ایتلاف آمریکایی سوری ها را کشتار می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۳۹۶/۷/۲۳ کد خبر: 139983 منبع: پرینت

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ایتلاف آمریکایی بی هدف مناطق مسکونی رقه را در سوریه بمباران می کند و شمار زیادی از ساکنان شهر در این حمله های کشته شده اند.

جنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه با اعلام این موضوع، اظهار کرد که نقاط مسکونی شهر رقه بطور گسترده توسط هواپیماهای ایتلاف آمریکایی بمباران می شود.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان کوناشنکوف نوشت: بمباران گسترده مناطق مسکونی شهر رقه توسط هواپیماهای آمریکایی و متحدان و هدف قرار دادن منابع این کشور تا کنون هیچ نتیجه ای جز قربانیان بی شمار در مناطق آزاد شده نداشته است.

وی افزود: این حمله های نمونه ای از طراحی های نسنجیده در عملیات نظامی است.
کوناشنکوف خاطرنشان کرد: این گونه اقدامات حکایت از سردرگمی فرماندهی ایتلاف آمریکایی دارد که با پیشروی موفق و پیروزی ارتش سوریه در شهر میادین که به آزادی کامل آن از اشغال داعش منجر شد، تفاوت زیاد دارد.

وی ادامه داد: شهر میادین که دیروز کامل آزاد شد، بزرگترین منطقه تحت اشغال گروه تروریستی داعش بود.
شهر رقه 3 ماه پیش نیز مورد حمله هوایی ایتلاف آمریکایی قرار گرفت و منابع محلی در سوریه از کشته شدن 15 غیرنظامی بر اثر این حمله های خبر دادند.

ایتلاف آمریکایی در یک سال اخیر چند مورد مناطق مسکونی سوریه را بمباران کرد که خونین ترین آن در حسکه رخ داد.
به گزارش رسانه ها، فعالان سیاسی و اجتماعی استان حَسکه در شمال شرق سوریه 25 سرطان ماه با ارایه گزارشی اعلام کردند که در حمله ایتلاف آمریکایی ده ها غیرنظامی به خاک و خون کشیده یا به شدت مجروح شدند.

آمریکا و چند کشور همپیمان ضدسوری از اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ایتلاف ضد داعش را تشکیل دادند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ایتلاف
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است