برگزاری نشست تماس در مسکو با موضوع افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۵    ۱۳۹۶/۷/۱۹ کد خبر: 139826 منبع: پرینت

نشست گروه بین‌المللی تماس سازمان همکاری‌های شانگ‌های درباره افغانستان امروز چهارشنبه 19 میزان 96 در مسکو برگزار می شود.

این نشست در سطح معینان وزارت‌های خارجه روسیه، چین، قزاقستان، قرغیزستان، تاجیکستان، ازبیکستان، هند و پاکستان که هشت عضو سازمان همکاری‌های شانگ‌های هستند، برگزار خواهد شد.

رياست این نشست را افغانستان و روسيه بگونه مشترک به عهده خواهند داشت.

گفتگو درباره عضویت دایمی افغانستان در سازمان شانگ‌های، همکاری‌های اقتصادی، بحث درباره امنیت و صلح افغانستان از محورهای اصلی این نشست خواهد بود.

گفتنی است که پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از برگزاری نشست گروه تماس درباره افغانستان در مسکو خبر داده و گفته بود که روسیه و کشورهای عضو شانگ‌های خواهان پایان جنگ در افغانستان اند و از پروسه صلح افغانستان به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کنند.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرده بود که جنگ افغانستان تنها از راه گفتگو و مذاکره پایان خواهد یافت و گزینه‌های نظامی برای پایان جنگ بی‌نتیجه خواهند ماند.

باید یاد آور شد که نشست قبلی گروه تماس درباره افغانستان با حضور نمایندگان ۵۰ کشور و سازمان‌های بین‌المللی زمستان سال گذشته 10 حوت 1395 در عربستان برگزار شده بود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گروه تماس
مسکو
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   نشست ها بدرد نمی خورد حالا در افغا ستا ن امنیت شد ترام گفت که دیگر من طا لبا را می گویم که دیگر انتحارو انفجار رخ نمی دهد خاطر جمع باشید همه جنگ توسط امریکا صورت می گرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است