شاهدخت سعودی رییس فدراسیون ورزش همگانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۶/۷/۲۳ کد خبر: 140015 منبع: پرینت

یک شاهدخت سعودی به عنوان رییس فدراسیون ورزش همگانی عربستان انتخاب شد؛ او اولین زنی است که به چنین جایگاهی در ورزش عربستان دست پیدا می کند.

به گزارش روزنامه «عکاظ»، شاهدخت «ریما بنت بندر بن سلطان آل سعود» به عنوان رییس فدراسیون ورزش همگانی عربستان انتخاب شد.

در راستای آزادی هایی که عربستان اخیرا به زنان این کشور داده است، این شاهزاده اولین زنی است که به چنین جایگاهی در ورزش عربستان دست پیدا می کند. روزنامه عکاظ گزارش داد که این اقدام با برکناری 12 رییس فدراسیون ورزشی در عربستان و انتخاب 13تن دیگر همراه شده بود.

ریما بنت بندر یک تاجر سعودی است که مدیریت اجرایی شرکت بین المللی «آلفا» را نیز برعهده دارد و رییس اجرایی و موسس شرکت «ریمیه» هم هست. او که در ریاض به دنیا آمده و در آمریکا پرورش پیدا کرده دختر «بندر بن سلطان» سفیر پیشین عربستان در امریکا است. بندر بن سلطان علاوه بر آن ریاست سازمان اطلاعات و امنیت و ریاست شورای امنیت ملی عربستان را برعهده داشته است.

اخیرا پادشاه عربستان دستور داده تا آزادی های نسبی به زنان این کشور داده شود از جمله ممنوعیت جنجالی رانندگی زنان در عربستان برداشته شده است، با این حال بسیاری از ناظران مسائل عربستان معتقدند که به موازات این آزادی ها دایره آزادی های سیاسی روز به روز در عربستان تنگ تر می شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
شاهدخت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است