حکومت زیر مدیریت کشورهای دیگر است
افراد در حکومت شخصی کار می کنند که زیر مدیریت کلان تر کشورهای منطقه و فرامنطقه می باشد. افراد تعهدی به افغانستان و مردم ندارند، صادق نیستند و برنامه ملی ندارند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۶/۷/۲۲ کد خبر: 139941 منبع: پرینت

رهبران حکومت وحدت ملی و سخنگویان آن، ادعا می کنند که آنها بیشتر از پنجاه درصد از مواردی را که تعهد سپرده بودند، عملی ساخته اند. اما درنظر سنجی هایی که از سوی نهادهای مدنی و نهادهای سیاسی صورت گرفت، دیده شده است که میان مردم افغانستان، اکثرشان، بر ای باور ند که این حکومت نتوانست به تعهدات و وعده هایشان وفا کنند و آنها را عملی بسازند آنچه را که برای مردم افغانستان وعده داده بودند. موارد بسیار مهم و حیاتی که وعده داده شده بود و میان این دو رهبری حکومت وحدت ملی تعهد شده بود میان این دو رهبر حکومت وحدت ملی و مردم افغانستان، مساله صلح و امنیت افغانستان بود، مساله مبارزه با فساد اداری بود و موارد دیگری هم مطرح بود که حالا دیده می شود در این سه سال نه صلحی در این سرزمین آمده است و نه هم مبارزه با فساد آنچنانی که باید جدی عملی می شد و مبارزه می شد صورت نگرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، احمد ولی مسعود رییس بنیاد احمد شاه مسعود در برنامه «راه حل» گفت: در افغانستان تحت عنوان حکومت وحدت ملی یک حکومتی را آورده اند که هیچ همخوانی با وحدت ملی ندارد. ما همواره شاهد نفاق ملی هستیم. شاهد تفرقه اندازی ملی هستیم. شاهد به هم اندازی هستیم، شاهد فروپاشی هستیم. این به این معنا است که قطعا حکومت وحدت ملی تشکیل نشده است. حتی توافقنامه حکومت وحدت ملی که بین دو تا ایتلاف پیشتاز بود. عملی نشد. یعنی در واقع تا به حال تقریبا سه سال می گذرد و هر کس که ادعا می کند عملی شده است در واقع به مردم دروغ می گوید. پس به این معنا است که حکومت در واقع خودش به یک بن بست سیاسی در داخل مواجه است.

وی، در خصوص اختلافات میان حکومت وحدت ملی بیان داشت: شما می بینید که اینها حتی نتوانستند که وحدت ملی را در چارچوب حکومت نمایندگی کنند. رییس حکومت یک حرف می زند، رییس اجرایی حرف دیگری می زند. معاون اول رییس حکومت حرف دیگری می زند. معاون رییس اجرایی از یک چیز دیگر حرف می زند. پس معلوم می شود در این سه سال حتی اینها نتوانسته اند که یک الگوی ملی را به نام حکومت وحدت ملی، نمایندگی کنند.

مسعود ادامه داد: حکومت وحدت ملی یک دیدگاه واحد می خواهد. دیدگاه واحد افراد در آن کجا است؟ اینها هر کدام یک نوع حرفی می زنند و هیچ دیدگاه واحدی ندارند. حکومت وحدت ملی برای رسیدن به وحدت همگرایی تمام نیروها را می خواهد اما هیچ همگرایی وجود ندارد. حکومت بین خود این وحدت ملی را ایجاد کرده است که کشور را از بحران نجات دهند که وقتی بحران به کشور آمد؛ تلاش جمعی کشور را از بحران نجات دهد اما هیچ تلاش جمعی وجود ندارد و همه چیز تفرقه است. هم اکنون سه سال گذشته است و افغانستان به طرف بحران می رود.
وی، در خصوص افغانستان و حکومت آن گفت: وقتی ما می گوییم که حکومت مشکل دارد معنای این حرف این است که تا هنوز نتوانسته است مشکل خود را حل کند، به آن نسبت در افغانستان، تمام مشکلاتی که شما می بینید از امنیت و اقتصاد تا مسایل بیرونی و داخلی همه زاده سیاست های حکومت است. یعنی حکومت خودش به یک مشکل تبدیل شده است نه اینکه بتواند مشکل دیگری را حل کند. سه سال می گذرد و به جای پیشرفت یک طرف حکومت می آید و یک طرف دیگر آن ایتلاف اعلام می کند.

رییس بنیاد احمدشاه مسعود، در ارتباط با مشکلاتی که در این سه سال دامنگیر حکومت شده است گفت: مگر این به مشکل تبدیل نشده است که هر روز حکومت متهم به این است که ستون پنجم در داخل دولت، داعش و طالب را حمایت می کند و حکومت هم می کند. مگر هزاران جوان از اینجا به خاطر فقر و بیکاری و ناامنی فرار نمی کنند؟ مگر امنیت مختل نشده و هر روز بدتر نمی شود؟ مگر فساد هر روز بیشر نشد و فراگیر نشد؟ حالا این آقایانی که دعوا می کنند که ما دستاوردهای فراوانی داشته ایم در کدام ساحه دستاورد داشته اند؟ آنها می گویند به خاطر دستاوردهایی که ما داشته ایم مجامع بین الملی به ما کمک های اقتصادی کرده اند. باید گفت که مجامع بین المللی به خاطر دستاوردهای شما نیست که کمک کرده اند. بلکه بخاطر تهدید، خطر تروریزم، مواد مخدر و نگاهی که از بی کفایتی شما در اینجا بزرگتر شده مجبور هستند که حتما اجتماعاتی را تشکیل بدهند و شما را بخواهند. در بسیاری از آنها حتی شما را دعوت هم نمی کنند. باید گفت آنها در واقع نگران مشکلات خود هستند. نه اینکه شما بسیار کفایت داشتید و آنهارا در اینجا می کشاندید.

مسعود، حکومت را به بازی های سیاسی با جریان های سیاسی و مخالفان متهم کرده و می گوید: شانزده سال می شود که حکومت دول صلح را می کوبد. با کارت طالب بازی می کند، با کارت صلح بازی می کنند، فرافکنی می کند و به چشم مردم افغانستان خاک می پاشد و با مردم صادق نیست. اینها رسالت وعده های مردم افغانستان را ندارند. هر کشوری بر اساس منافع خود یک تلاش هایی را ایجاد کرده و می کند، آنها حرف های خود را دارند. هر روز مگر مردم بیشتر کشته نمی شوند.سران حکومت های افغانستان اشتباه ها و کوتاهی های زیادی در قبال سیاست های کشور کرده اند.

وی، در اخیر گفت: حکومت وحدت ملی حکومتی است که سه سال است وعده صلح می دهد اما هر روز قربانی ها بیشتر شده است. بعد این مدت دو سال باقی مانده هیچ کاری هم نمی تواند انجام دهد. آنقدر سردرگم هستند که نمی دانند چه کاری باید انجام دهند. گاهی به طرف هندوستان می روند، گاهی به طرف پاکستان می روند.گاهی به یک کشور دیگر می روند گاهی به طرف آمریکا و گاهی به طرف روس می روند. اما مردم افغانستان هیچ خبر ندارد که این حکومتی ها چه می کنند؟ شورای ملی افغانستان هم خبر ندارند که این حکومت چه می کند؟ حتی برای قوم خود هم کاری نمی کند. همان قوم بیچاره هم خبری از حکومت ندارد. هر روز همان قوم تلفات می بیند و به خاطر همین سیاست ها برباد شده است. پس به این معنا است که این افراد شخصی کار می کنند و امکان دارد زیر مدیریت کلان تر کشورهای منطقه و فرامنطقه باشند و کارهای چنینی می کنند، تعهدی به افغانستان ندارند و به مردمش ندارند، صادق نیستند و برنامه ملی ندارند و شفاف نیستند. همین حالا نیمی از این دولت با پاکستان ارتباط دارند. کسانی که ادعا می کنند که در این دولت ستون پنجم وجود دارد، باید گفت که این ستون پنجم از کجا دستور می گیرد؟ از چه کسی دستور می گیرد؟ طالبانی که یک بار از بین رفته بودند چطور دوباره قدرت می گیرند؟ همین حکومت است که زمینه ساز همه این نابهنجاری ها و حمایت ها از داعش و طالب می شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
کشورهای منطقه
نظرات بینندگان:

>>>   چی کسی شایسته است بانی انقلابی برای رفع مشکل کشور؟
گفته های زهرا فرخنده نادری درعملی پیاده نشد و متفکر دو جهان داکتر صاحب اشرف غنی کشتی لرزان افغانستان را در طی سال به سائل کشیده نتوانست.
چی کسی شایسته است ، کشور را از عقب ماندگی تاریخی، جهل، فقر و وابستگی، و جنگهایِ خانمان سوزِ چند دهه‌یِ پسین، بیرون آورد و به جاده‌یِ آسایش و رفاهیت ، وحدت و امنیت رهنمون کند. هموطنان در بسیاری از کشورجهان نشانداده است که سپردن کار به اهل کار آن در جامعه تحول ایجاد می کند .
داکتر یارمحمد حیدر زاده
داکتر علوم در بخش محیط زیست

>>>   ایا شخص خود شما چی فکر میکند که خود تان اختیار خود را دارید کسی این سخن را ابراز نماید که خود یک شخصیت باشد ولی شما خود ....را تمام ملت نی بلکه تمام دنیا میشناسد. چهل سال پیش خودرا به روس حواله کردید و همان بز شاد ګل اولین ومضایی خود فروشی را با روسها در سال سیزده شصت بعد از این که از بند روسها خلاص شد و شرط روسها همین بود که باید غلام حلقه بګوش روس باشد در غیر ان. امکان خلاصی ان روبا از دست روسها ناممکن بود فلهذا شما این حق را به خود ندهید که به حکومت افغانستان انتقاد نماید. شما خاندان کل وکور دیګر تکه دار افغانستان نیستید

>>>   ولی داد اول که پولهای فراوان را در بدل امضاء و فروش خاک گرفتید حال داد از حاکمیت بیگانه میزنید اگر یک جوکی لوکس برت پیشنهاد شود نظر فعلی خود را ظرف دو دقیقه فراموش میکنی.
چنانچه خطای جور گله کرده بود که ما برای امریکایی ها جنگیدیم و آنها ما را حمایت نمیکنند.
شما ها آنقدر اشتباء کردین که اگر بنده جای تان بودم این دکان بنیاد و شوروا مروا های ناحق و نا روا را با تکاندن پتوی بویناک خود می بستم.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
بنیاد تعصب و تبعیض در همه امورات کشور چه در قسمت استخدام و چه در بازسازی، در زمان زمامداری دلقک ترین ریس جمهور کشور حامد کرزی، بنیانگذار فاشیزم قومی به شیوه مدرنش شکل و پایه گذاری گردید.
کابینه او نیز از فاشیست ترین چهره های حیله گر و پیمان شکن مانند زاخیلوال، اتمر، کریم خرم، احدی، وردک، غنی احمدزی و به صد ها تن دیگر شکل گرفته بود.
هر آنچه بدبختی که امروز داریم و دامنگیر مردم بیچاره کشور مان است، ثمره کشت و کار کرزی و همفکران اوست.

>>>   مردم افغانستان بیش از هفده سال است در زیر سلطه و حاکمیت چند تا دزد جنایتکار و تکنوکرات "جلالتماب" دست و پا میزنند!!
دیروز در میان اسناد و اوراق خود بصورت تصادفی چشمم به موافقتنامه سیاسی میان اشرف غنی احمدزی و احمد ضیاء که بتاریخ 28 ثور1393 امضاء گردیده ، افتاد.
درین موافقتنامه مضحک و خنده دار بخصوص دو مورد بسیار دلچسپ است:
1. درین موافقتنامه که 4 صفحه است و 10 ماده دارد غنی و ضیاء 14 مرتبه خود را "جلالتماب"!!! زخطاب کرده اند!!!!!!
2. بعضی از چیزفهمان ما در جریان چند سال اخیر شکایت داشتند که بعضی از مفاهیم و از انجمله مفهوم "وحدت ملی" تعریف " نشده اند. اینک در ماده 8 این موافقتنامه "وحدت ملِی" بصورت کامل تعریف شده است !!!!:
ماده هشتم:
"در جریان کمپاین تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشور، طرفین موافقه مینمایند که بمنظور تمثیل وحدت ملی تصویر جلالتماب!!
احمد ضیاء مسعود را در کنار تصاویر جلالتماب!! داکتر اشرف غنی احمدزی و معاونان محترم شان ( معاونان جلالتماب نیستند!!!!) چاپ و نشر نمایند"
اینک تعریف "وحدت ملی" چاپ و نشر تصاویراحمدضیا در کنار اشرف غنی را گویند!!!!!!!!

>>>   اگر من بجای این مجاهدین و تکنوکراتهای چند پدره!!!!میبودم (شکر خدا که نیستم)با خواندن مطلب مربوط به "وحدت ملی" فورا خود را میکشتم.

>>>   خود کشی نکن وداکن

>>>   خلاصه مطلب که پس از دوران شهید داکتر نجیبالله فقط دیوث و دله ،خاین و دزد، ک..ی و ک..ی، دزد و قمار باز، وطنفروش و خاکفروش، جاسوس و موزه پاک، و اشخاصی از این قبیل قدرت را غصب کردند!!! دیشب ملاتره خیل در تلویزیون چنان قلقله میکرد که گویی فاتح جهان است.
چه کنیم که امیر عبدالرحمن و سردار محمد داود خان زنده نیستند که سر ملاهای وطنفروش را در ... شان میزد.

>>>   حالا فهمیدی ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است