الله مردم ما باسواد ترین و روشنفکر ترین مردم حال و حاضر افغانستان است جوانهای تحصیل کرده ای ما هم اینروزها زیاد هم با سیاست نا آشنا نیستند که باز یک مزدور وخاین را باز روی سر خود جاه بدهند ما نیاز به یک رهبر و یاور فهمیده و شجاع داریم که از منافع ما دراین شرایط حساس دفاع کند نه اینکه همه مردم هزاره را بخاطر چوکی برای پسرانشان یا یک چند دالر معامله کنند امید وارم مردم بامیان مثل مردم هرات با کفش ازش پذیرایی کنند تابفهمد که جقدر آدم ...

>>>   تیر از خیرش ، از یک و نیم سال پیش توسط اساتید هم حزبیش در دانشگاه بامیان ، ۹۵ فیصد دانشگاه را به مظاهره و تشنج تبدیل کرد که به این زودیها هم آرامش به دانشگاه برنمیگردد. والی هم همراه ۹۰ فیصد استادان هرچه زد در مقابل حق پیروز نشد ولی هنوز هم شرم ندارند.
حالی هم به محض آمدن خلیلی محافظه کار ،بطور بی سابقه، از آسمان خاک شروع به باریدن کرد و هنوز ادامه دارد خدا کنه ویروسهای مختلف آمده مردم را مریض نکند

>>>   بهروز جلال آبادی
یک گوساله را پرسیدم اوغان استی !
اول گفت نه ، من هزاره هستم و بعدا گفت بلی اوغان هم هستم ؟
گفتم : اوغان درجه ۳ استی و یا چهار ؟
گفت : اوغان بودن درجه ندارد !
گفتم : وقتیکه درجه ندارد آیا یک هزاره اوغان ریس جمهور شده میتواند ؟!
گفت : نه والله ، خو بهتر است پشتون ریس جمهور باشد تا پشتونها از جنگ دست بکشند !
گفتم : در دوصد سال از جنگ دست کشیدن ؟
دهن گوساله باز ماند و برای گفتن چیزی نداشت !
بلی امروز ما شاهد تعداد زیات اینطور گوساله ها در اقوام غیر پشتون هستیم که بنام وحدت سمبولیک ملی بطرف نابودی در حرکت اند !

>>>   بهروز خان! ما هزاره ها اقلیت مذهبی هستیم ، فقیرترین قوم هستیم ، از جنجال پادشاهی کرده فعلاً به ما تحصیل علم و کار ضرور است ، منافقت در مملکت زیاد است اگه نه پشتون و هزار جور میایه مثل نجیب و کشتمند ، باش که منافقین باادب تر شوند باز هزاره ها بیازو سواد و صداقت دفتر و دربار را داره ، آینده مهمتر از گد و ودی فعلی است باید کار و سرمایه آماده کنیم ما هزاره ها ، سرگ و معدن هزاره را آباد کنند هزاره هم مثل خلیلی و دانش واری کار میکنند برای دولت ، در آینده شاید با هزینه کمتر رئیس جمهوری را بگیریم ما هزاره ها ، و ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است