خرفهم شدن به دستِ بیرحمِ زندگی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۳۹۶/۷/۲۳ کد خبر: 140016 منبع: پرینت

امروز این خبر را خواندم:
"گروگان کانادایی: گروه طالبان دخترم را کشت و به زنم تجاوز کرد"

من یک زمانی علاقه ی زیادی به مطالعه و درک گروه های اسلامگرای افراطی داشتم. همین علاقه، مرا با زندگی و سرنوشت مهم ترین اسلامگرایان افراطی غربی هم تا حدودی آشنا کرد.
زندگی، بیرحم است و گاه آدم را به تلخ ترین شکل ممکن، خرفهم می کند. برداشت شخصی من آن است که زندگی، تلخی واقعیت را با بیرحمی تمام به آقای جوشوا بویل چشانده است، تا خرفهمش کرده باشد.

آقای بویل، سالها برای یکی از تندرو ترین خانواده های تروریست کانادا - خضرها - فعالیت و جانفشانی کرد. احمد خضر، پدر مصری تبار این فامیل، پروگرام نویسی کمپیوتر خوانده بود، و یکی از آدم های مهم القاعده در افغانستان و پاکستان بود. فرزندانش عمر و عبدالرحمن خضر در افغانستان در حالی که برای طالبان می جنگیدند دستگیر شدند. احمد خضر را بعدا ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی کشت و عبدالکریم فرزند دیگرش را برای همیشه فلج کرد.

آقای بویل، برای آزادی دو برادر تروریست سالها تلاش کرد، و مدتی را با دختر این فامیل - زینب خضر - که سراپا سیاه می پوشد و نقاب بر صورت می زند، و پنج سال زندگی در افغانستان تحت کنترول طالبان را "بهترین سالهای زندگی" اش می داند، ازدواج کرد. گرچند او بعدا از زینب جدا شد اما علاقه اش به قهرمان نمایی احمقانه برای این تیپ از آدم ها را از دست نداد تا اینکه به دام حقانی ها افتاد.

امیدواریم حالا که حقانی ها و طالبان، دختر آقای بویل را کشته اند، و به زنش تجاوز کرده اند، ایشان هم به درک بهتر از قهرمانانش رسیده باشد، و بعد از این کم کم به فکر اندیشیدن به سمت دیگر معادله بیافتد، و آن سمتی است که در آن قربانیان این گروه های افراطی تروریستی را می توان یافت. ایشان می توانند بعد از این تلاش کنند، درد ملیون ها انسانی را حس کنند که این گروه ها، تباه و برباد شان کرده اند.

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
گروگان غربی
نظرات بینندگان:

>>>   پس بدینصورت این یک جنجال فامیلی است، نه جنجال سیاسی.

>>>   خوب است که این آقا کتابی بنویسد و هرچه دیده و شنیده و لمس کرده همه را بین فرماید. شاید از او بشنوند از ما که نشنیدند.

>>>   خاطرات خودش را بنویسد شاید خران دیگر بفهمند

>>>   محترم عبدالله وطندار نویسنده مضمون !!!
بخدا استخبارات ات بسیار قوی معلوم میشود و این قدر معلومات در مورد یک بیگانه همه خواننده ها را به تعجب انداختی ای کاش کمی در مورد شناخت ات از این فامیلها روشنی می انداختی .
فقط و فقط یک دلیل میتواند داشته باشد و آن اینکه وظیفه رسمی در کدام استخبارات منطقه داشته باشی چون استخبارات افغانستان هم به اندازه خودت معلومات ندارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است