مسوول ناامنی افغانستان حنیف اتمر است
معاون رییس جمهور می آید و می گوید که فساد وجود دارد. اتمر می گوید که فساد وجود دارد. با این فساد چه کسی باید مبارزه کند؟ غیر از این است که اینها باید خود مبارزه می کردند و خود مسوول این اوضاع هستند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۰    ۱۳۹۶/۷/۲۲ کد خبر: 139971 منبع: پرینت

سخنرانى حنيف اتمر را بايد در راستاى انتخابات آينده رياست جمهورى ارزيابى نمود.
از حب و بغض سياسى و عينك ایدیولوژیک که بگذریم، سخنرانی حنیف اتمر در راستای کسب جایگاه برای کاندیداتوری انتخابات بسیار سنجیده، سیاستمدارانه و راهبردی بود.تعریف او از این بود که، تروريزم در واقع يك مثلث خبيث است كه در منطقه در حال ظهور می باشد. سازمان هاي افراطى دهشتگر تروريست.اقتصاد «جنایی» سیاه و جنایتکارانه، مواد مخدر ، اختطاف و قاچاق انسان.
دولت هاى استفاده جو ظالم که در جهت اهداف سیاسی و منافع خود از دو عنصر بالا استفاده می نماید».آقای اتمر در سراسر سخنرانی خود با دقت تمام سعی نمود که از موضع حکومت وحدت ملی سخن بگوید.اتمر به تمام اتهامات علیه خود در سال‌های گذشته پاسخ داد و تلویحا‌ رقبای سیاسی خود را فاقد ظرفیت و بلوغ سیاسی دانست که از احساسات جوانان سوء استفاده می نمایند.
او جنگ امروز افغانستان را یک جنگ اطلاعاتی دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، سید جواد حسینی سخنگوی جبهه ملی نوین افغانستان در برنامه «پس از خبر» گفت: اظهارات اتمر بیانگر این است که گروه های تروریستی نسبت به سال های قبل 2014 سه برابر شده است. نکته دیگری که در اینجا نهفته این است که از هر چهار نفر از گروه های تروریستی، یک نفر خارجی در این گروه ها وجود دارد. آماری که از طرف مشاوریت امنیتی ملی بیان شده، بیانگر این است که متاسفانه روز بروز ما نه تنها در قسمت مبارزه با گروه های تروریستی دستاورد نداریم و موفقیت کسب نکرده ایم بلکه اینها روز بروز و سال به سال بیشتر می شود و سوال اینجا است که وقتی که ما در افغانستان نهادهای امنیتی ما پولیس ما، اردوی ملی ما در یک مبارزه با این گروه های تروریستی قرار دارد، جامعه بین المللی از ما حمایت می کند پس چرا حکومت افغانستان نتوانسته است که جلو رشد گروه های تروریستی را در افغانستان بگیرد.

وی افزود: می دانیم که متاسفانه حدود چهل درصد از خاک افغانستان تحت تسلط گروه های تروریستی قرار دارد. از لحاظ آماری، آماری که اعلام کردیم متاسفانه افزایش گروه های تروریستی در افغانستان بسیار بالا است و این برای امنیت افغانستان بسیار نگران کننده است و به همین خاطر است که ما چه در جبهات نظامی و چه در میدان های نبرد و چه در بیرون از آن و در داخل شهرها هر روز به تعداد قربانیان ما در افغانستان اضافه می شود.

سخنگوی جبهه ملی نوین افغانستان مسوول ناامنی در افغانستان را مسوولان می داند و می گوید: اتمر یک گزارش درمورد وضعیت امنیتی در افغانستان داده است. اما سوالی که از وی باید شود و چند نکته اظهاراتی که آقای اتمر داشت، یکی این بود که جدای از بحث گروه های تروریستی، به بعضی از نقص ها و کمبودهایی که در درون نیروهای امنیتی افغانستان موجود بود اشاره کرد که این موضوع به خودش برمی گردد و خودش باعث و مسوول اوضاع است.

حسینی در انتقاد از حرف های اتمر در خصوص امنیت گفت: آقای اتمر باید می آمد نحوه برخورد خود و مشاوره و مسایلی که مربوط به مشاورت ایشان می شد را پاسخ می داد. ولی وی به جای اینک از کارهایش یک گزارش ارایه دهد از وضعیتی که درون کشور وجود دارد گزارش داده است. بخشی از سخنان اتمر مربوط به نهادهای داخلی افغانستان بود، جدای اینکه ما در چه موقعیتی در گروه های تروریستی در افغانستان قرار داریم وی از مشکلات و نقص هایی که درون نهادهای امنیتی افغانستان بود سخن گفته است و سوال اینجا است که اشرف غنی می آید و می گوید فساد وجود دارد. معاون رییس جمهور می آید و می گوید که فساد وجود دارد. اتمر می گوید که فساد وجود دارد. با این فساد چه کسی باید مبارزه کند؟ غیر از این است که اینها باید خود مبارزه می کردند و خود مسوول این اوضاع هستند؟

وی در اخیر گفت: بحث تروریست و گروه های تروریستی بحث مختص افغانستان نیست. فقط افغانستان نیست که از ناامنی و مشکلات عدیده ای که گروه های تروریستی بر جامعه بشری در جهان تحمیل می کند متعلق به جامعه افغانستان باشد. اما متاسفانه افغانستان امروز یکی از میادین بزرگ مبارزه با گروه های تروریستی است و بیشترین قربانی را افغانستان می دهد. لذا بر جامعه بین المللی است که اگر از تروریست بیم دارد، اگر می خواهند که جلو گروه های تروریستی گرفته شود و گروه های تروریستی سرکوب شود، اگر امنیت شهروندان برایشان مهم است، خوب است که اینها بیایند به صورت صادقانه و در یک همکاری شفاف و روشن با حکومت افغانستان کار کنند و گروه های تروریستی در اینجا سرکوب شوند. درصورتی که گروه های تروریستی در افغانستان سرکوب نشوند دامنه آن طبعا چه در کشورهای همسایه و منطقه و چه فراتر از کشورهای همسایه و منطقه را فراخواهد گرفت. اما خوب می دانیم که در حال حاضر گروه های تروریستی بازیچه دست کشورهای خارجی بخصوص آمریکا است و اراده ای برای نابود کردن آن وجود ندارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حنیف اتمر
نا امنی
نظرات بینندگان:

>>>   سرتان مانند کوزه کلان است و بجایی مغز درونش پشقل پر است. این یک میلیون دزد و کیسه بر و لندغر را کی اداره میکند که شاید شما هم یکی از انها باشید

>>>   دولت افغانستان باید خودش ابتکار جنگ باتروریسم را بدست گیرد. چونکه بلحاظ حیثیتی افغانستان کشورماست، وثانیا دولت نسبت به این سرزمین بیشتر آشنایی داشته وهم مردم رابیشتر میشناسد، وهمچنین باید کسب تجربه کنند، چونکه ممکن است این مبارزه سالهای طولانی جریان داشته باشد، ونیز دولت ازوابستگی خودرانجات دهد، تا کوچکترین فشار عقب نشینی وکمک از غقدرتهای دیگر خارجی درشٲن اردوی ملی مانیست، چونکه ارتش افغانستان ازنظرتجهیزات در رتبه 67 جهان درسال 2017 شناخته شده است، بااین حال چرا ازطالب چتل شکست بخورد؟
باکول

>>>   مسؤول ناامنی افغانستان مفسدین معلوم الحال ، جاه طلب ، شرانداز ومافیای قاچاق موادمخدروغاصبین زمین ، معادن ودزدان اند هرزمانیکه اینها گم شوند ناامنی نیز گم میشود وگم شدن شان حتمی است انشاء الله وتعالی

>>>   فساد را بروید به ان جی او سلام رحیمی با پروژه های خیالی ببینید انجیو سی اچ ا در چند ولایت افغانستان باعث فساد گسترده و نا حساب لطفا مبارزه با فساد سری به این دفتر بزند و از ولایات طالب معلومات شود قبلا در برنامه همبستگی ملی اکنون در میثاق شهروندی- همچنان دیگر موسسات گرداننه برنامه
کارمند وزارت انکشاف دهات

>>>   از همین سه کس یکی مسئول ناامنیها در افغانستان است:
حنیپ اتمر
آیانا سعد
پاکستان

>>>   اتمر یک شخص غنیمت و مدیر مدبر زمان خوداست و به همین خاطر است که بعضی دشمنان و یا احمقان میخواند با چرندیات شان علیه او از شکمبه های تعصب شان هرچه بگویند بنویسند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است