در سفارت افغانستان در آلمان چه می گذرد؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۷    ۱۳۹۶/۷/۲۳ کد خبر: 140030 منبع: پرینت

با بعضی از کارمندان سفارت افغانستان در بُن آلمان وقتی هم کلام شویم اولین سوالش این است که «پشتو پوهیژی؟ » اگر بگویی `نه` می گویند: «ولی نَه پوهیژی؟»
بعد می گویند: وقت قبلی داری؟ اگر بگویی `نه` میگه: آمدنت اینجا فایده ای ندارد برو اول وقت بگیر بعد بیا.

من خودم دو ماه پیش بخاطر کارم رفتم آخرش بهانه گیری کردند که برو ما برایت خبر می دهیم و یا خودت زنگ بزن.
از دو ماه تا حالا هروز و هر ساعت برای شان زنگ می زنم ایمیل می فرستم ولی هیچ جوابی دریافت نکرده ام.
یعنی بخاطر یک سوال و یک مشکل جزیی با وجود این همه امکانات تکنالوژیکی، اما باید از این سر آلمان تا آن سر آلمان برویم که به سوال های ما جواب بدهند.

با تاجیک ها رفتار خیلی ناپسند و غیر اخلاقی دارند بماند که در این سفارت همه کارمندانش از قوم پشتون هستند و حتی یک تاجیک هم نیست.
مردم تا پنجصد کیلومتر از راه دور بخاطر حل مشکلات شان می آیند و اکثراً نصف شب و یا صبح زود می رسند که مبادا دیر برسند و کارشان حل نشود ولی متاسفانه کارمندهای سفارت آنقدر بهانه گیری و مردم را اذیت می کنند که بیشتر وقت ها به جنگ و دعوا می کشد و اما بخاطر که همه کارشان در سفارت گیر است، سکوت می کنند و سعی می کنند تا در حد ممکن تحمل و گذشت کنند ولی کارمندان سفارت از این صبر و تحمل مردم استفاده ی سوء نموده و فکر می کنند که مردم از ما می ترسند و ما هر کاری بکنیم اینها هیچ کار کرده نمی توانند.

بارها اتفاق افتاده که کارمندان این سفارت مردم را به صورت غیر انسانی از سفارت به بیرون رانده و تهدید می کنند و با پرخاشگری و حرف های رکیگ سعی می کنند مردم را ازحضور دوبارهه شان به سفارتخانهٔ کشور دل سرد سازند.

آنعده از کسانیکه برای حل مشکلات شان در این سفارت رفته اند و از نزدیک دیده اند می دانند چی می گویم.
حرف های ناگفته و شکوه ها از رفتارهای غیر مسوولانه و متعصبانهٔ این ادارهٔ سیاسی افغانستان در آلمان واقعاً زیاد است.

هوشنگ
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعه
نظرات بینندگان:

>>>   وضع در قنسلگري افغانستان در بن از اين بدتر است. به ايمل اصلن جواب داده نميشود. تلفون شان ساعت ها مصروف است. اگر هم تلفون رخ شود، بازهم جواب گستاخانه و بي تفاوت ميدهند. سيستم كار موجود نيست. در اتاق انتظار چند دانه ميز و چوكي كهنه، شكسته و ريختنه واز همه بدتر كثيف موجود است براي نمايندگي يك مملكت خجالت آور است. خلاصه اينكه مراجعين در آنجا امادگي نه تنها برخورد لفظي بل فزيكي هم داشته باشند.

>>>   این تقصیر شماست - چرا پشتو نمیدانید - شما باید اولاٌ نزد آلمانی ها خجالت بکشید

>>>   هوشنگ جان!
موضوع را به پولیس آلمان یا مراجع حقوق بشر راپور بدهید!!! نمیشه؟؟

>>>   دروغ محض !
در سفارت افغانستان در برلين جز سفير ويكنفر ديگر همه وهمه تاجك هستند.
نوروز

>>>   بگو که پشتو پوهیزم.چند جمله که گفتی بعداً بگو که پشتوی دانستگی من خلاص شد،حالا فارسی گپ میزنم. طور مثال بگو:
مه یو کار داشتم.مه میغوارم که ویزه خوده تمدید کوم.اگه همرای مه مرسته کنید،بسیار خوشحال شومه.

>>>   راه حل مستند سازی است. فلم بگیرید و به آدرس شفیع عیار بفرستید .

>>>   قبل از همه باید دانست کهمقرر شدن در سفارت ها یک جهان واسطه ووابستگی کار دارد هرفرد عادی نمیتواند به دروازه ای قنسولگری ها وسفارت خانه ها راه یابندپر انهای که بدون ارتباطبا یکی از بزرگان به ان محل ها راه یابند میسوزد انها چوکی ها را میان هم تقسیم مینمایند وانتصاب ها از نزدیک ترین اقارب شروع میشود تا هر جا رسید تابرسد به اهل قریه ومحله این دریا خشک میشودقنصل افغانستان در دبی که از طرفداران اقای احمد زی است چنان ارگ وقصر عیار نموده که رحم الله الفرعون السابق در هر قنصلی ویا سفارت که سه نفر کرزی ودو نفر احمد زی ویا از نزدیک های اقای عبدالله نباشد باید بسته شود وخراب گرددنه تنها در المان در همه جا حال واحوال یک جور است وهمه طاغوت ها وفراعنه راه یافته اند
دیپک تو

>>>   برعکس چندى پيش ما به بن رفتيم خىلى هم فضا خوب بود کدام مشکلى را احساس نکرديم

>>>   این همه دورغ است هیچ امکان نداردکه تاجیک در یک سفارت خانه نه باشد غیر از تفرقه این جناب عالی کاری ندارد مرگ بر دورغ گو

>>>   موضوع بي كاره گي شان درست. أما خجالت بكش كه تشنج قومي را دامن ميزنيد. از ٨ ديپلومات ٦ شان تاجك است و پشتون هاي كه استند بجز سفير زبان پشتو را ياد ندارند.

>>>   کشور بدبخت و بدنام که تابعیت اش مایه شرم و سر افگندگی در جهان است و مردم جهان به این سر زمین به چشم یک جنگل وحشی و خطرناک مینگرند . وقتی پایت را فقط چند قدم از افغانستان بیرون کنی و بگویی افغان هستی انوقت میدانی که چی بلای به سرت میاید .
این روز ها بجای تلاش برای پاک کردن این لکه بدنامی از جبین مردم افغانستان سفیران اش هم یک به یک مفسد ترین و بدنام ترین مهره های زنگ زده ازدوران فساد و رشوت مقرر میشوند و لکه سیاه تری بدنامی بر جبین افغان بودن اضافه میشود ...
ابن همه هویت بدنام که نامردانه و مظلومانه به پیشانی 30 میلیون نفر بیگناه زده شده است از باعث خیانت کثیف ترین سیاست مداران است که فقط برای خود مقام و عیش و عشرت میخواهند و مردم را در بی سرنوشتی و بیکاری و اوارگی مجبور به انجام هرگونه جنایت و خیانت و وحشی گری میکنند .

>>>   زمانیکه قومیت و زبان معیار قرار گیرد و اشخاص فرصت طلب از این معیارهای نفاق گونه سوء نماید وضعیت همینگونه خواهدبود. زمانیکه بنده کارمند وزارت خارجه بودم به پشتونهای مشرقی از طرف مقام هازنگ زده می شد که کدام کشور را دوست دارید؟فرانسه،بریطانیا،آلمان،کانادا،امریکا،هالند وغیره)
تاجکهای مربوط بدخشان و پنجشیر نیز به کشورهای مثل ایران و تاجکستان تقرر حاصل میکردند.
ازبکهای وابسته به دوستم به کشورترکیه تقرر حاصل میکردند.
هزاره ها نیز کسانیکه پسر وزیر و وکیل میبودند در اروپای شرقی تقرر حاصل میکردند.

ولی دیگر دیپلوماتها چه پشتون،تاجک،هزاره ای که مربوط به وکلا ومقامات نمیبودند و یا از ولایتهای دیگر غیر از مشرقی می بودند سالها و ماها انتظار می کشیدند تا حق شان برای شان پرداخته شود و حتی فرصت ملاقات را با وزیر ضعیف، معین متکبر و دیگر معین ترسو پیداکرده نمی توانست.
بااحترام
کارمند سابق وزارت خارجه

>>>   به نظرم که بی دین غنی تمام نمایندگیهای کشوررا به دست کوچیها سپرده است، تا ازاین طریق کوچی هارا متمدن ودنیادیده بسازد.
باکول

>>>   من فقط به نادانی بعضی تاسف میکنم که بالای پشتون بودن سر می دهند اما خود شان یک صفحه پشتو نوشتن بلد نیست. این عمل آنها از ضعف دانش و منطق می شود.

>>>   با سلام
اگر کمی هم دقت بخرج داده شود متوجه خواهید شد که اقای هوشنگ یک ....بیش نیست شاید بپرسید چطوری ؟؟ حالا ثابت میکنم در سطر دوم یا سوم نوشته ازت میپرسن وقت گرفتی ؟ اگر گفتی نخیر میگویند برو وقت بگیر خوب درست میگن برو وقت بگیر بعدش بیا در اروپا زنده گی میکنی هنوز یاد نگرفتی که بدون گرفتن وقت نباید جایی بروی .
وقتی جناب مراجعه کرده ولی وقت نداشته برایش گفته شد تا برود وقت بگیرد ناراحت شده این همه دورغ را سر هم نموده تحویل مردم میدهد و حس بد بینی را ایجاد میکند در حالیکه همه کارمندان سفارت را میشناسم 85 در صد از اقوام غیر پشتون هستند عزیز دل برادر تنها با امدن به اروپا قرار نیست ادم شویی ، کعیار های دیگر

>>>   ّپیمان>>
این بکلی دروغ است شاید این شخص بخاطر حک حرمت و کوبیدن شخصیت جناب سفیر صاحب پا را لچ کرده باشد، گمان میکنم که هوشنگ از جمله جیره خواران شورای نظار و یا پای لچان محقق باشد.

>>>   شما از سفارت آلمان میگویید مادر ایران که کارمندای سفارت کاملا تاجیک هستن جواب مارو نمیدهند 3تا شماره تلفن دارم از سفارت 1000000بارزنگ بزن اگه جواب داد.حضوری هم بروی مثل سگ پاچه میگیرند.

>>>   گفته مى شود که سفيرکبيرهاى فوق العمر بسيارى از کشورها البته به انداز بالاتر ازميزان فيصدى پشتونواليان سفيران پشتون اند. بدين اشخاص سن يا سند? شان بالاتر از سن باشنستگى است که ميت هاى متحرک قوم و خويش کيلان هاى رييس هاى جهمبور انتخابى امريکااند.

کلان Clan در انگليسى به خانواه هاى که همه شان از کارهاى نيک پولدار نشده اند

کرزی کلان خانواده بزرگ کرزی هنگامی مورد علاقه غرب بودند. غرب مى پنداشتند که کرزی می تواند ضامن ثبات افغانستان نوين باشد
قبیله او در واقع قدرت مالی و بانکى بود که عمدتا در افغانستان و خارج از کشور باانباشت و تمرکز سرمایه مشغول اند، سرمایه که متعلق به مردمان کشور چند ملتى هندوکش است
با توجه به انتشار روزنامه های معروف جهان، او و اقوامش به سرقت، رشوه دادن فساد و سرقت ثروت کشور متهم شده اند.

>>>   سرچشمه ان از اداره امور ریاست جمهوری نشّت نموده است اگر شاگردان مخکش هر جای باشد همین شیوه در تمام ارگانهای افغانستان چه در خارج باشد چه در داخل باشد جریان دارد دعا کنید که خداوند استادان این اشخاص را از همه اولتر نابود بسازد که این کشور را نا بود ساخت .

>>>   این سخن بیهوده و بی معنا به نام زبان فقط و فقط سبب رسوایی تان در دنیا وآخرت میگردد وتهمت بستن بالای یگدیگر سبب تقویه دشمنان اسلام میگردد ،الله متعال هدایت نیکی واخلذق نیکو آراسته بسازیتان .
عبدالله ریحان

>>>   کی سفیر است تمام مشکلات ناشی میشود از پای سفیر ویا مسوول هر اداره. در راس اداره اگر آدم خراب قرارداشت در اداره رسوایی است.

>>>   ګپ بيجا بيمورد
نويسنده اول نميداند که در آلمان سفارت در کجاست و افغانستان در بن چه نوع نمايندگي دارد.

>>>   گپ از قونسلگری بن شروع شد و دعوا سری سفیر در برلین است. با توطیه یک تعداد دپلوماتها در قونسلی بن که معلوم میشد سر تان به تن شان می ارزید و رفتار شان حد اقل به دپلومات میمانًد بنام تاجک زده شدن و فعلاً به هدایت اطرافیان اشرف غنی الحمد الله جنرال قونسل و چند تن دیگه از پشتونها شکر زیاد شده ولی نه حال پشتونها بهتر شد و حال تاجک و هزاره ره نپرس . از جنرال قونسل گرفته تا پایان مفت خور و هر روز در محفل های شخصی و قومی گرایی میروند. موتر های شان با لمبر پلیت دپلومات در پشت کازینو ها و کلپ های شبانه افغاننها را شرمانده ساخته است. یکبار از ریاست جمهوری و وزارت خارجه بیایند حال قونسلگری را دیده و از مردم هم مشکلات شانرا پرسان کنند تا بفهمند که چه حال و وضعیت است.

>>>   بوی تعصب و تبعیض و توهین اقوام غیر پشتون در جرمنی چیزی نیست که در این اواخر آنرا بیان نکنیم. به نظرم این کار تصادفی نیست که گروپ های سازمانیافته برادران پشتون در جرمنی با همکاری اطرافیان نزدیک و متعصب رییس جمهور سفارت و جنرال قونسلگری ها در آلمان را از وجود سایر اقوام پاک سازی و بجای انها متعصبین را جابجا می کنند. سفیر در برلین پشتون- جنرال قونسل در مونشن پشتون- جنرال قونسل در بن پشتون. با آنکه موضوع پشتون و تاجک بودن در صورتیکه هدفمند و مغرضانه نباشد چیری قابل تشویش نیست زیرا همه افغانیم ولی با تاسف این حرکت در بطن مغرضانه معلوم میشود.این تحریکات مردم افغانستان را بیتشر متفرق و عقده ها را زیاد تر می سازد. بر دولت است که بر حال نماینده گی ها در جرمنی توجه جدی نماید.

>>>   شکی نکنیم تبعیض چنان علیه فارسی زبان زیاداست که چند روز قبل درسفارت افغانستان دراستکهلم سویدن یک هزارهلد وکوب شد که به پلیس گزارش دادند فعلاهمان شخص ناسیونالیست موردپی گرد قانونی پلیس قرار گرفته است ..
اواره

>>>   چیزیکه در سایر سفارت خانه میگذرد ددر جرمنی هم همان است

>>>   از صوبه سرحد پاکستان خو نیستیم که باید حتمن پشتو بفهمیم۰ پشتو یک زبان اقلیت و زبان بعضی از دهات کشور ما است و کدام ارزش غیر از آن ندارد

>>>   وضعیت که در اداره امور غنی کوچی جریان داشت و دارد در سفارت خانه های کشور هم جریان دارد۰ قابل تعجب نیست۰ خدا پای ترقیده را صاحب موزه نکند۰

>>>   خوب اگر این هوشنگ جیره خوار این ویا آن است کارمندان اداره امور جیره خواران کدام خائن و متعصب هستند که بوی گند شان دنیا را پر کرد۰ مشت نمونه خروار، حاجت به سفارت ها نیست فقط به ارگ و اداره امور یک سر بزنید۰

>>>   ترغیب کردن و بافشار تحمیل کردن زبان پشتو یا زبان اوغانی را از کلان های این شئونیست ها مثل کرزی و تقلبزی غنی ببینید که در یک سخنرانی ده بار از فارسی به اوغانی و برعکس آن تغیر زبان میدهند تا مردم را مجبور به شنیدن یک زبان بی ارزش کنند۰

>>>   به هموطنی ارجمندی که مخلصانه نوشته اند که ما همه افغان هستیم۰
غلط۰۰۰
نام افغان منحیث نام شهروندان کشور با جعل، ریا، و تهدید در لویه جرگه سال ۱۹۶۳ از طرف باند قومپرستان پشتون آن وقت و به همکاری ظاهر و کاکا هایش بالا مردم تحمیل شد۰ پشتون ساختن کامل کشور یکی از پلان های شوم آنها بود که تا به حال ادامه دارد۰ افغان، اوغان، پتان، همه نام های مترادف برای قوم پشتون هستند، و با هویت دیگر قوم های ساکن اصلی این دیار هیچ ارتباط ندارند۰   تحمیل نام و هویت  یک قوم بالای قوم های دیگر خیانت ملی است، و خاموشی علیه آن هم بُزدلی و خیانت ملی میباشد۰
خلاصه اینکه واژه افغان هویت تنها یک قوم است و نباید به هیچ بهانه و هیچ حیله بالای هویت دیگر قوم های کشور تحمیل شود۰ آنهائیکه روی تطبیق این موضوع پافشاری میکنند یا از تاریخ این مرز و بوم آگاهی ندارند ویا فاشیست هائی بیش نیستند۰
افغان اوغان اپگان یعنی پشتون، پتان پختون و ما اگر پشتون نیستم افغان نیستیم۰
واقعیت همین است۰

>>>   Anwary
طور مثال همه آن خائنین که از برای پختونولی بر ملت بابا ساخته جسدها ی کسیف همش کشیده شود و نمایش گذاشته شود که دیگر خواب حاکمیت را نکنند

>>>   ﺯﺍﺩﻩ ﯼ ﺑـﻠــﺦ ﻭ ﺑـﺨــــﺎﺭﺍ ﻭ ﺳﻤـﻨـﮕـﺎﻧﻢ، ﺭﻓـﯿـﻖ
ﻫﻢ ﺯ ﺷﯿـﺮﺍﺯ ﻭ ﺳﻤـﺮﻗـﻨـﺪ ﻭ ﻧﻤـﻨـﮕـﺎﻧﻢ، ﺭﻓـﯿـﻖ
ﺍﺯ ﻧﺴﻒ، ﺍﺯ ﮐﯿﺶ ﻭ ﮐـﺎﺑﻞ ﺍﺯ ﺧﺠـﻨﺪ ﻭ ﺍﺻﻔـﻬﺎﻥ
ﻫﻢ ﺯ ﭼﺎﭺ ﻭ ﻣﺮﻭ ﻭ ﺧـﻮﺍﺭﺯﻡ ﻭ ﺯﺭﺍﻓﺸـﺎﻧﻢ، ﺭﻓـﯿـﻖ
ﺯﺍﺑـﻠﯽ، ﻓـﺮﻏـﺎﻧﻪ ﺍﯼ، ﺗـﺒــﺮﯾـﺰﯼ ﯾﺎ ﺗـﻬــﺮﺍﻧﯽ ﺍﻡ
ﺍﺯ ﻫـــﺮﺍﺗـﻢ ﯾـﺎ ﺯ ﺗـﺮﻣــذ ﻭ ﺑـﺪﺧـﺸـــﺎﻧـﻢ، ﺭﻓـﯿـﻖ
ﻫﻢ ﺯ ﭘﻨﺞ ﻭ ﻭﻧﺞ ﻭ ﺩﺭﻭﺍﺯ ﻭ ﻫﻢ ﺍﺯ ﻭﺷﺖ ﻭ ﺭﺷﺖ
ﻫﻢ ﺯ ﻫﻨﺪ ﻭ ﮐﺎﺷﻐـﺮ، ﺍﺯ ﺍﻭﺵ ﻭ ﮔﯿﻼﻧﻢ، ﺭﻓـﯿـﻖ
ﻫﻢ ﺯ ﯾﺰﺩﻡ ﯾﺎ ﺯ ﮐﺎﺷﺎﻥ، ﻫﻢ ﺯ ﺗـﻮﺳﻢ ﯾﺎ ﺯ ﺷـﻮﺵ
ﻫﻢ ﺯ ﺧﺎﮎ ﭘﺎﮎ ﺭﺳﺘـﻢ ﺧـﯿﺰ ﺳـﯿﺴـﺘـﺎﻧﻢ، ﺭﻓـﯿـﻖ
ﯾﺎﺩﮔﺎﺭ ﺑﯽ ﺳـﺘﻮﻥ ﻭ ﺗﺨﺖ ﺟـﻤـﺸـﯿـﺪ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ
ﮔـﺮ ﺯ ﺩﯾـﺰﮎ ﯾﺎ ﮐـﻬـﻨــﺪﺯ ﯾـﺎ ﺯ ﺧـﺘـﻼﻧـﻢ، ﺭﻓـﯿـﻖ
ﻗـﺼـﻪ ﮐــﻮﺗـﻪ، ﮔـﺮ ﺯ ﺧـــﺎﮎ ﺁﺭﯾــﺎﻧـــﺎﯼ ﻗـﺪﯾـﻢ
ﮔـﺮ ﺯ ﺍﯾـﺮﺍﻧـﻢ، ﺍﮔـﺮ ﺍﺯ ﺗـﺎﺟﯿـﮑـﺴـﺘــﺎنم، ﺭﻓـﯿـﻖ
ﺷﯿـﻌـﻪ ﯾﺎ ﺳﻨـﯽ ﻭ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻣﺸــﺮﺑﯽ، ﯾﺎ ﻣﮑـﺘـﺒﯽ
ﺩﻫﺮﯼ ﺍﻡ ٬ ﺯﺭﺩﺷﺘﯽ ﺍﻡ ٬ ﯾﺎ ﮐﻪ ﻣﺴﻠـﻤﺎﻧﻢ، ﺭﻓـﯿـﻖ
ﻣﻠـﺖِ ﻣﻦ ﺗـﺎﺟـﯿــﮏ ﻭ ﺑـﺎﺷـﺪ ﺯﺑــﺎﻧـﻢ ﭘــــﺎﺭﺳـﯽ
ﭘـﺎﺳــﺪﺍﺭ ﻧـﻨـﮓ ﻭ ﻧـﺎﻣــﻮﺱ ﻧـﯿــﺎﮐــﺎﻧـﻢ، ﺭﻓـﯿـﻖ

ﻇﻔﺮ ﺻﻮﻓﯽ ﺍﺯ ﺍﺯﺑﮑﺴﺘﺎﻥ

>>>   Latif Pedram
آقای حکمتیار:
اگر بحث قومی مطرح گردد، رجزخوانی شود، ارث و میراث به رخ هموطنان و جهانیان کشیده شود، سنگ نبشته ها گواهی بدهند، ادبیات و متون منظوم و منثور شهادت بدهند، معماری وارد میدان شود، موسیقی سخن بگوید، خطاطی چیزی بنویسد و نگارگری جلوه ای کند، آن گاه، "من" صاحب افغانستان هستم.
آری "من" و "ما" فدرالیست هستیم و افغانستان را فدرالی خواهیم کرد

>>>   خواننده گان گرامی، در وزارت خارجه و تمام نماینده گی های سیاسی و قنسلی افغانستان در خارج فساد و استفاده جویی بیداد میکند، اما مشکل اینجاست که اداره شبکه اطلاع رسانی افغانستان یا به اصطلاح افغان پیپر باشماری از مسولین فساد پیشه بخصوص نصیر اندیشه معین اداره و منابع وزارت خارجه بر بنیاد یک معامله توافق نموده است تا مطالبی را که از فساد و استفاده از صلاحیت های وظیفوی توسط مسولین وزارت خارجه به ویژه نصیر اندیشه معین اداره و منابع وزارت خارجه را نشر نکنند.
نذیر کارمند وزارت خارجه

>>>   Ariaie
برداران كرزى و غنى حمام خون راه انداخته اند. اين خون آشام هاى تاريخ هر چه خون مي نوشند تشنه تر و تعداد شان بيشتر ميشوند. اگر از جنگ هاى منظم و بزرگ دنيا بگذريم و به جنگ هاى داخلى كشور ها نظر بيندازيم، هيچ جايى دنيا مثال خونخورى و ويرانگرى دو صد ساله اين پديده شبه انسان اما درنده خو و وحشت اور را نمى توانيم پيدا كنيم. اينكه اين وحشت چيگونه نسل به نسل در ميان شان انتقال پيدا كرده و سلسله ان را مانند افتخار و هويت حفظ كرده اند، نياز به بررسى عميق دارد.

>>>   درسفارت برلین من به دفعات رفتم .یک نفر از نواسه های سید کیان است .خداوند پدر ومادرش را رحمت کند .بایک حوصله مندی بدون تعصب مشکل مارا حل می کند .کدام فردی که تذکره نداشته باشند .رهنمایی درست میشود .اقای مشعل نام کارمند همان بخش است مردم ازاری را من ندیدم .
رضایی از هامبورگ

>>>   در قنسلگری برلین گرچی تعداد مهاجرین روزانه زیاد است .با انهم مشکل مزدم حل میشود .تنها یک مشکل انست که درترمیم گرفتن ما مشکل داریم تیلیفون را کسی نمیگرد همیش مصروف است .ویک نقص دیگر انست که تشنابها کاغذ تشناب نیست .ماشین فوتوکاپی خراب است .ماشین عکاسی کار نمیکند .
دیگر اینکه اکثر مهاجرین بیسواد اند فورمه هارا خانه پوری نمیتوانند .اگر اجازه دهند مهاجران به رضا ورغبت خود پول بدهد یک کسی فورمه اش را خانه پوری کند .اما از طرف قنسلی منع میشود .
فرید از هانو ور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است