موگرینی خواستار پایان خشونت ها در میانمار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۶/۷/۲۷ کد خبر: 140237 منبع: پرینت

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با «آنگ سان سوچی»، خواستار پایان دادن به خشونت ها علیه مسلمانان در میانمار شد.

به گزارش اینترنشنال، «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با «آنگ سان سوچی» رهبر میانمار خواستار پایان دادن به خشونت ها (علیه مسلمانان) در استان راخین واقع در شمال غرب میانمار شد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این تماس تلفنی از وی خواست تا تلاش خود را در این راه مصروف سازد.

این در حالیست که چندی پیش نیز نمایندگان کشورهای حاضر در نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا به صورت جمعی چنین درخواستی را از «آنگ سان سوچی» مطرح کرده بودند.

لازم به ذکر است، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز هفته گذشته در این رابطه گفته بود: بحران کنونی سریع ترین فوریت آواره گستری و نیز کابوس حقوق بشری در جهان است.

گفتنی است، از 25 آگوست سال جاری میلادی نظامیان ارتش میانمار به همراه بوداییان افراطی به بهانه واهی حمله گروهی از مسلمانان ایالت راخین در غرب میانمار به چند پست بازرسی مرزی، در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر و طرفداران دروغین دمکراسی تعداد زیادی از مسلمانان را به قتل رسانده، به زنان تعرض کرده، منازل و مزارع آن ها را به آتش کشیدند و به این ترتیب تعداد زیادی از این افراد را آواره کشور همسایه یعنی بنگلادش کرده اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میانمار
موگرینی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است