بالا گرفتن تنش‌ها میان رییس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۳    ۱۳۹۶/۷/۱۹ کد خبر: 139830 منبع: پرینت

پس از انتشار اخبار درباره تنش‌ها میان رییس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا، ترامپ، رکس تیلرسون را به چالش هوش دعوت کرد.

گزارش‌ها حاکی است دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، از رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، دعوت کرده است نتایج آزمون هوش خود را با وی مقایسه کند. پیشتر گزارش شده بود تیلرسون، رییس جمهور آمریکا را «ابله» نامیده است.

رییس جمهور آمریکا گفت معتقد است این گزارش‌ها «اخبار جعلی» بوده است. با این‌حال، ترامپ گفت حتی اگر تیلرسون چنین سخنی را به زبان آورده باشد، وی در بحث هوش می‌تواند وزیر خارجه آمریکا را شکست دهد.

اخبار حاکی از روابط پرتنش میان تیلرسون و ترامپ در هفته گذشته منتشر شد. ان بی سی نیوز در مطلبی اعلام کرد مایک پنس – معاون رییس جمهور آمریکا – تیلرسون را متقاعد کرده است از سمت خود استعفا ندهد. در این مطلب همچنین آمده بود تیلرسون، رییس جمهور آمریکا را «ابله» خوانده است.

ترامپ در مصاحبه‌‎ای با مجله فوبز گفت: «من فکر می‌کنم این اخبار جعلی باشد. اما حتی اگر وی چنین سخنی گفته باشد، فکر می‌کنم باید نتیجه آزمون هوش خود را با یکدیگر مقایسه کنیم. من می‌توانم به شما بگویم چه کسی پیروز خواهد شد.»

تیلرسون که قرار است با ترامپ و جیمز متیس – وزیر دفاع آمریکا – به صرف ناهار دیداری داشته باشد، در هفته گذشته یک کنفرانس خبری برگزار کرد و شایعات درباره احتمال کناره‌گیری وی از سمت خود را تکذیب کرد. سخنگوی وی متذکر شد تیلرسون از لفظ «ابله» برای خطاب کردن ترامپ استفاده نکرده است.

ترامپ نیز در هفته گذشته در توییتر این اخبار را رد کرد. وی گفت: «تیلرسون هرگز تهدید به استعفا نکرده است. این خبری جعلی از جانب ان بی سی نیوز بوده است. (این) معیارهای ضعیف خبرنگاری و اخبار (را نشان می‌دهد.) من این خبر را تایید نمی‌کنم.»

این در حالی است که فردی که این خبر را اعلام کرده بود پس از واکنش‌های مقام های آمریکا، گفت تیلرسون نه تنها در توصیف ترامپ از واژه ابله استفاده کرده است، بلکه به وی توهین بیشتری نیز کرده است.

گزارش‌ها حاکی است تیلرسون این اظهارات را در طی نشستی با مقام های امنیت ملی آمریکا در وزارت دفاع این کشور بیان کرده است.

با این‌حال، تیلرسون در سخنرانی خود در روز پنجشنبه تاکید کرد این گزارش‌ها «اشتباه» بوده اند. وی همچنین ترامپ را «باهوش» خواند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
تیلرسون
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است