سرمایه ترامپ چقدر است؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۹    ۱۳۹۶/۷/۲۷ کد خبر: 140219 منبع: پرینت

بر اساس آمار مجله فوربس دارایی دونالد ترامپ نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش یورونیوز، مجله فوربس فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2017 را منتشر کرد. مانند هر سال بیل گیتس با 89 میلیارد دالر دارایی ثروتمندترین فرد جهان است و پس از او جفری بیزوس، مدیر شرکت آمازون با بیش از 81 میلیارد دالر ثروت دوم است. دارایی مدیر آمازون نسبت به سال گذشته بیش از 14 میلیارد دالر افزایش داشته است.

وارن بافت آمریکایی، مدیر شرکت بیمه برکشایر هاتاوی با 78 میلیارد و 600 میلیون دالر ثروت در رتبه سوم قرار دارد. او در یک سال اخیر توانسته 12.5 میلیارد دالر به دارایی خود اضافه کند.

ثروت مارک زاکربرگ، مدیر شبکه فیس‌بوک 71 میلیارد دالر تخمین زده شده است. بر اساس رتبه‌بندی فوربس او در رده چهارم ثروتمندترین‌های جهان قرار دارد. مدیر و بنیانگذار فیس‌بوک در طول 1 سال، 15 میلیارد و 500 میلیون دالر به ثروت خود افزوده است.

اما نکته جالب در رده‌بندی امسال فوربس کاهش ثروت دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکاست. بر اساس آمار فوربس دارایی آقای ترامپ 3 میلیارد و 100 میلیون دالر تخمین زده شده که نسبت به سال گذشته 600 میلیون دالر کاهش داشته است. رییس جمهوری آمریکا در سال گذشته میلادی در رتبه 156 فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار داشت اما در سال 2017 میلادی با 92 رتبه سقوط در رده 248 قرار گرفت.

به‌گفته مجله فوربس رکود در بازار املاک لوکس، که تمرکز اصلی کسب و کار آقای ترامپ است، از جمله دلایل کاهش ثروت وی به شمار می‌رود. همچنین تعدادی از زمین‌های گلف آقای ترامپ در میامی آمریکا، اسکاتلند و ایرلند نیز ارزش خود را از دست داده‌اند.

البته ثروت آقای ترامپ را نمی‌توان به‌ سادگی تخمین زد. وی همچنان از انتشار اوراق مالیاتی خود و جزییات ثروتش سر باز می‌زند و از زمان شروع به کار به‌عنوان رییس جمهوری آمریکا مدیریت شرکت‌هایش را به پسرش سپرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
سرمایه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است