حکومت اعمال قدرتی در برابر ستون پنجم ندارد
حکومت یا در مورد این ستون پنجم می داند اما توانمندی اینکه اینها را تعقیب کند ندارد یا اینقدر ضعیف است که هیچ اطلاعی درمورد آن ندارد که هر دو صورت بسیار بد است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۷    ۱۳۹۶/۷/۲۵ کد خبر: 140139 منبع: پرینت

سقوط ولسوالی ها و شدت حملات هدفمندانه دشمن و ناامنی های اخیر در کشور بسیاری ها را نگران ساخته است و در رسانه ها ادعا می شود که ستون پنجم یا جاسوسان درون حکومت فعال هستند و زمینه این حملات را به نفع دشمن فراهم می کنند. دقیقا این جاسوس ها کی ها هستند؟

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، صادقی زاده نیلی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «نگرش» گفت: واقعیتی که در افغانستان وجود دارد بعد از پیروزی جهاد و مقاومت مردم افغانستان و آمدن نیروهای ایتلاف بین المللی در این کشور در و دروازه این کشور به اختیار مردم افغانستان نیست. زمینه این وجود دارد که دشمن به آسانی بتواند خود را به هر نقطه و هر جایی که بخواهد برساند. چه در بخش های امنیتی و چه در بخش های اداری و چه در بخش های اقتصادی و بخش های مختلف کشور ما. اما اینکه اینها چه کسانی هستند و از طریق چه کسانی در داخل افغانستان آمده اند این بحث عمده و اساسی ما است. همچنین کسانی که به عنوان جاسوس برای کشورهای خارجی کار می کنند به آسانی قابل استفاده هستند.

وی ادامه داد: منظور من روی مرز ادارات دولتی افغانستان است، مرز مراکز حکومتی افغانستان است. اما متاسفانه بسیار موارد کمی داریم که حکومت افرادی را در این مورد دستگیر کرده باشد. امنیت ملی را به مطبوعات ورسانه ها آورده باشد. اما متاسفانه مشکل بزرگ ما در مرحله اول این است که دشمنان مردم افغانستان کی است؟ آیا آمریکایی ها دشمنان مردم افغانستان هستند؟ آیا همسایه ها دشمنان مردم افغانستان هستند؟ به همین دلیل هم هست که حکومت نمی تواند فرد خاصی را به عنوان ستون پنجم دستگیر کند. چرا که هر کدام از این کشورها برای خود در افغانستان ستون پنجم دارند. طالبان و داعش هم که برای حکومت برادران ناراضی و مخالفان سیاسی بودند. اگر این تعریف از اینها وجود داشته باشد نمی توانیم آنها رادشمن به حساب بیاوریم. حکومت هم تا بحال متاسفانه هیچ اعمال قدرتی در برابر ستون پنجم نداشته است.

نیلی در ارتباط با وجود ستون پنجم و واکنش حکومت در برابر آن می گوید: برای پیدا کردن ستون پنجم باید با اسناد و مدارک آنها را کشف و پیدا کرد تا بتوان اجازه محکومیت آنها را نیز داشته باشیم. اما متاسفانه تا بحال این شنیده نشده است که وقتی نماینده مجلسی درمورد ستون پنجم حرف می زند و به این قضیه اعتراض می کند، مدرکی برای آن ارایه کند و یا امنیت ملی به وی مراجعه کند تا از وی تحقیقات کند. حتی نمایندگانی هستند که ادعا کرده اند من اسناد و مدارک در اختیار دارم اما هیچ کسی برای گرفتن آن به من مراجعه نکرده است. پس این موضوع از دوحالت بیرون نیست. یا واقعا نظام و امنیت ملی ما اینقدر اطلاع دقیق دارند که این یک بهتان است واقعیت ندارد یا اینکه حکومت در مورد این ستون پنجم می داند اما توانمندی اینکه اینها را تعقیب کند ندارد. یا اینقدر ضعیف است که هیچ اطلاعی درمورد آن ندراد. که هر دو صورت بسیار بد است. به هر حال همه ما وظیفه داریم که از خاک خود از میهن خود در مقابل ستون پنجم دفاع کنیم. ولی هر کسی که در مورد ستون پنجم حرف می زند باید مصداق ها را نیز مشخص و رعایت کند نه اینکه این موضوع یک حربه شود.

نماینده مجلس، در ارتباط با تعریف ستون پنجم می گوید: جاسوس یعنی کسی که در تاریکی ها حرکت کند و جزو کسانی باشد که کسی احتمال ندهد که وی ستون پنجم است. از وسایلی استفاده کند که کسی احتمال آن را ندهد. پس اینهایی که هویدا و روشن و علنی در این کشور زندگی می کنند و بایک کشور دیگر ارتباط دارند جاسوس گفته نمی شوند. مثلا در دوران جهاد همه جهادی ها حداقل با دو کشور همسایه ایران وپاکستان ارتباط داشتند. البته رد نمی کنم که بین این افراد هم جاسوس وجود دارد اما از نظر فنی جاسوس گفتن به این افراد اشتباه است. متاسفانه یک رسم بسیار بد هم این روز ها در وطن ما افتاده است که اگر کسی با این کشورها ارتباط داشته باشد محض روابط سیاسی به آنها جاسوس گفته می شود اما اگر کسی با سفارت آمریکا ارتباط داشته باشد افتخار می کند که من به سفارت آمریکا رفته ام و هیچ انگی به وی زده نمی شود.

وی در اخیر گفت: متاسفانه ستون پنجم بسیار خطرناک برای کشور است. چرا که دشمنی که در سنگر در مقابل ما می جنگد آشکار است و می دانیم در برابر آن چه کنیم اما ستون پنجم از میان خود ما است و در لباس هموطن و دوست خیانت می کند و شمشیر را از پشت می کشد و این از هر دشمن دیگری خطرناک تر است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ستون پنجم
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   این حکومت فقط یک ستون دارد و آن محمد اشرف غنی احمدزی است.
وظیفه این ستون یعنی محمد اشرف غنی احمدزی رساندن داعش به آسیای میانه است.
تمام آنچه صورت میگیرد مطابق پلان و برنامه است.

>>>   تنها ستون این نظام غنی است.

>>>   لطیف پدرام:

ما مردمان مظلوم همه ی اقوام خواهران و برادران هم هستیم. اما برای تشدید مبارزه ی ملی و تحقق عدالت قومی باید مرز ما با کرزی، غنی، حکمتیار، اتمر و بقیه ی شوونیست ها روشن باشد. یک عده تاجیک های مزدورمنش، ذیل نام همبستگی، وحدت ملی، اتفاق ملی و برادری سلطه و رهبری ی شوونیست های پشتون را بر ما تحمیل میکنند.مرز ما با شوونیست های پشتون باید روشن باشد. اگر گفتگو می کنیم موضوع باید روشن و علنی باشد. به سخن زنده یاد سیدجلال آل احمد مرز میان خدمت و خیانت کجا است؟ من با مظلوم های قوم پشتون و هر قوم دیگر برادر هستم، اما با ظالمان و ستمگران شان در نبرد قرار دارم.همکاری با کرزی و کرزی ها خیانت به مردم مظلوم افغانستان و در عین حال خیانت به طبقات فقیر مردم پشتون است.

>>>   ستون پنجم کی است لطفا این ستون را برای ما هم معرفی نمائید که کی است ودرکجاست وچهارستون دیگر آن کی است که آخرما هم بدانیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است