تاسف سوییس از اقدام ترامپ با ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۷    ۱۳۹۶/۷/۲۴ کد خبر: 140051 منبع: پرینت

سوییس از تصمیم «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر تایید نکردن توافق هسته‌ای با ایران ابراز تاسف کرد.

روزنامه سوییسی «نویه تسوریخه» به نقل از یکی از سخنگویان وزارت خارجه اتریش که نامش ذکر نشد، نوشت: «از همه طرف‌های توافق هسته‌ای ایران می‌خواهیم که به این توافق پایبند باشند. در سوییس شرایط به دنبال این اقدام (سخنان ترامپ) تغییری نمی‌کند.»

در این مطلب آمده است که چنین رویکردی به مسایل داخلی آمریکا ارتباط دارد و ارتباط مستقیمی به اجرای توافق ندارد. این توافق را شورای امنیت سازمان ملل متحد به وسیله قطعنامه 2231 تائید کرده است و اکنون به کنگره بستگی دارد که چطور به تائید نکردن توافق واکنش نشان دهد.

سوییس هم همراه با اتحادیه اروپا و بر اساس گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی معتقد است که ایران تا امروز به توافق هسته‌ای پایبند بوده و امیدوار است که آمریکا و یا ایران هیچ اقدامی در راستای نقض توافق صورت ندهند. برن مواضع خود را با توجه به تصمیم رییس‌جمهور آمریکا تغییر نخواهد داد. سوییس به تمامی وظایفش در زمینه اجرای کامل توافق در چارچوب قطعنامه سازمان ملل عمل می‌کند و از همه طرف ها به ویژه ایران در زمینه اجرای توافق حمایت می‌کند.

در راستای توافق هسته‌ای با ایران، از ژانویه 2016 سوییس تحریم‌های خود را علیه ایران را برداشت.
ترامپ در سخنرانی جمعه‌ شب همانطور که پیش‌بینی می‌شد، پایبندی ایران به برجام را تایید نکرد و گفت که به مقام های دولتی و کنگره دستور داده که با تدوین قانونی جدید، نقائص برجام را برطرف کنند.
سخنرانی وی واکنش‌های فراوانی را در میان کشورهای اروپایی به دنبال داشت.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
سوییس
نظرات بینندگان:

>>>   آمریکا قابل اعتماد نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است