در ششمین نشست چهارجانبه:
از صلح تا تبانی
نشست چهارجانبه عمان به مانند پنج نشست دیگر نتیجه ای جز شکست و تبانی ندارد و نمایشی دگرباره برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتی است که از سوی همان کشورها بر افغانستان تحمیل می شود 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۸    ۱۳۹۶/۷/۲۴ کد خبر: 140087 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سیاست پاکستان بازگرداندن عمارت افراط گرایان در افغانستان حال زیر نام طالبان و یا داعش است که هیچ گاه یک گام نسبت به چنین موضعی عقب نشینی نخواهد کرد و ارگ با اشراف به چنین حقیقتی همچنان به پای میز گفتگوها با این کشور می رود.

پس از پنج دور گفتگوی شکست خورده میان افغانستان، امریکا، چین و پاکستان نشستی دیگر در عمان در حال جریان می باشد و مقام های همیشه امیدوار از تغییر عملکرد پاکستان گفته اند و چشم به آینده ای با ثبات تر دوخته اند در حالی که تکرار سرابی دیگر است و قربانی کردن افغانستان.

فشار سیاسی امریکا بر اسلام آباد که در استراتژی جدید کاخ سفید گنجانده شده به هیچ عنوان عملی نخواهد شد و جنگ نیابتی افغانستان به خود رنگ مدام می گیرد زیرا سلاح تروریسم در دستان امریکا توسط پاکستان حمایت می شود.

حال باید پرسید که گروه تروریستی طالبان چگونه و بر اساس چه هدفی به وجود آمد؟
پاسخی که می تواند بسیاری از ابهامات جنگ افغانستان را روشن و دست قدرت های پشت پرده را رو کند که از حکومت کرزی و غنی گرفته تا تمامی رهبران حال حاضر از آن دوری می کنند.

حمایت گسترده غرب با سردمداری امریکا از گروه های افراطی دهه هشتاد برای تبدیل کردن افغانستان به ویتنام شوروی بود و پس از کسب نتیجه و سربلند شدن اسلام آباد از آزمون تروریست پروری اتحادی شکل گرفت که سرمنشا و هسته اصلی حمایتی گروه های تروریستی به مانند طالب و داعش شد.

طالبی که در افغانستان و داعشی که در عراق ظهور کرد نه خودجوش بود و نه انفجار یک باره ایدیولوژی های افراط گری بلکه بر اساس برنامه ریزی دقیق امریکا برای به آشوب کشاندن خاورمیانه و ایجاد سدی در برابر دشمنان دیرینه منطقه ای می باشد.

و زمانی که امریکا با کنترل تروریسم هم جبهه مخالفان آن را در اختیار دارد و هم جناج صلح با این گروه، می ماند یک افغانستان قربانی سیاست سیاه غرب و کینه توزی همسایه ای خبیث.

نشست های صلح چند جانبه هیچ تاثیری بر سیاست حکومت ها نمی گذارد و پاکستان همان تروریست پروری است که خواهان بازگرداندن امارت افراط گرایان بر افغانستان است، امریکا قدرتی که هم کشور را زیر سلطه گرفته و هم به غارت معادن می پردازد و گروه های تروریستی را بال و پر می دهد و سیاست استوار بر منافع مالی و تجاری آشکار چین.

از سوی دیگر، امریکا با حمایت همه جانبه از پاکستان، اهداف خود را به پیش می برد و به همین اساس هند نه توانایی به چالش کشیدن منافع پاکستان در کشور را دارد و نه خواهان صرف هزینه های گزاف برای رویارویی با امریکا.

از نقض های آشکار چنین نشست های عدم توجه به نقش قدرت های منطقه ای همچون روسیه و ایران در برنامه جنگ و صلح کشور است و تا زمانی که امریکا به تداوم سیاست پشتیبانی از پاکستان و حمایت پنهان گروه های تروریستی راسخ باشد و با بی اعتنایی نسبت به مسکو و تهران برخورد کند نمی توان امید به کوچکترین عقب گرد جنگی در افغانستان داشت.

و حکومت که با خوش خدمتی نسبت به سلطه گران مشغول جلب کمک ها و فساد است روز به روز بر دامنه حضور گروه های تروریستی در کشور افزوده می شود تا آنجا که دیگر نه نامی از این کشور باقی بماند و نه مردمانی که روزگاری در کشوری مستقلی و با ثبات می زیستند.

نشست چهارجانبه عمان به مانند پنج نشست دیگر نتیجه ای جز شکست و تبانی نخواهد داشت و تنها نمایشی رسانه ای برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتی است که از سوی همان کشورها بر افغانستان تحمیل می شود.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست عمان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   این دولت اول با خودش بعد با مردم افغانستان به یک تفاهم برسد و بعد با مشت پر و حرفی برای گفتن در ابن جلسات برود.
سه سال گذشت و دو سال دیگر هم میگذرد طالبان نوکر تر میشود و ملت بد بخت تر .

>>>   احمد شاه سادات معین تخنیکی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی وظیفه اش تعلیق و ممنوع خروج اعلام شد.
سادات متهم است که در اختلاس بیش از ١٢ میلیارد افغانی پول مالیات کریدت شرکت مخابرات دست دارد.
هفته گذشته مجلس نمایندگان به دلیل نا مشخص بودن جمع آوری عواید قانون مالیات بر کریدت جمع آوری پول مالیات کریدت شرکت مخابرات را لغو اعلام کردند

>>>   صدمرتبه گفته شده دزدی به دالرذمشکل نیست اما افغانی حتی یک بول هم مسئولیت دارد بازهم به افغانی اختلاس میکنند
اگرهمین معین 12ملیارد دالراختلاس میکرد چون دالر بول یهود ونصارا است مشکل نبود اما نمی فهمند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است