مهار آتش در کالیفرنیای آمریکا با کمک زندانیان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۹۶/۷/۲۲ کد خبر: 139922 منبع: پرینت

مقام های آمریکایی برای خاموش کردن آتش‌سوزی گسترده‌ای که جنگل‌های کالیفرنیا را در برگرفته است، از زندانیان کم‌خطر استفاده می‌کنند.

مقام های آمریکایی برای خاموش کردن آتش سوزی گسترده ای که جنگل های کالیفرنیا را در برگرفته است به زندانیان متوسل شده اند و از زندانیان کم خطر در این برنامه استفاده می کنند.

این هفته حدود 553 زندانی در کالیفرنیا را به منطقه جنوب سانفرانسیسکو اعزام شده اند تا با آتش سوزی های مرگباری که از یکشنبه شب با شدت تمام ادامه دارد مبارزه کنند.

لباس نارنجی آنان و کلمه زندانی که بر روی لباس آنان درج شده اند و همچنین دستمزدی که به آنان پرداخت می‌شود آنان را از دیگر زندانیان متمایز می کند. این زندانیان به خاطر اینکه جان خود را در این آتش سوزی ها در معرض خطر قرار می دهند یک دالر در ساعت دریافت می کنند. درحالی که برای یک آتش نشان حرفه ای این مبلغ دست کم 17 دالر و 70 سنت است.

برنامه استفاده از زندانیان برای اطفای حریق در کالیفرنیا از سال 1946 سابقه دارد و امسال به کشته شدن 2 زندانی منجر شده است. براساس برآوردها ایالت کالیفرنیا با اجرای این برنامه حدود 124 میلیون دالر در سال صرفه جویی می کند. ماموریت اصلی زندانیان پیشگیری از گسترش آتش سوزی با قطع درختان و حفر کانال هاست.

البته زندانیانی که در این طرح شرکت می کنند به سبب جرایم کوچک و غیرخشونت آمیز محکوم شده اند. بخش زیادی از این جوانان زندانی به سبب قاچاق مواد مخدر یا سرقت پشت میله های زندان هستند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
کالیفرنیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است