عبدالله: بازسازی لغمان حاصل کار نهادها و مردم است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۶    ۱۳۹۶/۷/۲۳ کد خبر: 140038 منبع: پرینت

بازسازی و تأمین امنیت لغمان حاصل کار مشترک نهادهای محلی و مردم است.
دوکتور عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، در نشستی در شهر مهترلام گفت که به خواست‌ها و پیشنهادهای مسوولان محلی و مردم ولایت لغمان رسیدگی صورت می‌گیرد.

در این نشست، ابتدا، عبدالجبار نعیمی، والی ولایت لغمان، ضمن خوش‌آمدگویی به رییس اجرایی کشور و هیأت همراه‌شان، گزارشی مفصل از دست‌آوردها و فعاليت‌های حکومت محلی و همچنان چالش‌هاي پیش‌رو ارایه کرد.
والی ولایت لغمان، پیشنهادها و درخواست‌های مردم لغمان را بگونۀ مکتوب در اختیار رییس اجرایی کشور قرار داد.

در ادامه، دوکتور عبدالله، از بهبود اوضاع امنیتی و افتتاح و راه‌اندازی پروژه‌های توسعه‌ ای و زیربنایی در ولایت لغمان ابراز خرسندی کرد.
رییس اجرایی کشور از مسوولان محلی به خاطر کار هماهنگ و مشترک در راستای تأمین امنیت و بازسازی ابراز امتنان کرد و گفت که موفقیت والی و مسوولان امنیتی، بدون همکاری نماینده‌گان مردم و متنفذان قومی و مجاهدین ممکن نبوده است.

رییس اجرایی کشور گفت که وضعیت امنیتی ولایت لغمان به طور قابل توجهی بهبود یافته و اما تأمین امنیت کامل نیازمند فرصت و زمان بیشتر است.
دوکتور عبدالله افزود که پیشنهادها و نکته‌نظرات مسوولان امنیتی و مقام‌های محلی لغمان را در زمینۀ تأمین امنیت بهتر در شورای امنیت ملی کشور به بحث و بررسی خواهند گرفت.

رییس اجرایی افغانستان گفت که توجه به پولیس محلی، افزایش نیروهای پولیس و اکمال و تجهیز اردوی ملی، از مهمترین پیشنهادها در بخش تأمین امنیت بوده و در این زمینه اجراآت لازم صورت خواهد گرفت.

دوکتور عبدالله با ابراز خرسندی از افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های مهم توسعه‌ای و راه‌اندازی شماری از پروژه‌های تازه در بخش‌های مختلف ولایت لغمان، خاطر نشان ساخت که این اولین و آخرین پروژه‌ها در زمینۀ ساخت‌وساز ولایت لغمان نخواهد بود.

رییس اجرایی کشور، از برخی چهره‌ها و مشاهیر ولایت لغمان از جمله گل‌پادشاه الفت شاعر نام‌آور زبان پشتو یاد کرد و گفت که امروزه در حکومت وحدت ملی هم تا اندازه‌ای از مردم لغمان نمایندگی صورت گرفته است.

دوکتور عبدالله در بخشی از صحبت‌هایش گفت که نیازمندی‌ها و چالش‌های مردم روشن است و برای رسیدگی به آنها اقداماتی را روی دست خواهند گرفت. رییس اجرایی بر رسیدگی به مشکلات بیجاشدگان و مهاجرین نیز تأکید ورزید.

گفتنی است که رییس اجرایی کشور به منظور بررسی و تحلیل و تجزیۀ اوضاع ولایت لغمان در رأس هیأتی بلندپایۀ متشکل از شماری از وزرای کابینه، معین‌های اداره‌های دولتی، نمایندگان مردم در شورای ملی و مشاورین ریاست اجرایی به شهر مهترلام رفته است.

قرار است رییس اجرایی کشور چندین پروژه توسعه‌ای را در ولایت لغمان افتتاح و به بهره‌برداری بسپارد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
لغمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است