افغانستان پناهگاه گروه‌های تروریستی نیست
نیروهای شورشی درنظر دارند که از طریق افغانستان به کشورهای آسیای میانه بروند. افغانستان پناهگاه گروه‌های تروریستی نیست و کشورهای آسیای میانه این شهامت را ندارند که بگویند پناهگاه تروریستان کجا است 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۹    ۱۳۹۶/۷/۲۰ کد خبر: 139904 منبع: پرینت

در مدت هفت سال گذشته شمار تروریست ها در افغانستان سه برابر افزایش یافته است.

حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی امروز پنجشنبه در پایان سیمیناری با حضور جنرالان نظامی در کابل گفت: افغانستان با تنها با هراس افکنان داخلی در جنگ نیست و از هر چهار هراس افکن یکتن آن شهروند خارجی اند.
افغانستان هیچ زمانی از هراس افکنان حمایت نکرده و هراس افکنان و حامیان آنها تهدید جدی برای نظم جهانی پنداشته می شوند.

وی افزود: مبارزه با فساد و هراس افکنی دو خواست اساسی جامعه جهانی از افغانستان می باشد. در مساله مبارزه با تروریزم مردم افغانستان نشان دادند که در خط مقدم مبارزه با تروریزم قرار دارند.

وی خطاب به جنرالان نظامی گفت که در سال های گذشته بیش از صد هزار نیروهای خارجی در افغانستان در کنار افغان ها می جنگیدند اما حالا نیروهای افغان در برابر هراس افگنان که شمار شان سه برابر افزایش یافته است، به تنهایی ایستادگی و جنگ می کنند.

حنیف اتمر در این نشست به جنرالان نظامی اضافه کرد: هفت سال پیش که او وزیر داخله بود، ۳۸۰ هزار نظامی افغان و نزدیک به ۱۴۰ هزار نظامی خارجی حضور داشتند که رهبران آنان (خارجی ها) به رهبری افغانها در جنگ باورمندی نداشتند اما رهبران افغان این باور را داشتند.

مشاور شورای امنیت ملی در ادامه ابراز داشت که خارجی‌ها این اعتبار را پیدا کرده اند که افغان‌ ها در جنگ با تروریزم نسبت به هر کشور دیگر، در کنارشان با شهامت و آخرین نفس می ‌ایستند و می‌ جنگند.

به گفته او تروریست های خارجی در افغانستان یا با القاعده و گروه موسوم به داعش ارتباط دارند و یا به شبکه‌های تروریستی منطقه‌ای همانند جنبش اسلامی ازبکستان، جنبش اسلامی ترکستان شرقی و گروه‌های تروریستی پاکستانی همانند لشکر طیبه، جیش محمد و تحریک طالبان پاکستان مرتبط هستند.

آقای اتمر گفت خروج نیروهای خارجی از افغانستان و انتقال مسوولیت تأمین امنیت این کشور به نیروهای افغان و همچنین کاهش سرسام‌آور نیروهای هوایی در افغانستان، زمینه را برای ورود تروریست ها از کشورهای منطقه به افغانستان فراهم کرد.
اکنون نیروهای تروریستی در حال جلب و جذب نیرو از کشورهای آسیای میانه و آسیای شرقی نیز هستند.

مشاور امنیت ملی افغانستان گفت نیروهای شورشی درنظر دارند که از طریق خاک افغانستان به کشورهای آسیای میانه وارد شوند. افغانستان پناهگاه گروه‌های تروریستی نیست و کشورهای آسیای میانه نیز این شهامت را ندارند که بگویند پناهگاه تروریستان کجا است.

اتمر اضافه کرد: قابلیت و آمادگی جنگی نیروهای امنیتی افغانستان موضوع دیگری است که به گفته او همکاران بین‌المللی افغانستان از این بابت نگرانی دارند. به گفته او آنان می‌خواهند همان تعداد سرباز و تجهیزات جنگی که گزارش داده می‌شود، در جبهه وجود داشته باشند و پدیده "سربازان خیالی" از بین برود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
تروریست ها
نظرات بینندگان:

>>>   بله درست ميگويد يكى از همين تروريستان خود اتمر است.

>>>   هیئت بلند پایه امریکائی بادست پر وخوشحال از پاکستان دوبارهبه امریکا میروند چون حقانی پاکستانی اسیرتنش رابه آی اس آی تحویل داد تابه مهمان امریکائی تحفه دهند ودل ترامپگ را بدست آورند
ر

>>>   مجیب الرحمان عارض در برنامه مهمان يار تلوزيون طلوع از سيك افغانستاني پرسید "شما اصلیت تان از کدام کشور است؟" او تبسم معنادار گفت: "ما از هیچ کشوري ناآمدیم، از همین کشور هستیم و صاحبان اصلي اين منطقه ميباشيم، در گذشته ها اینجا زردشتیان و سیک ها زندگی میکردند، پس از فتوحات اسلام يك تعداد زردشتیان و بوداييان مسلمان شدند و یک تعداد هم مانند ما دین خود را نگهداشتند، اما امروز آدم های تازه وارد خود را از این منطقه و اين كشور میدانند، در حالي كه مهاجراني بيش نيستند"

پ.ن: بلی او راست میگوید، سیک ها پناهنده های پاکستانی، پشاوري و يهودي نیستند، آنها فرزندان اصیل این سرزمین هستند. تاریخ این سرزمین را بخوانید درک میکنید که این ها از همان نسل بوداییان آریانا و خُراسان زمين هستند كه از مالكان اصلي اين كشور محسوب ميشوند. اما برعکس امروز يك عده شترچران هاي بيابان گرد انتحاري كه از پشاور و مومند ايجنسي به جرم رهزني و جنايت فرار كرده و در اينجا پناه آورده اند، با بي شرم و ديده درايي تمام خودشان را اصل و ديگران را بدل و ﻣﻬﺎﺟر خطاب ميكنند.

ناهيد

>>>   Haroon Mutaref
اينجا كشورِ قانون مدار است، نه آزمايشگاه جرگه هاي عنعنوي كه هر خان قبيله بيايد به ميلش جرگه هاي شخصي برگزار كند و قانون و دموكراسي را به مسخره بگيرد. متوسل شدن در ٢٠١٧ به «جرگه هاي قبيله يي» برگشت به قرون وسطا و بدويت است. كشور بايد از سياست هاي قبيله يي و قرون اوسطايي به دموكراسي نوين و شهروند محور گذار كند. مردم افغانستان به كسي اجازه نمي دهد كشور را به لجن زارِ بدويت و آزمايشگاه جرگه هاي قبيله يي تبديل كند.

>>>   گپ یک غلام تاثیر ندارد ..
تو سر باداران خود شکایت نکن بلکه خودت شریک تمام جنایات هستی...

>>>   Haroon Amirzada
سه برابر شدن تعداد تروریستان روی تصادفی نیست. از زمانیکه حکمتیار تحت پروژه صلح از کمپ شمشتو به افغانستان آمده است تعداد ترورها و انفجارات و انتحارات سه برابر شده است. حکمتیار با خود همه تروریستان و انتحاری های وابسته به خود را یکجا از پاکستان به افغانستان آورد و مدیریت خشونت را در کابل در منطقه دارالامان کابل بدست خود گرفته است. هر روز از کاخ های مجلل خود پیام جنگ، نفرت و نفاق افگنی می فرستد.
جناب حنیف اتمر بحیث حفیظ الله امین جدید افغانستان رابطه نزدیک
با گلبدین دارد و مدیریت ترور را هماهنگ به پیش می برند.

>>>   Hooshmand
اتمرراست گفته که ترورستان باآمدن امریکا وبادوستان امریکا یعنی کرزی اتمر استانکزی غنی گلبدین ودیگران که خدمت بزرگی به دوشمنان افغانستان انجام دادن وترورستان را درکشورما سه برابر ساختن تامردم بیچاره مارا قتل عام کنند وخود بادوستان امریکایی انگلیسی وپاکستانی به راحتی حکومت خود رادوام بدهند

>>>   380000+140000=520000
آقای اتمر نگفت که آنزمان تعداد تروریست های طالب و غیر طالب چند بود.
فرض کنیم 20000 حال اکر 520000÷20000=26
یعنی در آنزمان در مقابل هر تروریست داخلی و خارجی 26 سرباز داخلی و خارجی میجنگید و نتیجه چی شد؟
سه برابر شدن تروریست ها و بیرون شدن سربازان خارجی.
چرا 26 نفر نتوانست یک نفر را از بین ببرد فقط یک جواب دارد و آن اینکه نخواستند و هدف از بین بردن طالب نه بود بلکه ازدیاد شان بود.
فعلن تروریست شده سه چند یعنی 3×20000=60000
ونیروهای خارجی و داخلی تقریبن 380000+15000=395000 و
395000÷600000=6.6 تقریبن 7 یعنی در مقابل هر تروریست 7 سرباز و نتیجه اینکه وقتی با 20 سرباز یک تروریست از بین نرفت با 7 سرباز به هیچ وجه ممکن نیست.
کجای کار میلنگد؟
این را باید سر قوماندان جواب بدهد

>>>   مگر کشور های آسیا میانه کچالو است ویا زردک است.با عقل و منطق میخواهید به تصرف خود تان در بیاورید زور کم قهر بسیار .اول اینکه هیچ وقت نه دست شما ونه دست باداران و عوامل خارجی تان به آن جاها نمی رسد دوما اگر بخواهید نزدیک مرزهای شان شوید درآن واحد به خاکستر تبدیل می شوید .فکر کردید .آن کشور ها دهات وقشلاق های اطراف خان آباد قندوز وسرپل است کور خواندید

>>>   مردم حیران اند که کدام گپ را قبول کنند. غنی میگوید (بیش از 20 گروه تروریستی ) در افغانستان وجود دارد!! ولی اتمر میگوید:(افغانستان پناهگاه گروه‌های تروریستی نیست)

>>>   حالا باید اردوی ملی وپولیس ملی هم سه برابر شودونیز شرکت انحصاری پنشیر وردک هم از بخش خصوصی به سکتور دولتی داخل ساخته شود وافراد بی کفایت آن که از هیچ چجیز آگاهی ندارند به اردو وپولیس تقسیم وبه ولایات هلمند و ارزگان فرستاده شوند

>>>   تو خو راست میگی.................

>>>   بلي ما مي پذیریم افغانستان پناهگاه تروریستان ملی و بین المللی نیست ، در حقیقت اگر دقت کنید شما اینجا را برای آنها تبدیل به کازینو و یک آرمان شهر تروریستی ساخته اید ......
آنها اینجا لذت میبرند ، نیاز به پناه گرفتن ندارند!

>>>   پناه گاه گروه های تروریستی پاکستان است وافغانستان قربانی این جنگ تحمیلی گردیده است

>>>   خطاب به حنیف اتمر.....و
فقط شما دیگار توصیف نمیتاند داشته باشد هر خیانت......وقوم گرایی تان درهمه جاه اسیباط شده.
تنها چیری که یاد اوری کنم این است،شما حیوان درنده شدی وهستی،عار شدی که فقط هم صاحب خود وهم کسی دیگردندان بگیری.

>>>   بلی! افغانستان پناه گهی تروریستان نیست ولی خانه وکاشانه شان است. قدر میشونددرطیاره ها اورده میشوند تداوی میشوند معاشهای دالری میگیرند.سلاحهای خوبترنسبت به اردوی ملی داده میشوند روزبه روز افزوده میشوند.اقای اتمر! این تروریستان چرا زیاد میشوند؟ چرافرزندان مارا میکشند ؟ شما چه کارمیکنید ؟ چرا انفجارها بیشتر شده میرود؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است