اعمال تحریم‌های جدید اروپا علیه میانمار
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۶/۷/۱۹ کد خبر: 139842 منبع: پرینت

پیش نویس سند مربوط به تحریم‌های میانمار نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا قصد دارد تماس و ارتباط خود با فرماندهان ارشد ارتش این کشور را قطع کند.

رویترز پیش نویس سندی را مشاهده کرده است که نشان می دهد اتحادیه اروپا قصد دارد به خاطر عملیات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا که موجب بی خانمانی و آواره شدن بیش از 500 هزار نفر شده، ارتباط و تماس های خود با فرماندهان و جنرال های ارتش میانمار را قطع کند.

با آغاز موج جدید ورود آوارگان روهینگیا به بنگلادش که از اواخر اوت آغاز شده است، تاکنون بیش از 519 هزار مسلمان از ترس اقدامات خشونت آمیز و خونین نیروهای امنیتی و ارتش میانمار به بنگلادش گریخته اند.

آمریکا و اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم های هدفمند علیه فرماندهان ارتش میانمار هستند. شورای وزرای خارجه اتجادیه اروپا قرار است دوشنبه آینده 16 اکتبر درباره میانمار مذاکره کند. البته انتظار نمی رود که تحریم های غرب علیه فرماندهان ارتش میانمار به این زودی اعمال شود.

متن پیش نویس بیانیه وزرای خارجه اروپا نشان می دهد که اتحادیه اروپا کلیه روابط و تماس ها و ارسال دعوتنامه برای فرمانده ارتش میانمار و سایر جنرال های ارشد این کشور را متوقف خواهد کرد.

در این سند آمده است: اتحادیه اروپا بر اساس تحولات میانمار احتمالا اقدامات و تدابیر بیشتری را اتخاذ خواهد کرد ولی به تحولات مثبت در این کشور نیز واکنش نشان خواهد داد.

این سند از ادامه تحریم های تسلیحاتی فعلی علیه میانمار حمایت کرده است. در این سند از دولت میانمار خواسته شده است تا درباره بازگرداندن آوارگان روهینگیا از بنگلادش مذاکره کند. اتحادیه اروپا از نقش بنگلادش در این بحران تقدیر کرده است.

مقام های آمریکایی نیز پیش از این اعلام کردند که تحریم های هدفمند علیه فرمانده ارتش میانمار و چند نفر دیگر از جنرال های ارتش و همین طور رهبران شبه نظامیان بودایی در استان راخین اعمال خواهد شد که متهم به سوزاندن روستاهای روهینگیا هستند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اروپا
میانمار
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است