خارجی ها افغانستان را گورستان مردم کرده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۴    ۱۳۹۶/۷/۲۵ کد خبر: 140132 منبع: پرینت

جان کری با ساخت حکومت وحدت ملی افغانستان را با یک پرتگاه دیگر کشاند و می بینیم که جنگ به مراتب بیشتر از پیش شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سیلی غفار سخنگوی حزب همبستگی افغانستان در برنامه «رودررو» گفت: جان کری با ساخت حکومت وحدت ملی افغانستان را با یک پرتگاه دیگر کشاند. ما می بینیم که جنگ به مراتب بیشتر از پیش شد. بد امنی ها هر روز سراسر افغانستان را فرا گرفته و انتحار و انفجار روزانه ده ها هموطن ما را به خاک و خون می کشاند.

وی افزود: در این مدت سه سال افغانستان در صدر کشورهایی است که در فساد درجه اول هستند. حتی گزارش های اخیر سیگار هم نشان می دهد که فساد در تار و پود این نظام ریشه دوانده است خشونت علیه زنان به مراتب بیشتر از پیش شده است. ما را بیشتر از پیش به یک کشور مصرفی مبدل ساخته اند که هنوز هم کشکول گدایی مان پیش کشورهای خارجی دراز است.

غفار گفت: تروریزم بیشتر از پیش شده است. اگر در گذشته فقط طالبان در افغانستان وجود داشت. امروز داعش است و تروریست های آسیای میانه است. اینها افغانستان را به گورستانی برای مردم بی دفاعش مبدل ساخته است و از همه مهمتر این است که چون ما یک کشور مستقل نیستیم و کشوری اشغال شده هستیم که در راسش آمریکا قرار دارد. امروز افغانستان را به میدان رقابت های ابرقدرت ها مبدل ساخته است و همچنان میدان رقابت های قدرت های منطقه ای یا جنگ های نیابتی قدرت های منطقه ای مبدل شده ایم. دست های کشورهای همسایه مانند پاکستان از پیش به مراتب باز گذاشته شده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خارجی ها
افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است