دیکته رییس جمهور برای سخنگویان حکومتی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۶/۷/۲۲ کد خبر: 139925 منبع: پرینت

سخنگویان به مردم پیام واضح برسانند که حکومت انکشاف را در سراسر کشور بصورت متوازن انجام می دهد.

داکتر غنی در دیدار با سخنگویان نهادهای حکومتی مرکز و ولایات، آنان را زبان گویا و چشم بینای حکومت خوانده و به آنان هدایت داد تا به مردم تمام کشور پیام واضح برسانند که انکشاف در سراسر کشور بصورت متوازن انجام می شود و کار حکومت در این زمینه هدفمند است.

رییس جمهور بیان کرد که موقف افغانستان در قبال صلح، مبارزه تروریزم و دفاع از آزادی برای تمام جهان واضح و قابل قبول است و همه کشورهای جهان با ما موافق هستند و از موقف ما حمایت می کنند.

وی، افغانستان را در خط مقدم دفاع از آزادی بیان خواند و همچنان تاکید کرده است که بیشترین وقت حکومت وحدت ملی در دو سال نخست صرف بقای کشور شده است و اکنون مشکل بقای افغانستان حل شده و زمان آن رسیده تا با تعهد کامل بسوی حل بحران و صلح پایدار حرکت نماییم.

غنی افزود که در گفتمان ملی باید به مردم شرح داده شود که جنگ افغانستان نه، بلکه جنگ بالای افغانستان می باشد و ما صلح پایدار می خواهیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
سخنگویان
نظرات بینندگان:

>>>   آیا کدام هیأت خارجی بیطرف در مورد متوازن بودن پروژه های انکشافی در ولایات مختلف ، ابراز نظر کرده اند؟
آیا دولت موضوع پروژه های سرمایه گذاری های بخش خصوصی را نیز در نظر گرفته است که در تمام ولایات یکسان است و یا نیست و اگر نظر به ایجابات وضع اقتصادی و شرایط بعضی ولایات ها، در آنها پروژه های سرمایه گذاری بیشتر صورت نمیگیرد، آیا دولت در قسمت برابر کردن شرایط سرمایه گذاری درین ولایات اقدامی کرده است؟
اگر احیانأ شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی موجود نیست، خود دولت غرض انکشاف متوازن تمام ولایات، به سرمایه گذاری های دولتی درین ولایات ، اقدام نموده است؟
آیا تقسیمات ولایات تحت نام ولایات درجه اول و درجه دوم و درجه سوم به معنی چیست؟
اینها همه مسایلی هستند که جامعه های مدنی ولایات عقب مانده در هماهنگی با شوراهای ولایتی و مسؤلین دولتی ولایات متذکره، با در میان گذاشتن آن با مقامات دولتی مرکز و کشور های کمک کننده و جامعه بین المللی، راه های حل را برای آنها باید جستجو کنند.
زیرا تا جایی که دیده میشود، پارلمان کشور یک پارلمان کاملأ مفسد و مصلحت جو است که در آن نمایندگان و وکلای ولایات عقب مانده با گرفتن رشوه و غیره امتیازات از مقامات وزارت مالیه، بودجه لازم را برای پروژه ها دریافت نمیکنند و یا هم حد اقل پروژه ها را درین ولایات در نظر میگیرند، که با غالمغال و شور و هیاهوی وکلای ولایات عقب مانده، یک پروژه ضعیف دیگر را به آن علاوه میکنند و به موضوع خاتمه میدهند.
بنأ وضعیت انکشافی یک ولایت نه تنها از روی پروژه های دولتی ساخته شده در آن ولایت مورد بررسی قرار گیرد، بلکه در مجموع پروژه های سرمایه گذاری خصوصی نیز در آن در نظر گرفته شود و دولت برای بخش خصوصی در جهت سرمایه گذاری ها در ولایات عقب مانده، باید امتیازاتی را به آنها قایل شوند، تا آنها درین ولایات سرمایه گذاری کنند.

>>>   مشک آنست که خود بوید نه آنکه عطار گوید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است